TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diffsperre..bytte hele diffen?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #308083  av kimbeer

Hei

Jeg har anskaffet meg en lexus is200 men denne er da av typen uten diffsperre. I og med at jeg er litt glad i å sladde og synes det er kokkos å spinne bare på ene hjulet og måtte jage bilen ut med vekta så har jeg tittet litt rundt og sett av man får diverse sperrer fra utland men tenkte kanskje jeg skulle ha en org. en. Lurte da på noen småting som er det jeg kommer på som kan ha innvirkning.
Funnet endel orginale tilsalgs som ikke koster altfor mye...

Er utveksling på sperret og ikke sperret diff lik?

Like utvendig(størrelse, fester osv.)?

Noe mer jeg må ha med/burde bytte evt?

Håper på raske og positive svar for da bærer det avgårde for å kjøpe diff :D

Mvh Kim A
 #308100  av QuiNlan

Hvor kjøper du diff? Og, hvor rimelig er dette? Jeg og er gira på å skaffe meg diffsperre, da det suger litt å bare spinne på det ene hjulet. En av grunnene til at jeg kjøpte Lexus var jo nettop fordi den er bakjulsdrevet.
 #308110  av kimbeer

hehe bildelsbasen.se har endel brukte ute. Ser ut som svenskene vraker en hel haug med is200. Skal prøve å få tak i en med sperre derifra tenker jeg. koster fra 3-9k ser det ut til...svenske kr altså så ikke så ille spør du meg :)

Samme grunn som meg det :D en pen bil med bakhjulsdrift i motsetning til sånne firkanta bmw og mercedes
 #308112  av Fredrico

Hvorfor ikke bare kjøpe en flett ny Cusco, Trd eller lignende sperr da? Hvis du søker litt så kan du se at dette har vært skrevet om før.. 4-5 lapper tror jeg du må ut med..
 #308134  av kimbeer

ere mye bedre med disse andre da? Pluss at jeg tenker på arbeidsmengde. Bytte ut "innmat" eller bare bytte ut hele greia...virker liksom lettere og bare bytte hele "boksen" og slippe og skru den opp.
 #308149  av Fredrico

Joda, det er vel for så vidt sant.. Men disse ettermarkedsdiffene skal være ganske grei å montere, slipper å shimme de og slikt.. Men snakk med en av dem som har gjort dette tidligere, så får du sikkert bra svar.. Regner med at disse ettermarkedsdiffene er litt heftigere ;)
 #308594  av Anders gullstein

Hvilke IS200`er har diffsperre? Er det en enkel måte å finne det ut på uten å selvfølgelig legge den skeiv (kanskje ikke så populært om en prøverkjører noen sin ;) )
 #308662  av lexusmann

På glatta er det jo lettere, få en kompis til å se på mens du slipper clutchen.... :wink:
 #308786  av Anders gullstein

lexusmann skrev:På glatta er det jo lettere, få en kompis til å se på mens du slipper clutchen.... :wink:
Hehe, sant. Om det er snø ut er det ikke noe stress. Men lurer på om det er noe en kan bøye seg ned for å se utvendig på diffen, eller om det er visse modeller som har som standard?
 #308843  av Fredrico

Hvis du jekker opp bilen så bakhjulene er fri, så skal du kunne rotere på hjulet.. Hvis det hjulet på motsatt side beveger seg samme vei er det sperr, hvis ikke er det en vanlig åpen diff..