TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av deler fra USA

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #345565  av Supra MKIII up north

Hvor kan man bestille deler fra USA til en Supra? har vært innom mange nettsted, men mange av dem sender ikke til Norge, eller så må man bestille for en viss sum.. Noen som kan komme med sider der de faktisk SENDER TIL NORGE uten at man må handle for 10000,- ??? :evil:
 #345566  av Stiansen

Supra MKIII up north skrev:Hvor kan man bestille deler fra USA til en Supra? har vært innom mange nettsted, men mange av dem sender ikke til Norge, eller så må man bestille for en viss sum.. Noen som kan komme med sider der de faktisk SENDER TIL NORGE uten at man må handle for 10000,- ??? :evil:
Hva trenger du da?
 #345569  av predator

Du kan ordne deg postboks i USA. Be de sende pakken til postboksen, også sender de den videre til deg.
Jeg har ikke konto, men vet mange gjør det slik.
 #345575  av JePe

www.speedforsale.com sender også, har akkurat bestilt no smågreier fra dem.
 #345578  av Supra MKIII up north

Ok, takk for svar :mrgreen:

Stiansen; skal ha det meste av motordeler til en 7MGTE.. Driver å bygger opp en fra scrach.. Men skal ha litt her og litt der, siden det varierer på pris også hos nettbutikkene. Vurderer nesten nå å bestille alt hos en levrandør, så slipper jeg frak og toll fra 4 forskjellige butikker :lol:
 #345587  av Stiansen

Supra MKIII up north skrev:Ok, takk for svar :mrgreen:

Stiansen; skal ha det meste av motordeler til en 7MGTE.. Driver å bygger opp en fra scrach.. Men skal ha litt her og litt der, siden det varierer på pris også hos nettbutikkene. Vurderer nesten nå å bestille alt hos en levrandør, så slipper jeg frak og toll fra 4 forskjellige butikker :lol:
Aha ;) Lønner seg nok det.
 #345589  av 2fast4u

Handler selv mye deler fra USA, både til Lex/Toy og US-biler, mange som ikke sender til Norge og kan bli dyrt med mange
små forsendelser fra forskjellige leverandører.
Men dette løste jeg enkelt med å opprette shippingadresse hos http://www.jetcarrier.com i New Jersey.
Du registrer enkelt og raskt en konto hos dem, og får en adresse som du ber alle leverandører sende dine varer til.
Hver gang du har handlet logger du inn på din konto hos http://www.jetcarrier.com og booker forsendelse, enten med fly eller båt.
Du velger selv hvor mange US-forsendelser du vil ha i en forsendelse til Norge.
Straks du har fått en faktura eller kvittering fra leverandør laster du denne opp på mailboxen din hos jetcarrier slik at disse har grunnlag for å beregne evnt toll og mva.
Flyfrakt sendes en gang i uka, båtfrakt hver 14 dag, og er såklart litt lengre leveringstid, men billigere.
Trur ikke du finner noen billigere og enklere måte å handle fra USA.
Feks. en pakke på 10kg koster deg kr 485.- inkl tollgebyr levert i Norge.

:wink:
 #345622  av Supra MKIII up north

:lol: :mrgreen:

Dette er seriøst det mest geniale jeg noen gang har lest på et forum :p

Hvis dette funker like enkelt i virkeligheten som det du beskriver, så er det jo genialt! Har alltid irritert meg grønn på at hver nettbutikk skal ha så JÆ**** mye i frakt, selv for di minste ting!!

Forhåpentligvis er dette problemet over nå. Har registrert meg allerede, så skal se om det funker ved å bestille en billig pakke bare for å prøve :p
 #345633  av toyotapsycho

Supra MKIII up north skrev::lol: :mrgreen:

Dette er seriøst det mest geniale jeg noen gang har lest på et forum :p

Hvis dette funker like enkelt i virkeligheten som det du beskriver, så er det jo genialt! Har alltid irritert meg grønn på at hver nettbutikk skal ha så JÆ**** mye i frakt, selv for di minste ting!!

Forhåpentligvis er dette problemet over nå. Har registrert meg allerede, så skal se om det funker ved å bestille en billig pakke bare for å prøve :p

dette funnker som bare det!:) bruker de ofte..
 #345673  av Supra MKIII up north

Kan noen gi meg et konkret eks. eller to?? på hvordan man går fram helt fra nettbutikk til den er hjemme i posten :p

Hvis jeg for eks bestiller 6 deler fra suprasport, og 5 deler fra titanmotorsport, hvor mye må jeg da betale i frakt fra jetcarrier?? Telles dette som 2 pakker, eller som 11 pakker som skal sendes? det står å at man må beskrive hvor stor pakken er når man skal booke sending, men hvordan i svarte skal jeg vite hvor stor pakkene er som kommer fra nettbutikken deres?
 #345689  av FS-Styling.no

Hei!

Har selv brukt JetCarrier... For å si det slik så tar de seg greit betalt, pluss at du må betale moms... kremt.. moms kan du greit spare inn noen kr på dersom du handler rett fra leverandøren og de setter ned verdien på pakken og sender som gave... Men noen år siden jeg brukte jetcarrier så kan hende de har blitt billigere, men den gang syntes jeg de tok mye i betaling...

Men dette er jo min mening da..

Fredrik
 #345914  av TomKald

kan på det varmeste anbefale mvp :-)