TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lotus Exige - Med Toyota motoren pÃ¥ 192hk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #44891  av jan-erik

Siden bilen er Toyota powered regner jeg med den godtas her :-)

Fikk veldig lyst på en slik. Får begynne og spare så kanskje jeg har råd om noen år. MRQ kjøper jo min om en 4-6 år har han sagt så da blir det vel en slik på meg i stedet da 8)

http://www.sleepy-fish.com/sleepy/Top_Gear_Exige_hi.wmv
http://www.sleepy-fish.com/sleepy/Top_G ... tig_hi.wmv

#44893  av spkstrp

endelig sier nå jeg! har hørt rykter om dette lenge... fatter ikke hvorfor de bruker den looser motoren rover k med 120 gamp eller noe slikt ?
Men men håper jeg ikke blir lynsjet nå :D

#44907  av mk1 black limited

Rover-motoren er for England nesten det samme som 4A-GE var for Toyota, den brukes i alt og er rimelig holdbar og trimmbar. Og når man har snaue 700kg å dra på trenger du ikke mer enn 120 hk for å dra 0-100 på 5.5 sek... :twisted:

#44914  av chris

Hmm.. *laste ned* :D

-edit-

oooh, fet sak!

"it's like putting a Saturn V rocket in a food blender".. når han snakker om hvilken effekt det hadde å putte Celica motor i den lille bilen :D

steiki, den var jo søkki ta meg kjapp også!

#44949  av Erlend

Kongebil :D Kunne godt tenkt meg en sånn. Nå skal det sies at motoren har blitt litt pyntet på av Lotus forresten...men den har fortsatt den herlige Jekyll/Hyde-personligheten som kjennetegner en del motorer fra Toyota :) Og det gjør ikke at Exige'en blir verre å kjøre, heller tvert imot, sier kritikere :)

#44964  av spkstrp

mk1 black limited skrev:Rover-motoren er for England nesten det samme som 4A-GE var for Toyota, den brukes i alt og er rimelig holdbar og trimmbar. Og når man har snaue 700kg å dra på trenger du ikke mer enn 120 hk for å dra 0-100 på 5.5 sek... :twisted:
Hehe.. sier ikke at jeg ALDRI skal kjøpe en gammel elise :) heller at det meste burde funke bedre med toyota ;)

#45452  av bose

mk1 black limited skrev:Rover-motoren er for England nesten det samme som 4A-GE var for Toyota, den brukes i alt og er rimelig holdbar og trimmbar. Og når man har snaue 700kg å dra på trenger du ikke mer enn 120 hk for å dra 0-100 på 5.5 sek... :twisted:
Tror Elisen hadde vært litt morsomere med 4AGE da. DEn har den riktige karakteristikken. Rover motoren gjør ikke 8K RPM ;)

#45455  av spkstrp

bose skrev:
Tror Elisen hadde vært litt morsomere med 4AGE da. DEn har den riktige karakteristikken. Rover motoren gjør ikke 8K RPM ;)
hihi godt poeng! :mrgreen:

#45496  av mk1 black limited

Husker ikke rødmerkingen på K-serien, men den er ikke så langt unna 4A-GE, serru...:-)

#45507  av bose

den er på 7k akurat tror jeg