TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fusker pÃ¥ kaldstart

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #372534  av loft

Da har jeg henta min første Carlos Sainz, var meget fornøyd, turen fra Asker til Trondheim gikk knirkefritt.
Dagen etter (i dag) så dro jeg å henta noe stæsj hos posten og så dro hjem..Da stod bilen i 2-3 timer før jeg dro ut igjen på trening, og da kom det...fuska som fæen, fikk bare til å akselere sakte, hvis jeg gassa litt mer på hoppa den og hosta, vet noen hva det kan være? :S :(
 #372547  av Phinex

Kondens?
 #372551  av loft

I dag fuska den ikke:S

Tenkte på det også, men va som gjør at den får kondens?
 #372564  av Phinex

Hvis du har lite fuel på tanken og været ute skifter kan det dannes rim på veggene inni tanken. Dette vil kunne tine og legge seg nedi tanken. Hvis bensinpumpa suger opp vannet kan motoren begynne å fuske.. prøv med litt kondensfjerner, fås kjøpt på de fleste bensinstasjoner.
 #372565  av loft

Takk, skal teste ut :)

MEN, er det noe man bare må leve med liksom (hvis det er det du sier da), aldri vært borti det før. Er det noe stress å bytte fordelerlokk og rotor? Så det var billig så tenkte why not. Samt han ene mekanikern snakka om coil?
Kan dere var noe av det her ? -Temperaturføleren til motorstyringen-Luftmengdemåler?

Kondensen er den som virker mest logisk med tanke på at det går over når motoren begynner å få bittelitt temperatur, hjelp :p
 #372673  av Andrepedersen

Er helt sikkert kondens, rotor og fordelerlokk er ingen problem å skifte. Lekende lett, men må få se bilder av nybilen!
 #372681  av loft

Andrepedersen skrev:Er helt sikkert kondens, rotor og fordelerlokk er ingen problem å skifte. Lekende lett, men må få se bilder av nybilen!
Nice da ska jeg skifte det på mandag, så har man luka ut det iallefall!:) Ett bilde fra turen oppover på "show off", er så mye møkkavær her i trheim for tida så får ikke vaska den og tatt noe gode bilder=/