TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ã…ssen gÃ¥r det?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#313  av PÃ¥l

Lenge siden det skjedde noe særlig her. Kristian: fortell åssen det går med bilen din og kjøpet av Celicaen da vel. Vi må få litt mer liv her.

Og alle dere andre: Står det bra til med bilene? Er det noen som bruker bilen bare på sommeren, eller både sommeren og vinteren? Fortell litt om dere selv! Lag litt liv!

#314  av CelicaTurbo

Jeg må si at jeg er imponert over trafikkmengden på denne siden, antall besøkende osv, jeg får faktiskt jevnt 5 treff pr dag fra kvasir søk f.eks. I januar ble det totalt lastet ned 850Mb data fra serveren og det ser ut til at det blir like mye denne måneden til tross for at jeg fjernet videoene foreløpig. Det som imidlertid er litt skuffende er at forumet ikke er mer aktivt men jeg antar det er pga at det kjører på treg server og at det er avhengig av en viss aktivitet for å komme seg opp. Ingen gidder å komme tilbake her hver dag for å sjekke etter nye meldinger og skrive svar om det bare kommer to-tre nye meldinger i uken, ikke sant? Ellers, ingen som har en litt kjappere maskin enn 200Mhz som de kan donere? Jeg har egentlig en dual Celeron 500Mzh maskin som hadde vært ypperlig som server, men da må jeg først få peng til en ny privat maskin og det tar nok noen måneder med tanke på bilbyttet.

Men, det har vært en del interesserte i bilen men ingen som fullfører. Markedet og ikke minst tidspunktet på året er dårlig for å selge en slik bil. Jeg vurderer å selge den til en fyr som bød 100.000 og heller ta opp større lån på Celicaen. Jeg har råd til det skjønner dere men det føles litt dumt å selge bilen for så lite. På den annen side er det litt stressende for skallen det her så lenge det ikke blir en løsning så det hadde vært godt og blitt ferdig med det.

#315  av henningl

Minner om starten av 200sx sidene dette  ??? Det tok vel et halvår får det skjedde noe, og det var på sommeren at aktiviteten tok av, og se hvordan det er nå: 20 nye meldinger bare i løpet av i går kveld... Menmen.. det er nok mange mr2'er som står bortgjemt nå, men når det kommer tørre fine bare veier vil nok folk raskt nok bli engasjert i bilene sine kanskje?

Velvel.. i mellomtiden er det bare å prate i vei.. aktivitet på forumet får andre til å engasjere seg også..

#319  av John Morten

Nei nei, du må ikke dumpe prisen på MR2'n for mye, husk at våren kommer snart, og da tror jeg nok du kan få minst 115.000 for bilen..! Jeg bytta inn min MR2 GTi mot en MR2 Turbo på desember, og fikk 115.000, men måtte ut med 175.000 for Turbo'n.. GTI'n jeg hadde var i ok stand, rød, noen lakkfeil, og nesten 200.000 km på telleren, MR2 Turbo'n jeg kjøpte er også rød, i strøken stand  :)

#322  av CelicaTurbo

Skjønner det er en latterlig pris og forstår at det blir lettere til våren da, men jeg hater usikkerhet og liker når jeg vet hvordan fremtiden ser ut så derfor frister det også å bli ferdig med hele greien. I et vanlig salg i butikk er jeg ganske sikker på at bilen min kunne ha vært solgt for 139.000 og at ingen vil ha den for 115.000 nå forstår jeg egentlig ikke? Den har gått litt langt kanskje med sine 160.000 og andregir er litt tung men lakken er veldig veldig bra og det finnes ikke rust og det er jo ganske positivt? Men, får se hva som skjer. Budet på 100.000 er fra en fyr som vil kjøpe den bare for å etterpå selge den med fortjeneste.. litt irriterende å se min kjære bil forsvinne på den måten også  ???

#323  av PÃ¥l

Ja jøss det er virkelig en bra pris for bilen (for kjøperen selvfølgelig). Hadde ikke jeg vært på utkikk etter Turbo, ville jeg vært interessert i bilen din. TG bil skulle få inn en Turbo om halvannen måned ca. Jeg må deretter se om jeg har råd til lånet. Forsikring er ikke noe problem, siden det er det samme på GTI og Turbo :) Hvis bilen glipper ut av hendene mine, eller jeg finner ut at jeg like godt kan ta en GTI... Men skjønner jo at du gjerne vil ha saken ute av verden. Time will show.

#324  av PÃ¥l

Har dere forresten sett at TG har fått inn en Supra MKIII Turbo Targa? Den var ikke lite rå!

#328  av CelicaTurbo

Har sett den supraen ja og den er rimelig fin den, men det er hovedsaklig den svarte celicaen deres jeg er ute etter da. Avhengig at den er i god stand selfølgelig.. Alle andre biler som er til salgs nå er røde og jeg vil aller helst ha noe annet så det er det er litt derfor jeg prøver å løse salget fort, huke den svarte der. Pluss at jeg liker ikke usikkerheten :)

men, som du sier: time will show.. og jeg tror nok du klarer å huke den turboen som de får inn jeg, bare være nøye med å sjekke at den er i bra stand før du kjøper den da (slik som jeg må være nøye med den celicaen)..

#338  av mk1 black limited

Kristian: Forstår jeg det slik at du skal selge MR2en og kjøpe Celica? Hva skjedde med MR2 turbo?

Ikke noe galt med Celica (har en '95 3S-GE 175 HK selv), men læll da? :-)

#344  av CelicaTurbo

Planla egentlig turbo men så tok fornuften meg og jeg tenker litt på fremtiden.. begynner å bli litt dumt at jeg ikke kan ta med meg venner på tur og slikt. Så, det får bli en Celica GT4 og jeg tror jeg kan bli vel så glad i en slik bil, og fremdeles drifte interessen for MR2 på disse sidene..

#346  av PÃ¥l

Kristian: Ja jeg vil selvfølgelig ha en som er i bra stand. Har lyst til å ta en NAF test, håper at TG ikke har noe protester mot det. Har ikke erfaring med sånt, skal jeg bare be TG om å ta med bilen til NAF stasjonen og få den testa? Noen råd?

#353  av CelicaTurbo

TG-Bil har jo eget verksted så du får helt sikkert bilen med en tilstandsrapport, men vil du at andre (som NAF) skal teste bilen (de er trossalt upartisk) så er det noe du må avtale med TG-Bil spesifikt og du må helt sikkert betale den fornøyelsen selv. Jeg hadde min bil til NAF når jeg kjøpte den og angrer ikke på det. De kjenner nok ikke så mye til MR2 rent teknisk men de kan fortelle deg om hjullagre er gåen, om bilen har vært kollisjonsskadet og om den er skjev f.eks.

#354  av mk1 black limited

MR2 on Feb. 24 2002 @ 01:44 skrev:Planla egentlig turbo men så tok fornuften meg og jeg tenker litt på fremtiden.. begynner å bli litt dumt at jeg ikke kan ta med meg venner på tur og slikt. Så, det får bli en Celica GT4 og jeg tror jeg kan bli vel så glad i en slik bil, og fremdeles drifte interessen for MR2 på disse sidene..
Håper du har veldig små venner, for noe mer enn 5 minutter hadde ikke jeg overlevd i de baksetene...:-)

#356  av CelicaTurbo

Vel, vet det er lite plass der bak men vennene får klare seg med det som er der. Hovedsaken er at det er mer mulig enn slik det er nå ihvertfall. :)  Men, uansett må jeg først selge bilen min som ser ut til å være vanskeligere enn antatt.

#357  av MR2turbo

Kristian, hvis jeg var deg så ville jeg ha prøvd å tatt noen bilder av bilen i på dagen og i solskinn, tror at det med bilde har ganske mye og si for interressen.. Det vil sikkert være flere som tar seg tid til å lese om bilen hvis det er et tydeligere bilde...

La forresten en link til "til salgs" siden din på hjemmesiden min..