kennethx skrev:Anders gullstein skrev:Den største grunnen til at Toyota har hatt problemer dette året er ikke pga. førerne, men chassiet som ikke henger med iforhold til konkurentene. Det sies at Toyota har en av de beste motorene, men de trenger ett nytt chassi. Tror de skal komme med en ny bil til Hockenheim. Må si jeg holder litt med Toyota, har vært M Schumacher fan en stund, men er litt lei av å se ferrari dominansen. Formel 1 er ikke som det var på 80 og 90 tallet. Alt for mange idiotiske regler om å slakke ned bilene, formel 1 skal være kompromisløst. Savner også en røyklagt start uten launch control.
Synes det er litt drøyt å kalle reglene idiotiske. I perioden før diverse regler ble innført, ang. vinger, dekk og andre ting så gikk det så pass mye utover renomet til sporten pga stygge dødsulykker. Ulykkene ble styggere og hyppigere fordi man kunne holde høyere og høyere fart i svingene, og når det da først gikk gale, så gikk det utrolig gale. Jeg synes det er positivt at det ble tatt tak i og at sikkerheten til førerene derfor blir bedre ivaretatt.
Men launchcontroll er for pyser
Ja til forbud med en gang 
Hmmm.... ikke helt enig i det der

. Sikkerhet er greit nok det slik som HANS-systemet, sikkerhet i form av beskyttelse i chassiet i form av deformasjonssoner o.l er flott, men herre min Moses når Formel 3000, klassen under formel 1 har sliks dekk, da er det noe som ikke stemmer. Det skal ikke være trygt å kjøre i 350-360 km/h. Har man et så porno yrke som formel 1 sjafør, skal man være villig til å ofre seg. Er der frivillig (den motorsportgrenen folk som satser desperat vil inn i), stort sett går det bra i en moderne løpsbil. Formel 1 skal være hardcore. Banene har blitt statig mer tryggere, store avkjøringsfelt med dekkbariærer til den store gullmedalje. Hva med andre motorsporter slik som Isle of Man eller Pikes Peak, er det sikkerhetsregler på samme nivå som formel 1 der? Nei.... jeg holder på mitt, motorsport var bedre før da det ikke ble så drastiske pysesperrer på bilene.