TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Radar- & laservarsler

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #51110  av Maverick

Vurderer å investere i en radar&laservarsler.
Noen som har erfaringer med slikt?
Synes det er kjempeflott at redskapen finnes, og at den er tilgjengelig for en helt OK penge. Kommer fort til å spare inn det den koster :)

Men hva gjør du når du blir stoppet?
Politiet har jo litt mellom ørene. Kjører du for fort, bremser brått opp akkurat i det du blir beskutt av laserstråle 1 (evt radar) så blir du stoppet uansett.
Hvor skal du hive saken? Under setet? Hvilke unnskyldninger bruker man for den dobbeltsidige borrelåsen som er på dashbordet?

Jada, dere har forstått riktig. Jeg er kylling når jeg møter Onkel. Blir nervøs. Kommer garantert til å forsnakke meg. Derfor må jeg vite hva som evt blir aktuelt å bruke HVIS jeg skulle bli stoppet. :oops:
 #51116  av jan-erik

Maverick skrev:Vurderer å investere i en radar&laservarsler.
Noen som har erfaringer med slikt?
Synes det er kjempeflott at redskapen finnes, og at den er tilgjengelig for en helt OK penge. Kommer fort til å spare inn det den koster :)

Men hva gjør du når du blir stoppet?
Politiet har jo litt mellom ørene. Kjører du for fort, bremser brått opp akkurat i det du blir beskutt av laserstråle 1 (evt radar) så blir du stoppet uansett.
Hvor skal du hive saken? Under setet? Hvilke unnskyldninger bruker man for den dobbeltsidige borrelåsen som er på dashbordet?

Jada, dere har forstått riktig. Jeg er kylling når jeg møter Onkel. Blir nervøs. Kommer garantert til å forsnakke meg. Derfor må jeg vite hva som evt blir aktuelt å bruke HVIS jeg skulle bli stoppet. :oops:
"Kjenner" en som har litt erfaring :-)

Radar/laser varsler er greit for disse storkontrollene politiet av og til kjører, samt radarkontroller og slikt. Særlig om du kjører på ukjente veier er den kjekk å ha, lokalt så vet man jo hvor de alltid står. Skal du virkelig gasse ville jeg ikke stolt på en varsler i det hele tatt (derfor jeg kjører mye på bane i stedet :-) ). Men som et hjelpemiddel til å ikke miste lappen eller få litt mindre i bot når man trafikkerer landets veier med altfor lave fartsgrenser fungerer den nok greit. Han jeg "kjenner" har på de få månedene den har vært i bruk aldri opplevd noe utslag, men har funnet ut hvor det blant annet står noen peilestasjoner med radar langs veien, med etterfølgende panikkbremsing.

Bare napp den vekk om du blir stoppet. Politiet må ha skjellig grunn til å ransake bilen din om du blir stoppet. Bare si at et ekorn hoppet over veien og du måtte bråbremse. Og om de beslaglegger den og du får bot for og ha brukt den så var det kanskje verdt det om lappen ble reddet eller du sparte noen tusen i bot. Whistler sin 1793 har også kompass funksjon, som viser retningen i displayet, så da er det jo bare å skylde på at du ikke eier retningssans og har den som hjelpemiddel til det :-)

Sivile biler som foretar gjennomsnittsmålinger på deg er nok den verste faren syns jeg, og der hjelper den jo ikke.

Han jeg kjenner bruker Whistler 1793, som er en testvinner, men DE1730 til under halve prisen gjør nok like god nytte. Sjekke http://www.laservarsler.no

#51119  av Kjelliken

:D Like he said :wink:

#51150  av Master

jeg brukte sånn radar/laservarsler før. Men da den stort sett bare peip pga mobilsendere o.l. langs veien samt at idet purken skyter deg med laser er du allerede tatt, la jeg varsleren igjen hjemme. Er ikke verdt 5000 kr i bot + anmeldelse. Purken bruker stort sett laser, hvertfall her jeg bor.

#51301  av Kaizern

Hehe.. Må bare fortelle en liten historie angående laservarsler som skjedde her i byen.

Utryknings Politiet fra Mosjøen var på besøk her i Brønnøysund, for teknisk kontroll av biler. Jeg var påtur ut av byen, da jeg ser UP'n kommer gående ut på veien å gjør den typiske "kjør inn til siden" manøveren.

Jeg kjører stille og rolig inn på parkeringsplassen, så blir en hvit Opel Astra huket inn bak meg igjen.
Jo da, fyren i den hvite Opel'n har en laservarsler på dashbordet, å det liker ikke UP'n i det hele tatt å river opp døra for å konfiskere den.
Å det skal jeg si dere, det likte ikke eieren av laservarsleren, så han prøver å komme seg ut av bilen for å ta fra politimannen laservarsleren.
Lite lurt? heh... Det ender med at UP'n må true han med pepperspray for å få han inn i bilen igjen, sånn at han kan holde han nede. Så etter 1-2 minutt ankommer en sivil politibil i full utrykning, da skjønner eieren av Opel Astra'n at nå er det påtide å roe seg ned :lol:

Laservarsleren ble inndratt på stedet og fyren ble anmeldt for å ha laservarsleren;)

Så, jeg skaffer meg ikke laservarsler med det første gitt :D

#51330  av chris

Kaizern skrev:Hehe.. Må bare fortelle en liten historie angående laservarsler som skjedde her i byen.

Utryknings Politiet fra Mosjøen var på besøk her i Brønnøysund, for teknisk kontroll av biler. Jeg var påtur ut av byen, da jeg ser UP'n kommer gående ut på veien å gjør den typiske "kjør inn til siden" manøveren.

Jeg kjører stille og rolig inn på parkeringsplassen, så blir en hvit Opel Astra huket inn bak meg igjen.
Jo da, fyren i den hvite Opel'n har en laservarsler på dashbordet, å det liker ikke UP'n i det hele tatt å river opp døra for å konfiskere den.
Å det skal jeg si dere, det likte ikke eieren av laservarsleren, så han prøver å komme seg ut av bilen for å ta fra politimannen laservarsleren.
Lite lurt? heh... Det ender med at UP'n må true han med pepperspray for å få han inn i bilen igjen, sånn at han kan holde han nede. Så etter 1-2 minutt ankommer en sivil politibil i full utrykning, da skjønner eieren av Opel Astra'n at nå er det påtide å roe seg ned :lol:

Laservarsleren ble inndratt på stedet og fyren ble anmeldt for å ha laservarsleren;)

Så, jeg skaffer meg ikke laservarsler med det første gitt :D
har de virkelig lov til å oppføre seg som en haug drittsekker på den måten der?? :shock: :shock:

#51338  av Kaizern

Snakket med politiet etterpå, de sa så lenge de så laservarsleren når de stoppet han. Så hadde de rett til å gå inn i bilen å hente den, hadde de bare mistanke om at han hadde laservarsler, måtte de ha ransakingsordre. Så tydeligvis har de lov til å oppføre seg sånn :?