TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Beste Toyota, Modifiser og orginal

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #41078  av Kebab gud

Mange har en favoritt bil.. men forteller skjeldent hvorfor
SÃ¥ hvilken er Din favoritt Toyota og hvorfor.
hvis du kan kom helst med en som er Fabrikk orginal og en som er Modifisert..

BØ!
Selvsagt sier jeg da
Orginal: Toyota 2000GT .. klassisk!
Modifisert: Toyota Shelby 2000GT .. shelby + 2000GT = fiint ..

Ja har lite å si hvorfor .. men mne..

#41092  av chris

Jeg tror at den toyotaen jeg aller helst ville hatt, måtte vært en 98 eller 99 Turbo. Da hadde jeg hatt en av ytterst ytterst få i den vestlige verden ;)

Elsker MR2 mk2. Enkelte sier det er en miniferrari, og motormessig er den nok det. Men en litt modifisert turbo kjører fra de fleste Ferrarier. Og spør dere meg, jeg synes MR2 mk2 er penere enn Ferrariene. Eneste som er i nærheten fra den fabrikken som kan konkurrere utseendemessig, er 355'en. Og holdbarhetsmessig har jo ikke Toyotaen konkurranse av nevnte italiener engang..

Klart, en Supra hadde ikke vært av veien, men når jeg så en 1998 MR2 Turbo til salgs i england, så tror jeg heller at jeg ville hatt en sånn en (forutsatt ombygging til ratt på rett side) enn Supra. Prismessig kommer de på ett ut.

Synes også den nye Voltaen er rå, bare for å ha sagt det. Men den er jo ikke i produksjon.. ennå.. :)

En annen drømmebil jeg kunne tenkt meg, er en svart Celica ST205 WRC (GT-FOUR). Utrolig råe biler, helt fantastisk. Bra motor, rått utseende, og et snev av praktisk :P

-edit-
har ikke sagt noe om modifisering.. men drømmelista er lang over hva jeg kunne tenkt meg å gjort med min egen MR2. Rev3 turbo med rundtomkring 300 hester og full kaminari styling (inkl vinge, evt 98+ combat justerbar vinge) er noe av det jeg vil ha.. og skal ha ;)

Kunne også tenkt meg denne supraen ;)
http://langberg.no/temp/supra_1745_20588259.jpg

Har jeg sagt nok nå? :D

#41142  av MRQuoc

Min blir en av de Elektriske nye kjøretøyene fra Toyota , deriblant Volta som den ytterste i rekken. modifikasjon ; unødvendig !
Ellers blir det MR2MK1 som den eneste verdige vinner av hjertet mitt, tidløs design som passer min egen fødsel ! :P

#41187  av tbergstad

Ingen tvil!! Supra!! supra er ikke bare toyotas beste.. Men den aller tøffeste av alle biler... Skal ha en gang.. Bare vent :wink:

#41201  av angrykid

Drømmebil original: Toyota supra 98mod.
Drømmebil uoriginal: Toyota Mr2 mk2 99 650+hk, senka, 275x35x18 bak, 245x40x17 framme, senket, low-rise, lambodører, carbon (panser, dører, hood og bagasjelokk),
Vinterbil: toyota hilux artic truck stylingkit 38".

:-D

Alt i alt biler for vel 2.1-2.5 mill :D

#41210  av kennethx

Supra Targa TwinTurbo 6-speed manuell gir og BPU kit.

Sett fremmover kunne jeg godt tenkt meg en Lexus RX400 og en Volta :)

#41266  av Mr2 Mk2

E heeeelt strøken mr2 mk1 med el vinduer og t-tak,med kraaaftig motor :twisted: .
Originalt måtte det bli Toyota Supra,mm*drømme seg bort*
Vedlegg
210612_4_full.jpg
210612_4_full.jpg (31.27 kiB) Vist 574 ganger
strøken mr21.jpg
strøken mr21.jpg (49.58 kiB) Vist 574 ganger

#41292  av Erlend

Interessant tråd :)

Føyer meg til lista med mine drømmeToyotaer:
Original: Toyota MR2 Turbo 98/99 (i likhet med Chris). Ingenting kommer opp mot bilens herlige balanse av power, kontrollerbarhet, utseende og hverdagslevelighet. Og det er rett fra fabrikken!
Runner up: '96 Toyota Supra TwinTurbo

Modifisert: Super Autobacs Apexi JGTC MR-S. Hva er det å si? En perfekt bil til banekjøring! Eneste minus er at du må bygge motoren på nytt annenhver dag ;)
Runner up: TRD Toyota Altezza

#41299  av Kebab gud

kom foresten på en ting .. har byttet favoritt Modifisert bil..
Favoritten er nok HKS Altezza`en :P
Bygget for 1 ting .. kjørt 2 ganger
"engang for show og engang for Go"

#41300  av Christian

Er egentlig fornøyd, men vurderer å ta inn en mr2 turbo fra japan som en ren banebil m/ bur og full pakke. (Sort og uten betalte avgifter, grunnen til fargen er vel egentlig opplagt :wink: )
Har jeg nevnt at flyplassen er nedlagt for godt og at det er en stor go cart bane der nå, samt utleie av rallybiler, scootere og atv'er. Planlegger kjøring med riggede biler sammen med styret nå :twisted:

#41302  av FalcoN

Christian skrev:Har jeg nevnt at flyplassen er nedlagt for godt og at det er en stor go cart bane der nå, samt utleie av rallybiler, scootere og atv'er. Planlegger kjøring med riggede biler sammen med styret nå :twisted:

naaajs :D :D Æ å vil ha flystrip å kjør på.... :cry:

#41358  av spkstrp

giftgrønn mk1 så jo faktisk litt feeet ut :mrgreen: gul har jeg ikke sansen for

#41372  av Kjelliken

:D vet ikke helt hvor jeg skal begynne men har jo forsåvidt en av mine drømmebiler. :D
min strålende celica carlos sainz..
og er rimelig fornøyd med den..

Bilde

kan ikke helt nummerere rekkefølge her for alle ligger på topp. hehe

full carbon lexus altessa bygget av HKS som nevt tidligere kunn kjørt to ganger en gang for promo og en gang får å ta en bane rekord på en bane i japan. som den gjorde uten problemer..
jada for de som digger mr2 her inne så var det en mr2 motor i denne også hehe... :wink: med ca 500 gamp..

så liker jeg jo supra twin turbo også, men hvilke styling er jeg ikke sikker på. Mye fett og få tak på der..

+ mange mange fler... knasje en mr2 mk 2 ikke å foraktew det heller :wink:

og dette var bare toyotaer.. det blir endel skal jeg nevne alle.. så jeg gir meg nå :oops:

#41696  av Mr2 Mk2

Denne kunne jeg også tenkt meg :)
Vedlegg
toyota_triathlon_race_car_concept01s.jpg
toyota_triathlon_race_car_concept01s.jpg (53.73 kiB) Vist 496 ganger