TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye baklykter

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #304114  av lexusmann

Fikk baklyktene i dag....tror det kan bli ganske spesielt på en rolla.... :wink: er disse her http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H Den linken stemmer ikke, men gå inn på Toyota(på venstre side), corolla, lys og blinklys og så er det de svarte baklyktene til rolla 93-97, har dette artikkelnummeret :TOCOR691061(ligger som nr 2). Kosta ikke så mye, 1700 spenn, og de er E-merkede...er de lovlige da?
Så hva syns folket om de? Vet ikke helt nøyaktig når jeg får dem på, greia blir å finne ut hva som skal være hvor...ryggelys e jo greit, da... :lol:
Prøvde å ta et mobil bilde, men de reflekterte blitzen så mye at det ble ikke bra..
Er "lexus lykter", men i og med at de har svart innfatning, så blir de litt annerledes enn det. 8)
Noen som kjenner til de og vet om de er vanskelige å montere/koble? Skal prøve å legge ut bilde av bilen når de montert...
Vedlegg
Nye baklyså.JPG
Nye baklyså.JPG (1.6 MiB) Vist 2596 ganger
 #304696  av Amund

*grøss*
Såkalla "lexuslykter" høyrer heime på Lexus, og ingen andre biler. Skjønner heilt ærlig ikkje kva alle med bmw, sierra, corolla, eller whatever bil dei kjører, skal med sånne fæle lykter? Klarer rett og slett ikkje finne ord...... :shock:
Beklager altså, men det er no min meining....
 #304734  av lexusmann

bakke84 skrev:fått montert de??
skal være en stor plug bak der? så kobler du bare den på orginal pluggen der de vanlige lyktene var på 8)
eller du kan klippe ledningene og prøve deg frem :lol: fikk lys i alle mine til slutt etter litt om og men :wink:

Har ikke fått somlet meg til det, nei...hadde lekkasje i kjelleren forrige helg så det har vært litt styr med det...nå ser det ut til at det ordner seg i beste laget med det da...var rør i forb med bereder'n som var gåen,samt sikkerhetsventilen...og så bytta de stengeventilen...fikk fakturan på lørdag, 7000 spenn!! :shock: men skal ikke betale det selv, går på forsikringa... :wink: har også fått materialer og lagt nytt golv i kjelleren, var gammelt og vått...venter bare på regningen fra trelast lageret, så skal jeg fylle ut skademelding og legge ved regninger og få avgårde...

men, over til topic, fulgte med en stor kabel med kontakt i ene enden og 4 pæresokler i andre til hver pære...har ikke sett på det enda,bare å bytte ut org kabel med denne?kan ta bilde av den...får se til helga om jeg får montert...bilen er blågrønn,bakke84... tror det kan bli litt tøft..har ikke sett andre med akkurat de lyktene, selv om de for såvidt er like dine, men med svart innmat..
tar bild(er) hvis jeg får det til... :wink:
Sist redigert av lexusmann den 08 jan 2009 22:03, redigert 2 ganger totalt.
 #304739  av lexusmann

Amund skrev:*grøss*
Såkalla "lexuslykter" høyrer heime på Lexus, og ingen andre biler. Skjønner heilt ærlig ikkje kva alle med bmw, sierra, corolla, eller whatever bil dei kjører, skal med sånne fæle lykter? Klarer rett og slett ikkje finne ord...... :shock:
Beklager altså, men det er no min meining....
Nei, er kanskje ikke verdens fineste lykter, hadde helst lyst på sånne rød/hvite lykter, men finner dem ikke...
 #304845  av lexusmann

Hmmm...er det isoplugg det jeg også har??er sånn hvit hurtigkobling med en hvit, en rød, en svart, en grønn og en gul ledning som går ifra den...altså fem "pinner" inni pluggen...2 av pæresoklene er grå, de andre 2 er svarte...får ikke håpe jeg må klippe ledningene, nei... :?
 #306372  av Rollaole

Veldig enkelt på sedan, ta bort klipsa til trekket bak der, bare å skru en omdreining å dra ut, så ser du 2 skruer på siden av lykta som er mot bagasje luka og en som sitter helt innerst ved skjermen. ENKEL jobb!!

Også blir det Tøøøøft! så til Amund, skjønner ikke hva du prater om.. :P
DSC00193.JPG
DSC00193.JPG (239.78 kiB) Vist 2596 ganger
 #306379  av lexusmann

Slipper jeg å klippe ledningene altså?? må svinge meg rundt å få de på nå...somler fælt...
 #306422  av Amund

Rollaole skrev:Veldig enkelt på sedan, ta bort klipsa til trekket bak der, bare å skru en omdreining å dra ut, så ser du 2 skruer på siden av lykta som er mot bagasje luka og en som sitter helt innerst ved skjermen. ENKEL jobb!!

Også blir det Tøøøøft! så til Amund, skjønner ikke hva du prater om.. :P
DSC00193.JPG
Smaken er som baken :wink:
Eg har endå ikkje snakka med nokon som faktisk liker sånne lykter :roll:
Men om du liker dei, så skal du få lov til det :P
 #311938  av lexusmann

Rollaole, måtte du få godkjent baklysa i vognkortet??