TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prising av JDM Supra MKIV med SKILTER

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #339533  av oddrey

Ikke for å være kjip, men disse bilene er altfor høyt priset. Kommer nok til å gå nedover disse også snart som mange andre merker. Kunne selv tenkt meg en supra men venter heller til prisene faller. Det ble solgt en noelunde tilsvarende bil som lå på finn til 270.000 kr det er en pris som begynner å bli fornuftig for en RHD supra.

Nå får jeg nok kjeft, men måtte bare si det :mrgreen:

EDIT MODERATOR:

Denne tråden er splittet ut av en salgstråd.

#339534  av Toyota-rav4-2002

oddrey skrev:Ikke for å være kjip, men disse bilene er altfor høyt priset. Kommer nok til å gå nedover disse også snart som mange andre merker. Kunne selv tenkt meg en supra men venter heller til prisene faller. Det ble solgt en noelunde tilsvarende bil som lå på finn til 270.000 kr det er en pris som begynner å bli fornuftig for en RHD supra.

Enig der ja, det jeg mente var at i fohold til de andre prisene på supraer er det vel ganske likt, men de kunne ha senket litt på prisene ja.
 #339535  av oddrey

Toyota-rav4-2002 skrev:
oddrey skrev:Ikke for å være kjip, men disse bilene er altfor høyt priset. Kommer nok til å gå nedover disse også snart som mange andre merker. Kunne selv tenkt meg en supra men venter heller til prisene faller. Det ble solgt en noelunde tilsvarende bil som lå på finn til 270.000 kr det er en pris som begynner å bli fornuftig for en RHD supra.

Enig der ja, det jeg mente var at i fohold til de andre prisene på supraer er det vel ganske likt, men de kunne ha senket litt på prisene ja.
Trur folk ikke vil betale så mye lenger heller så enten må prisene senkes betraktelig eller så må folk beholde de selv. Det rare er for over 5 år siden fikk man en strøken euro spec supra for rundt 400k så kom filmen fast and furious og prisene ble kunstig høye etter den. Det er trossalt en gammel bil og man kan feks få en 2003-04 subaru wrx sti for samme pris. Henger ikke helt på greip. :wink:
 #339536  av Toyota-rav4-2002

oddrey skrev:
Toyota-rav4-2002 skrev:

Trur folk ikke vil betale så mye lenger heller så enten må prisene senkes betraktelig eller så må folk beholde de selv. Det rare er for over 5 år siden fikk man en strøken euro spec supra for rundt 400k så kom filmen fast and furious og prisene ble kunstig høye etter den. Det er trossalt en gammel bil og man kan feks få en 2003-04 subaru wrx sti for samme pris. Henger ikke helt på greip. :wink:
Er jo derfor det ikke er så altfor mange av dem da, folk vil ikke legge så mye peng på en bruktbil.
 #339544  av Stiansen

Er fullstendig klar over at det er høy pris, men som dere sier også så er bilene veldig overprisa. Jeg tok utgangspunkt i de andre bilene som ligger til salgs med tanke på prisen. Er vel heller ikke så alt for mange igjen av disse bilene heller, aner ikke hvor mange JDM TT som går på skilt, men tviler på at det er noe mer enn 15-20stk i Norge.

Den som gikk for 270 var billig, men her var det en eier som var nødt til å bli kvitt bilen fort.. Priced to sell, enkelt og greit.

Jeg er åpen for bud på bilen, men tror heller ikke dette er riktig tidspunkt å få solgt en sånn type bil på. Får se om jeg prøver til våren igjen, selv om det da helt sikkert frister mer å ha den enn å selge, men det er nok da folk vil ha sånne biler.

Om noen er interresert, så bare kom med bud på bilen, jeg hører på alt.

Stian
 #339545  av Stiansen

Det er også en bil for spesielt interreserte, en person som vil ha en Impreza er ute etter noe helt annet enn en Supra, det er to heeelt forskjellige biler. Vil man ha Supra, kjøper man Supra. Og vice versa.
 #339553  av inzane2012

denne bilen er uten tvil verdt prisen! har sett den ett par ganger selv og den er rimelig strøken...
og supra mkIV er kanskje blitt en "vanlig" bil, men det er ikke så vanlig med skilter på den, og når du ser på prisene som ligger ute på andre biler med skilt så er 340k rundt det samma som andre med skilter ligger ute for...

og dere må ikke glemme at det nettopp låg ute 2stk supra der eiern skulle ha 500k for sine, og DET er snakk om overprising...

og som stiansen sa, en som VIL ha supra VIL ha supra, osv...
 #339557  av bjornalf

hehe skjønner den.. man vil jo gjerne få mest muli.. :) håper du ikke får solgt sånn at vi får kjørt litt sammen til våren :) hehe

tenkte jeg skulle få hengerfeste på den nye med skilt.. sånn at jeg kan dra bane supraen med den ;) det hadde vært noe!

men lykke til pen bil er det.. !
 #339613  av oddrey

Det er greit at den er fornuftig priset etter hva andre ønsker for bilene sine. MEN når alle supra eiere setter prisene etter hverandres biler så MÅ det være en som tilslutt må begynne å senke trur jeg. Ser at de som har LHD supraer med kanskje over 150.000 kmstand har priser som 450.000 kr osv. Du må jo være idiot hvis man kjøper bil til en slik pris. når bilen har passert 200k så er det sansynligvis håpløst å selge bilen uten store tap.

Men supraer er fete biler og når prisene blir "normale" så kan man kankskje kjøpe en :wink:
 #339620  av Stiansen

bjornalf skrev:hehe skjønner den.. man vil jo gjerne få mest muli.. :) håper du ikke får solgt sånn at vi får kjørt litt sammen til våren :) hehe

tenkte jeg skulle få hengerfeste på den nye med skilt.. sånn at jeg kan dra bane supraen med den ;) det hadde vært noe!

men lykke til pen bil er det.. !
Vi skal nok få kjørt sammen til våren uansett Bjørnalf :) Om jeg får solgt den så blir det ny Supra.. Kan nevne at det er pga BT her i Trondheim at jeg vil bytte bilen, bare så det er sagt. Har veldig lyst til å ha den, men lite lyst til å få meg ei bot som gjør meg til gjeldsslave.
 #339628  av marlboro1310

helt OT, men hva er det egentlig med BT i Tr.heim :?:
 #339642  av Ninjamannen78

inzane2012 skrev: og dere må ikke glemme at det nettopp låg ute 2stk supra der eiern skulle ha 500k for sine, og DET er snakk om overprising...
Hva er overprising? Henter du en bil fra utlandet kommer den på sånn ca det. Hvorfor skal man selge med tap når det ikke er alternativ, bortsett fra JDM crap?
 #339667  av Nikko Supra

Tror ikke supra blir mindre populær framover så prisene for et pent eksemplar på skilt vil nok holde seg.