TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• COROLLA T-SPORT

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #303395  av ford suger

Jeg går med småplaner om å kjøpe en Corolla t-sport.I den forbindelse lurer jeg på om det er noe jeg må sjekke nøye? er dette en driftsikker bil uten problemer som andre Toyotaer?
neste spørsmål:er det mulig å få noe ekstra ut av motoren på denne bilen på en forsvarlig måte?
jeg synes kanskje den "kom" litt sent etter min mening.begynte jo ikke å virke skikkelig før passert 6000 omdr.
Noen måte man kan få den til å reagere på lavere turtall?

Setter veldig pris på om noen som har litt peiling gidder å ta seg tid til å svare meg på dette .
 #303479  av chris

ford suger skrev:Jeg går med småplaner om å kjøpe en Corolla t-sport.I den forbindelse lurer jeg på om det er noe jeg må sjekke nøye? er dette en driftsikker bil uten problemer som andre Toyotaer?
neste spørsmål:er det mulig å få noe ekstra ut av motoren på denne bilen på en forsvarlig måte?
jeg synes kanskje den "kom" litt sent etter min mening.begynte jo ikke å virke skikkelig før passert 6000 omdr.
Noen måte man kan få den til å reagere på lavere turtall?

Setter veldig pris på om noen som har litt peiling gidder å ta seg tid til å svare meg på dette .
Er ikke så uvanlig at man må høyt opp på turtall for å få effekt på NA biler da.. den gode gamle Honda S2000 er jo et godt eksempel på dette.. den var nesten død under panseret før 6000 rpm, men da kom til gjengjeld alt sammen :P
Kan jo montere turbo på t-sporten da.. vil gi mer dreiemoment og mer effekt på lavere turtall.. billig blir det nok ikke, men det er fullt mulig :)
 #303535  av Bugster

Det er ved ca 6200rpm disse motorene (motorkode 2ZZ) våkner til liv, og drar godt helt til turtallsperra treffer på rundt 8200 (?) eller noe rundt der. :)
Det må du nok leve med om du skal ha en slik bil. Dette er en turtallsmaskin. :)

Motorene går for å være driftssikre. Enkel trim som åpent luftfilter, grenrør, racecat og catback er tilgjengelig. Du får også kjøpt smidd innmat og alt tenkelig annet utstyr, men da begynner det å koste. Turbokit og kompressor-satser finnes også. Tror ikke jeg hadde giddet å begynne med noe ekstrem trimming av en slik motor. Da finnes det bedre alternativer.

Om du trenger mer info enn det du får på dette forumet, anbefaler jeg:

http://www.9thgencorolla.com/forum/

Søk også etter "Corolla XRS" på Youtube, så finner du mye rart. :) (De heter XRS i blant annet USA. T-sport navnet brukes i Europa.)

Mvh
Bugster
 #304520  av supra25

Du finner også en del info på http://www.corollatsport.se

Blant annet denne tråden som omhandler noe av det du spør om... ;)
http://www.corollatsport.se/phpBB3/view ... &sk=t&sd=a

Vet det er noen i statene som har prøvd å montere turbo på Corolla, samt et par i Australia. Slik det var skrevet så var det vel med variabelt hell, samt at turbosatsene koster en del. Når du spør om bilen er driftssikker så kolliderer det litt i min bok med å prøve å hente ut mer sprut i form av turbo i hvert fall. Da er det bedre å holde seg originalt... :)