TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GPS og handsfree

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #304235  av sikkerhet

Nå som lexusen er i havn er det på tide å se på ekstrautstyr. Tenker da i første omgang på handsfree og muligens en gps.. Er det noen som har noen tips/anbefalinger som tar seg bra ut i IS-en?
 #304237  av galx

Tja..du kan gå til anskaffelse av en Pioneer AVIC-F900BT. Den har alt. Dobbel din som passer rett i bilen.
 #304238  av sikkerhet

galx skrev:Tja..du kan gå til anskaffelse av en Pioneer AVIC-F900BT. Den har alt. Dobbel din som passer rett i bilen.
Da må jeg vel raske ut det som allerede er der då? Alt fungerer 100% nå så det frister i såfall lite akkurat nå...
 #304251  av Cmon

Jeg har bluetooth handsfree i min.
En liten nesten usynlig mic oppe ved A-stolpen til venstre, og en liten tilkoblings-volum-svarknapp i "hullet" under bilstereoen. Ledningene er lette å gjemme.
Har telefonen i lomma eller i midtkonsollen.
Lyden fra telefonen kommer i stereon. NÃ¥r jeg prater muter stereoen.
Funker veldig bra.

NÃ¥ er det byttet stereo i min bil, men jeg vil tro originalanlegget kan mutes enkelt og greit.
 #304252  av sikkerhet

Cmon skrev:Jeg har bluetooth handsfree i min.
En liten nesten usynlig mic oppe ved A-stolpen til venstre, og en liten tilkoblings-volum-svarknapp i "hullet" under bilstereoen. Ledningene er lette å gjemme.
Har telefonen i lomma eller i midtkonsollen.
Lyden fra telefonen kommer i stereon. NÃ¥r jeg prater muter stereoen.
Funker veldig bra.

NÃ¥ er det byttet stereo i min bil, men jeg vil tro originalanlegget kan mutes enkelt og greit.
Har du en link til produktet eller noen som forhandler det?
 #304376  av Cmon

http://www.nokia.no/A41221008
Jeg tror denne er den nye varianten av den jeg har. Vet ikke pris.
Mitt hf sett er nokia, og min(e) telefon(er) er sonyericsson. Funker upåklagelig.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Denne der jo også interessant. Da kan du bytte ut originalspilleren med en 2DIN sak med innebygget bluetooth hf.
I min bil er originalspilleren byttet ut til en 1DIN spiller med dvd og flippskjerm. Funker bra og alt det der, men jeg ville nå hatt en 2din spiller.
Vær obs på at det må vist noe triksing til med kabler for koble rundt de innebygde forsterkerne i IS'n.

Det finnes jo også navigasjonsenheter med bluetooth hf.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å kontakte bilradiospesialisten eller mobildata elns for å finne de forskjellige muligheter og priser.
Chris og alf på bilradiospesialisten er aktiv på forumet her og bruker å være flink å hjelpe. De gir vistnok også gode priser ;)
 #304992  av sikkerhet

Takker for tips..... Jeg fikk imidlertid akutt kjøpetrang på lørdag da jeg hentet IS-en på Gardemoen..... Kjørte rett til Strømmen senter, inn på Lefdal og kjøpte meg en Garmin nuvi 760.... Er godt fornøyd hittil.... Har (blant annet) ikke fått prøvd handsfree-funksjonen ettersom mobilen min e på reperasjon og jeg for tiden lever med en simpel sak uten bluetooth......

http://itpro.no/omtaler.php?id=1983&op=Maskinvare
 #305059  av @lpher

sikkerhet skrev:Takker for tips..... Jeg fikk imidlertid akutt kjøpetrang på lørdag da jeg hentet IS-en på Gardemoen..... Kjørte rett til Strømmen senter, inn på Lefdal og kjøpte meg en Garmin nuvi 760.... Er godt fornøyd hittil.... Har (blant annet) ikke fått prøvd handsfree-funksjonen ettersom mobilen min e på reperasjon og jeg for tiden lever med en simpel sak uten bluetooth......

http://itpro.no/omtaler.php?id=1983&op=Maskinvare
Har testet denne en del selv...og må vel innrømme at om man skal bruke handsfreesettet mye...så kommer denne (sammen med alle andre slike dingser med innebygd BT og innebygd mirofon) til kort.

Som navigasjon er den glimrende...fotoboksvarslinga spesielt :D
 #305092  av galx

Har bestilt en Pioneer AVIC-F900BT. Dobbel din cd/dvd. Den har bluetooth handsfree og GPS innebygd. Er spent på hvordan det blir. Har koblet en slik i en ny opel vectra, ble veldig bra.
Men er spent på om det er "speedpuls" på Lexus'en (en ledning som gir signal om hastigheten på bilen). Noen som vet om dette ?? Kanskje jeg må ta kontakt med Toyota ang. dette...
 #305166  av @lpher

galx skrev:Har bestilt en Pioneer AVIC-F900BT. Dobbel din cd/dvd. Den har bluetooth handsfree og GPS innebygd. Er spent på hvordan det blir. Har koblet en slik i en ny opel vectra, ble veldig bra.
Hva måtte du betale for den da?
galx skrev: Men er spent på om det er "speedpuls" på Lexus'en (en ledning som gir signal om hastigheten på bilen). Noen som vet om dette ?? Kanskje jeg må ta kontakt med Toyota ang. dette...
Er speedsignal på de fleste nyere biler ;)
På IS finner du den bak speedometer/turteller-panelet...plugg "C", PIN 13 (hvit/blå)
 #305216  av galx

Jeg får den billig. Brodern jobber som bilselger hos Opel :? Men, har utført en del monteringer av disse spillerne for firmaet han jobber i, men da har spillerne vært tilpasset hver enkelt bilmodell (scanbus).
Veil. utpris er vel omtrent 10 til 12 tusen..alt etter hvem som selger den.

Har du noen erfaring fra disse spillerne ? Det aller meste kan oppgraderes/oppdateres via nedlasting til XD-kort.

Så tenkte jeg å få tak på en ny dobbeldin ramme, ei som er mer lik den orginale glatte finnishen, ikke den som finnes overalt..hvis du skjønner hva jeg mener. Men har ikke peiling på hvor bestille den.
 #305237  av @lpher

galx skrev:Jeg får den billig. Brodern jobber som bilselger hos Opel :? Men, har utført en del monteringer av disse spillerne for firmaet han jobber i, men da har spillerne vært tilpasset hver enkelt bilmodell (scanbus).
Veil. utpris er vel omtrent 10 til 12 tusen..alt etter hvem som selger den.

Har du noen erfaring fra disse spillerne ? Det aller meste kan oppgraderes/oppdateres via nedlasting til XD-kort.

Så tenkte jeg å få tak på en ny dobbeldin ramme, ei som er mer lik den orginale glatte finnishen, ikke den som finnes overalt..hvis du skjønner hva jeg mener. Men har ikke peiling på hvor bestille den.

Ahh...nice. Er CAN-Bus på de fleste nyere europeiske biler ja... Har testet det meste av kurante 2-DIN spiller som selges på det norske markedet ;)

Toyota Japan leverer en original 2-DIN ramme som har samme finish som original dashen. Kan se om jeg finner delenummeret til deg :)
 #305242  av @lpher

Her har du ramma:
http://www.l-tunedparts.com/product/?id=1539

MEN..vær obs på at med denne ramma så blir det en stor glippe rundt hele spilleren... Det blir det ikke med fks. denne ramma:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Jeg har sjøl hatt begge variantene i min egen GS, og man må ganske enkelt velge...litt fargeforskjell...eller ei glippe rundt hele spilleren ;)
Hvor svær denne glippa blir avhenger av hvilken spiller man velger...dvs. utformingen av spillerens ramme.

Det absolutt beste hadde vært en lakkert uoriginal-ramme :D
 #305243  av @lpher

galx skrev: Veil. utpris er vel omtrent 10 til 12 tusen..alt etter hvem som selger den.
10.990,- er Pioneers veil. pris ;)