Side 1 av 1
505hk på standard motor
Legg innLagt inn:30 nov 2002 11:51
av CelicaTurbo
Her er en fyr som mener han har ny rekord på effekt av en 3S-GTE motor som er standard internt. Det er byttet topp pakning, "head studs", og "mild pocket porting" samt 272 kamaksler. 27psi trykk (1.9 bar). Det vil si at stempler, krank og "rods" er fremdeles standard.
505hk, men merk på dyno bildet at dreiemomentet er ikke oppe i 200ft/lbs (standard 3S-GTE) før ved 5000rpm som jo er lovlig sent da..
http://www.garageadvance.com/dyno/dynorun3.gif
Legg innLagt inn:30 nov 2002 12:08
av jumbo
Vel, jeg hadde vel ikke sagt nei takk
Forresten - noen som har noen erfaring med et tettestoff som kalles sikaflex? (med forbehold om skriveleif)
Fikk tips om å prøve dette på det utette t-taket mitt...
Legg innLagt inn:30 nov 2002 14:41
av erling
He-he.. Sikaflex er lim/kitt.. Da har du ikke lenger avtagbart tak hvis du bruker det..

Legg innLagt inn:30 nov 2002 16:17
av CelicaTurbo
hehe, om sikaflex er lim så tipper jeg at personen som tipset deg om dette er ganske misunnelig på taket ditt

Legg innLagt inn:30 nov 2002 22:58
av jumbo
Hoho. Skal filleriste'n når jeg treffer'n på mandag!
Kjøpte meg en tube silikonbasert tettestoff som (vissnok) er beregnet til gummilister i dag. Fikk også kjøpt meg nye blinklyspærer som blinker orange uten å gi speilegg-effekt.
Har også bestilt meg verkstedplass i morra, så da skal det mekkes... Om det kan kalles det... Bytting av lykteglass og klipping av en liten filleledning er vel knapt mekking i ordets rette forstand

Legg innLagt inn:01 des 2002 16:22
av MR2turbo
Jumbo: jeg bruker en bivoks basert olje som er den samme som jeg bruker til skinnsetene til å smøre listene med. Den er ikke hard mot gummien og jeg har hatt veldig bra resultat med den.
Den heter noe sånt som skinnpleie olje og er kjøpt i dyrebutikk..
Hvis ikke det hjelper kan du kjøpe nye t-tak pakninger på toyota for ca 500kr/stk.
Forresten, Gratulerer med ny mr2!!!

Legg innLagt inn:01 des 2002 19:11
av jumbo
Takk for tipset. Nå har jeg satt inn listene med silikon, så jeg prøver det først. Dersom det ikke hjelper, tester jeg forslaget ditt.
Jeg tror egentlig ikke problemet mitt ligger i at pakningene er dårlige. De virker både hele, rimelig myke og spenstige.
Takk for gratulasjonen, jeg er knallfornøyd så langt.
Legg innLagt inn:05 des 2002 20:21
av jumbo
Ett spørsmål angående pakinger har jeg dog: Når jeg stikker på plass taket innunder midtlista og legger det ned, har jeg fremdeles en del slingringsmonn forover og bakover i kjøreretningene helt ytterst ved sideeruten. Er dette normalt, eller er det et tegn på seriøst slappe pakninger?
Dersom _alle_ tettingene kun baserer seg på press opp/ned er det vel greit, men dersom de loddrette skøtene helt ute ved døra skal være tette mot hverandre er dette slettes ikke godt nok.
midten.................siden
---------------------------
||'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| ^
||'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |
||'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| | Frigang... (omkring 10 mm)
||'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |
||'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |
||,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,| \/
----------------------------
Legg innLagt inn:05 des 2002 20:35
av CelicaTurbo
er det fremdeles mellomrom når du har spent taket fast med hendelen da?
Legg innLagt inn:05 des 2002 22:17
av jumbo
Alle steder der taket presser ned mot pakninger virker tight og greit. Det jeg er litt mer i tvil om, er overgangene ut mot siderutene/takrennene. Der heller jo hele takviknelen ned, og alt vann fra senter av taket ledes jo dit.
For all del, takene sitter jo greit fast når de er låst på plass, men jeg kan nok lirke dem sideveis om jeg tar i litt. Har dog ikke kjempelyst til å prøve ut dette, det gjør sikkert ikke pakningene bedre
PS, Kristian: Gidder du sjekke ut om det er noe oppsett for hvordan forumets software håndterer mellomrom og andre whitespace? Jeg opplevde at mellomrom jeg satte inn for å formatere den fine skissen min ble lugget vekk...
Legg innLagt inn:06 des 2002 00:13
av CelicaTurbo
jeg titta etter noe med mellomrom nå men det står ingen instillinger på det i det hele tatt. Har merket meg at overskudd av mellomrom-tegn blir fjernet men har ikke tenkt at det var så viktig og tenkte det var en slags flood-protection av et slag (men det står ingenting om det under flood protection).
men, angående taket.. overgangene ytterst i hvert hjørne syntes jeg også at så spøkefull ut på min MR2 men det var nå tett fordet. Men det var ikke så mye luft der heller da men det var slik at gummien ikke møtte kant i kant med motsatt side alle steder da..
Legg innLagt inn:06 des 2002 01:04
av jumbo
Da tror jeg det er riktig. Det er nok ikke _den_ skøten som har ansvaret for å holde tett, det skal nok ikke komme vann dit i det hele tatt.
Jeg lurer fremdeles litt på hva som er tanken med doble pakninger hele veien under glasstaket... Det hele ser jo ut som en U-pakning, men doble kontaktflater mot glasset, og det er jo fint. Det jeg derimot har litt problemer med å se, er hvordan eventuelt vann som trenger inn i den yttre pakningen skal kunne ledes noe annet sted enn rett inn i bilen min, nærmere bestemt akkurat der jeg har lekkasje
Konstruksjonen rundt avslutningene av disse U-pakningene ut i mot takrenna/sidevinduet "beats me"...
Pytt. Tre av fire skøter er fremdeles helt tette etter at jeg smurte dem på søndag. Den fjerde gjorde jeg sikkert for dårlig jobb på, så den får jeg gå over nå til helga.
Legg innLagt inn:06 des 2002 20:33
av CelicaTurbo
du får prøve mer
