TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• pipercross kit til IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #311489  av Neo

Heisann folkens og godt nyttår :D ..

jeg har tenkt og montere pipercross filterkit i bilen min, og lurer på om engelske kit passer på norske biler?.. jeg fant ett kit på prolex sin side, etter det jeg ser så kan man kappe av røret litt og tilpasse det.. men hva mener dere?..

http://www.prolex-uk.com/store/product_ ... cts_id=334
 #311623  av galx

Heisan NEO. Godt nyttår.

Engelske pipercross funker dårlig på venstrestyrte biler. Passer rett og slett ikke pga.motorrommet (servo) er speilvendt, men dette settet var jo litt anderledes enn det jeg har sett fra tidligere. Tror mulig at dette vil ha passet.
Har også tenkt på om det gikk å bygge om røret, men ser at det fort kan bli for varmt å ha et open-air filter i motorrommet. Blir jo liggende rett ved siden av utblåsningsmanifoilen, slik at du faktisk får redusert motorkraft istedet for økt kraft.. :? Å tro at det ikke blir varmt selv om man legger filteret lengst frem i motorrommet, er som å tro på at julenissen bor i Lofoten. Man kjører jo normalt ikke uten panser.
Det orginale filtersystemet som henter kald luft i front, er nok en god løsning dersom man kan klare å kombinere dette med noe annet. Har sett IS300 med et open-air system som benyttet seg av det orginale luftinntaket, hvor kaldluften blir ledet rett mot open-air filteret, samtidig som at filteret ble skjermet fra motorvarmen. Smart. Så var det pent også. Skal se om jeg finner det igjen på nettet.
Motoren ser jo ganske trasig ut uten dekslene på :) .

Du får montere filteret ut forskjermen, hehe. Eller få dragrace-scoop på panseret. :mrgreen:
 #311633  av Neo

heisann galx, godt nyttår ja :D ..

har tenkt litt, om jeg kjøper løse rørdeler og så fører jeg filteret ned bak frontfangeren?.. da er jo filtret unna varme og får kald luft inn :D .. kompis av meg er har liggende ett luftfilter som det er nydelig lyd av, spesielt på en lexus sekser motor hehe :twisted: .. jeg lurer på og skal prøve det..
hehe noe scoops blir ikke aktuelt :wink: .. men støtter det du sier om dekslene, men som kompisen min sier hvor ofte har man oppe pansret? :wink: ..

tunamagu: er dette bildet av en is300 motor?
 #311643  av Neo

ser bra ut det :D .. men det er jo en 300, 200 systemet er jo helt anderledes