TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• PÃ¥ vei - MR2 i horisonten

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#373  av Erlend

Nærmer meg 30000 i rent oppsparte midler, snart mangler jeg bare rundt 20000 for å kjøpe en MK1. Regner med å bli ferdig med sparinga over sommeren. Har ikke hatt lyst til å ta opp lån! Drømmebilen er en svart rustfri MK1, som enten har tåkelys eller targa.
Kulest hadde det vært med supercharger, men det blir vel for mye arbeid...!
Når regner du med å kjøpe turboen din Pål? Blir mye bra råning i Larvik da... he he... :p
MR2-gutta på tur, en MK1 og en MK2  :D  
Bare kom med innspill med hva dere synes!

#375  av henningl

Imponerende at du klarer å spare opp 50.000 kroner istedenfor å ta opp lån :) Jeg hadde ihvertfall ikke så god selvkontroll  ???

#376  av CelicaTurbo

det er bra imponerende ja.. synes jeg uansett bruker like mye penger som jeg tjener jeg.. Men, får håpe du finner deg en fin MR2 når den tiden kommer da! :)

#380  av PÃ¥l

Erlend: Hei! Lenge siden sist. Jo som du sikkert har sett på de andre topicsene får TG Bil inn en rød Turbo med mye utstyr (det er alt jeg vet) om et par måneders tid. Trodde faktisk alt håp var ute da de hadde solgt den forrige. Og du har sikkert lest at det er samme forsikring på en Turbo og GTI. Da gjelder det bare å få lån, og det skulle ikke by på mye problemer tror jeg. Jeg kunne selvfølgelig spart i flere år, men det har jeg ikke tålmodighet til! Bra du snart får deg MR2, gleder meg. På den måten kan vi jo se forskjellene og fordeler/ulemper med begge modellene. Regner med at det blir mye, mye kjøring til sommeren, gleder meg som en unge! Hold kontakten!

#381  av Erlend

Joda, dette blir spennende. Bra at det er samme forsikring på GTI og Turbo, jeg leste det her en dag ja. Klart du velger turbo da! :) Leste forresten at SC modellen av MR2 veide 1150 kg i forhold til 800 kg på NA modellen. Tror det blir NA med det første før jeg blir sugen på mer effekt... En turbo er jo egentlig bedre enn en kompressor, men kompressoren sparker inn raskere og er tilgjengelig over et større turtallsspektrum.
Kjipt er det at det kreves spesiell kompressorolje... leste at den koster rundt 800 kr desiliteren fra Toyota! Hjelp... :0

#382  av CelicaTurbo

Den er vel så dyr hos toyota pga at toyota har så få kompressorbiler, men du får helt sikkert mye billigere olje om du går og handler hos MB eller Jaguar for de har vel et par kompressormatede motorer? Jeg leste et sted om en person som handlet billigere hos Jaguar ihvertfall, og jeg antar at MB sin olje også ikke er så gale iogmed at de bruker stort sett kompressorer fremfor turboer i sine motorer.

Men jeg tviler på at SC-modellen av MR2 veier 350kg mer enn NA modellen så det ene tallet må være råvekt mens det andre er inkludert fører, bensin og slikt.. Jeg vil heller at SC'en ikke veier mer enn kanskje 100kg ekstra. Det er bare å se på vektforskjellen mellom mk2 NA og turbo.. det er ikke så alt for mye det er snakk om der; under 100kg forskjell såvidt jeg har klart å finne ut.

#390  av Erlend

Ja, jeg synes det hørtes ganske usannsynlig ut at den veide 1150 kg... Hvis det hadde vært tilfellet hadde jeg slått fra meg tanken på en SC ganske raskt. Vanskelig å tro at kompressoren veier så mye. Men begge to er 1,6 litere ikke sant? Det har en del å si, særlig når det gjelder forsikring...

Hvis vekten ikke øker så betraktelig ved innføring av kompressor kan jeg skjønne ingeniørene til Toyota. Var litt vanskelig å tro at de satset på en slik istedet for en turbolader hvis kompressoren økte vekten såpass! En god del av sjarmen er jo den lave vekta...

#400  av PÃ¥l

Det er nok ikke kompressoren alene som øker vekta. Ville tro at gearkassa er tyngre, pga forsterkninger osv.

Har du sett på noen? Så en til 60000 på finn.no