TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forslag til navn og domene

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3461  av CelicaTurbo

I forbindelse med at jeg endrer sidene til å støtte en større brukergruppe, nemlig Toyota sportsbiler generellt (enten dere liker det eller ikke :)) så lurer jeg på om noen av dere har noen forslag til eller ønsker om navn på gruppen og domenet?

Toyota Sportscar Owners Group Norway (http://www.ts-ogn.org)

...er en smule tingvindt.. noen bedre? :?

på en måte liker jeg toysport-ogn men blir det for knyttet til toysport.com?

vel, noen som har et genialt og enkelt navn som kan brukes og som passer bra med et .org domene? (Jeg har ikke noe norsk org-nummer så jeg kan ikke registrere .no domener lett og har ikke lyst til å registrere dette som et organisasjon med allt det arbeidet det medfører. Kanskje "enkeltmannsforetak"?).

Det gamle domenet kommer så klart til å fungere minst ett år fremover om ikke lenger.. :)

#3478  av chris

Jeg kan sikkert hjelpe deg med å få tak i .no domene. Har MVA-nummer. Ellers er det jo bare å låne et MVA-nummer hvorsomhelst :)

toysport ville jeg for øvrig ikke brukt, av forskjellige årsaker. da er ts-ogn bedre. toyotasport.no? ;)

er ikke noe spesielt med arbeid med å ha en organisasjon, så lenge det ikke er noe penger i omløp (kjøp, salg, etc). men det koster jo noen lapper å opprette en organisasjon da. fordelen er jo at du kan kjøpe inn ting, og få tilbake momsen ;)

#3492  av CelicaTurbo

vel såvidt jeg har funnet ut koster ikke et enkeltmannsforetak noe mens en organisasjon krever et styre samt en del papir arbeider..

ellers har jeg en kompis jeg kan låne nummer fra men han kan jo plutselig finne på å avvikle foretaket uten å gi meg beskjed om det og da er kanskje domenet i fare?

ellers er jeg enig i at toysport ikke kan brukes.. :)

#3505  av chris

jeg mener at det koster å opprette et firma, uansett type, i Brønnøysundsregisteret. Er jo for så vidt bare å sjekke opp hos dem. Jeg har for øvrig et MVA nummer som neppe blir avviklet med det første :P

toyotasport.xx(x), dårlig ide? har tenkt litt, men kommer ikke på noe som helst, egentlig. dårlig fantasi :P

#3510  av ToyotaExtreme

ikke tenkt å la det bli norsk versjon av ToyotaExtreme.dk da? slik som de har gjort med tsk (toyota-sportsbil-klubb) danmark og tsk sweden?
klubben har jo en god del norske medlemmer blant de over 1000 medlemmene. Nyter godt av en del rabatt ordinger gjør de også..
Hvis T.E`s webmaster godtar det da.

M.V.H
Kenneth

#3511  av chris

joa, men da mister man jo litt av det "egne" lissom. mister litt av den personlige kontakten som har vært her kanskje?

#3526  av MR2turbo

Hva med http://www.toyota-sport-kvalitet-hele-veien.org :mrgreen: :lol:

Jeg synes toyotasport.no ikke hørtes så dumt ut, jeg... Litt okey hvis du får til en ".no" adresse..

#3534  av CelicaTurbo

vel vi har en søsterside som heter 200sx-ogn og jeg har ikke ønske om å gå ut av det samarbeidet så "-ogn" er et krav. Isåfall hadde det blitt "www.toyotasport-ogn.no"?

#3535  av MR2turbo

Hvis du skal beholde -ogn så synes jeg at du og skal beholde .org...

#3536  av chris

Da er vel ts-ogn.org eller .no en vinner? ;)

#3546  av CelicaTurbo

ok, da blir det http://www.ts-ogn.org foreløpig og så kan jeg vurdere et .no domene på senere tidspunkt. Jeg venter et par dager før jeg registrerer domenet slik at flere synspunkter kan komme frem så satser jeg på at ingen av dere vil prøve å tjene penger på det ved å registrere det før meg :)

#3558  av Qvakk

jeg syns vi skulle hatt ett .. fullt ord.. istedet for ts , for det blir liksom så ..
:\ .. rart.. hvis vi har fulle navn er det lettere å huske.. :)

men jeg aner jo ikke hva da.. :) ,

og jeg syns forsatt at dere bruker .org enda, ;)

#3568  av CelicaTurbo

forkortelser husker man jo ved å vite hva det står for da, så om man husker "toyota sport" så klarer man vel å huske "ts" utifra det? Men så klart jeg skjønner poenget men om man bruker hele ordet så blir det et bra langt domenenavn og jeg vet ikke om det er så positivt heller?

hva synes dere andre?

#3657  av henningl

toyotasport-ogn.org synes jeg er en grei adresse.. Eventuelt kan du også ta ut toyotasport.no og bruke begge deler. Om du bruker ogn eller ikke får jo være opp til dere såklart :)

Men om dere velger toyotasport.no bør dette sjekkes opp med toyota norge først.. bare for å ikke irritere dem ihvertfall ;)

200sx-klubben bruker jo 200sx-ogn.org som adresse, men 200sx.no fungerer faktisk også, bare at det er ikke så mange som vet om den ;) Bruker alltid -ogn.org adressen når jeg linker til sidene.