TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dør ved ladetrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #304298  av WaxFraq

Heisan!
Mr2'n min har jko fungert som ei klokke i hele sommer etter at jeg kosta på den nesten 30k i vår...men nå, når jeg skal stallsette den, så begynner den å tulle igjen!
Den går normalt på tomgang, og tilsynelatende normalt ved på drag. Men når motoren når normal drifts tempratur, og skal begynne lade skikkelig, så virker det som at den dør ut...hvis jeg holder den akkurat i 0 bar (på trykksmåleren) så går den normalt. Skjønner ikke det der..!

kan det tenkes at det er luftmengdemåleren som har tatt kvelden?? får opp feilmelding, 34..

ser det på turbotrykksmåleren at den lader normalt, men da blir det bare brrrrøøøøøøø.....også taper den seg momentant...!!

noen ideer?? kjedelig å sette bort noe man vet man må skru på til våren igjen..!!!

OBS!!!! det er ikke fuelcut! :lol: (leste i en annen tråd der det ble nevnt ca 1000 ganger :shock: har værtfall ikke noe med noen fjellvegg å gjøre..! :mrgreen: )
 #304321  av Xlr8

34
--TURBOCHARGER PRESSURE--ABNORMAL TURBOCHARGER PRESSURE
--TURBO CHARGER
--AIRFLOW METER/MANIFOLD/TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR
--INTERCOOLER SYSTEM
--ECU

Kan de vere ecu'en din som har daua?

du er sikker på de ikke kom noen flere feilkoder etter den 34?

tipper du har en feilkode nr 52 og jeg.. men foralt i verden kan jeg og ta feil:P
 #304355  av WaxFraq

hmm...skal se om jeg orker å se mer på det i morgen..det var bare 34 som dukka opp sist gang..
MEN...for alt jeg vet så kan det være ca 1000 ting da...i vår skifta jeg reg reim, fordi den forrige hadde hoppa over 4 hakk...og den var ca 4 år gammel..!

ingenting forundrer meg lenger med den bilen..!

skal se hva jeg finner ut.. =)
 #304356  av WaxFraq

skal ikke eliminere knock sensoren med en gang her...men why? det skjedde liksom helt plutselig..! shit! :twisted:
 #304787  av Hobbes

Jeg fikk samme feilsymtom da slangen ut av IC var lekk.
 #304969  av WaxFraq

akkurat, da skal jeg se på saken i morgen..utrolig merkelig symptom egentlig..
den dør ut mer og mer jo mer pådrag jeg gir..strange...! :lol:
 #305001  av Larsen

Det hørtes ut som lekasje mellom ic og trottlespjeld. Ofte er det slik at disse ikke begynner å lekke luft før turboen begynner å lade.
 #313421  av WaxFraq

Hmm..aner ikke hvor den lekkasjen kan være jeg værtfall...!
men-men..

i dag ver det ikke noe is/snø på veien, da starta jeg mr2'n å kjørte meg en tur. var litt i håp om at det hadde vært noen nisser eller no å fiksa det..
men det var akkurat likedan!
Jeg leste av feilmeldinga igjen, å i da g får jeg feil 52 som er knock sensor..

fortsatt noen med kretive forslag?? hadde bilen gått som den skal i dag..da hadde jeg kjørt meg i hjel!! dæven korr arti d va!!!!
 #313426  av Xlr8

bit i de sure eple og bestill banke sensoren
 #313494  av WaxFraq

kan en deffekt knock sensor gjøre at den dør ut med en gang den skal lade skikkelig liksom?
bilen går greit hvis jeg trykker gasspedalen ned proposjonalt med turtallet. med en gang jeg blir litt ivri med gassen, så virker det som at den bare dør ut...
men bilen starter å går normalt på tomgang...ikke like frisk respons som normalt...!!

hva er det for den knock sensoren da??
 #313495  av Xlr8

kan gi mye rare utslag.
men så lenge den legger feilkode på den så er de nok den som er kaputt..
vist du ser om du klarer og lese delenr på den så kan jeg se om jeg finner en i dele haugen så kan du teste..
 #313512  av WaxFraq

okey.
skal sjekke litt på akkurat dette i morgen..! har også søkt meg fram til litt "svar" her på forumet på det med knock sensor...å kommer fram til at jeg sannsyneligvis må ut med motoren for å få byttet denne..!!!!! jeg var jo ut med motoren i fjord vår for pokker!!!! DAMN!!!! :evil:
 #313514  av jorniolsen

prøv alltid de enkleste først..
de hørest ut som om du ikkje har skikkeli tenning..
ta ut pluggene puss dem reine og bank inn opningen 0.1-0.2mm og prøv igjenn..
 #313516  av Xlr8

nejda må ikke ut med motoren for og bytte denne er jort på 8min.
ligger under innsuget
 #313537  av Amund

Hadde eksakt samme problem og feilmelding når bankesensoren min var gåen. Så vil absolutt anbefalle å skifte den. Det er ein forholdsvis enkel jobb, og den er grei å komme til. 10min jobb ca. :wink: (inkludert å jekke opp bilen og sette den på bukker)