Da var vinteren kommet, og tid for prosjekt. Har hatt ett problem med at motoren bruker litt olje og er litt svak på lavt register. Den er treg og starte og har ujevn tomgang. Derfor bestemte jeg meg for å ta ut motor og overhale den. Bilen er ellers ganske strøken og fortjener derfor en strøken motor.
Lurer litt på hvilket motoroppsett jeg skal gå for, men det blir nye stempel, staker, (veiv?, 3,4?), Turbonetics midframe turbo eller Garret GT4094R, HKS Hiper titanium 4" eksos. Deretter lager, og tettinger, custom kammer, (porting og overzize vntiler?).
Tar imot innspill og tips. Motoren blir overhalt av SHS-Performance.
					
										
																										
            Lurer litt på hvilket motoroppsett jeg skal gå for, men det blir nye stempel, staker, (veiv?, 3,4?), Turbonetics midframe turbo eller Garret GT4094R, HKS Hiper titanium 4" eksos. Deretter lager, og tettinger, custom kammer, (porting og overzize vntiler?).
Tar imot innspill og tips. Motoren blir overhalt av SHS-Performance.


 
										 Hmm..stroking til 3,4l vil jo sikkert hjelpe en god del på bunndraget skulle jeg tro! Spørs jo hvor drøyt du skal ha det da, og hva du skal bruke den til. Men jeg for min del hadde satset på et skikkelig kjørbart oppsett og ikke vært så oppsatt på å ha bremsepapirer på 900hk=) Angående hva du skal gjøre med toppen, så holder den vel lenge orginal..kommer an på budsjett og ambisjoner
 Hmm..stroking til 3,4l vil jo sikkert hjelpe en god del på bunndraget skulle jeg tro! Spørs jo hvor drøyt du skal ha det da, og hva du skal bruke den til. Men jeg for min del hadde satset på et skikkelig kjørbart oppsett og ikke vært så oppsatt på å ha bremsepapirer på 900hk=) Angående hva du skal gjøre med toppen, så holder den vel lenge orginal..kommer an på budsjett og ambisjoner 
 ) hvis du ikke skal over 800 rwhp! dette sparer mye penger og er ikke nødvendig.
 ) hvis du ikke skal over 800 rwhp! dette sparer mye penger og er ikke nødvendig.
