TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l:Rotora bremseskiver MK3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #349540  av CelicaGT

Har fått rotora bremseskiver fra MVP, nummeret på skivene stemmer med det som står på nettsidene til MVP, men skivene passer ikkje. Dei går ikkje over bremseskjoldet/abs støv dekselet. noken som har hatt samme problem?

Har sendt mail til dusty, men vil høre her også.
Vedlegg
hub.jpg
hub.jpg (184.93 kiB) Vist 2585 ganger
 #349544  av Supramk3turbo

Hva slags skiver er det?? Orginal størrelse, eller er det et bigbrake kit med kalippere å alt?? Jeg måtte fjerne skoldet for å få på willwood skivene...
 #349562  av Amund

Ein kamerat hadde akkurat samme problem, fekk dei frå MVP han også. Lurer på om han fekk beskjed om at det kun var disse skivene som var å få tak i. Uansett, me berre modda litt på det skjoldet som dei tok i, så gjekk det heilt fint. fort gjort egentlig :)
 #349608  av Lørnings

Jeg kjøpte stop-tech skiver til min, og hadde samme problem. Var ikke mulig å få de i abs-utgave heller! Trodde jeg hadde bilde av det, men jeg fant ikke. Jeg endte ihvertfall med å skjære vekk hele beskyttelsesdekselet..funka fint det! :wink: Men hvis det går an å modde det, så er vel det kanskje en bedre løsning! :wink:
 #349623  av Andreazz

Jeg ville ivertfall ikke kappet bort bremseskjoldene sånn uten videre bare for å få på nye skiver i samme size som orginalt... De er jo der for en grunn :D
 #349638  av Andreazz

CelicaGT skrev:Er ikkje bremseskjoldet som må vekk, men det sitter eit lite skjold over trigger hjulet til abs'en som tar i skiva. Dette gjør at skiva ikkje legger seg heilt inntil navet. Sjå bildet i første posten.
Ja, da skjønte jeg problemet jeg også :oops: hehe
 #349648  av Lørnings

Send en pm til Amund da, hvis han hadde et triks på lager! :wink: Hehe..litt plastisk kirurgi må ofte til for et forbedret utseende vet du :P