TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny motor!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2164  av Bjørni

Vil ikke lenger satse på å få kjøpt motor fra Fensport i England. Var i kontakt med dem for godt og vel 1,5 mnd. siden og bestilte en 3S-GTE motor fra dem!
Fikk beskjed tilbake at motoren skulle komme i slutten av September! Fikk ny mail idag, der stod det at containeren fra Japan kommer i slutten av NESTE måned, altså en mnd. forsinket. Men det verste av alt var at de ikke viste hva som var i containeren. ?? Det var ikke engang sikkert at det var motorer i den.
Blir SJIKKELIG forbanna når jeg har ventet så lenge, og plutselig får en slik mail, det var foresten skrivefeil i mailen også :?
Skal sende en sjikkelig utskjellings- mail til dem, må bare sette meg ned og bli tilstrekkelig forbannet på dem først!

SÃ¥nn, det var den historien!

Nå lurer jeg på om dere vet hvor jeg kan skaffe meg 3S-GTE motoren som jeg svært gjerne ville hatt akkurat nå!?

Huff! Blir deppa når jeg tenker tilbake på den siste måneden når jeg har kjørt rundt i dama sin Fiesta 1,4i :( :)

#2165  av CelicaTurbo

tja, hvor fikk Christian sin motor? ellers er det ikke så mange varianter. Mulig at Japansk Sportsbil Import har kontakter nok til å skaffe en motor av et slag men ellers aner jeg ikke.. om de har hjemmeside eller ikke aner jeg ikke, men tror de holder til rundt Ålesund et sted? Har antakelighvis landets eneste godkjente Skyline mener jeg..

ellers, disse motorene er ofte slikt som man må vente på, er jo trossalt alltid etterspørsel etter de.. :?

#2166  av MR2PÃ¥l

:x D var jo j....lig synd. Prøv
Gadbjerg Motorimport
Allevej 17
DK-7321 Gadbjerg

Mail: eb@motorimport.dk

Han heter Egon Buch. Di får inn noen nytt heile veien.

MR2PÃ¥l i Sandnes.

#2167  av erling

CelicaTurbo skrev:tja, hvor fikk Christian sin motor? ellers er det ikke så mange varianter. Mulig at Japansk Sportsbil Import har kontakter nok til å skaffe en motor av et slag men ellers aner jeg ikke.. om de har hjemmeside eller ikke aner jeg ikke, men tror de holder til rundt Ålesund et sted? Har antakelighvis landets eneste godkjente Skyline mener jeg..

ellers, disse motorene er ofte slikt som man må vente på, er jo trossalt alltid etterspørsel etter de.. :?
Neimen Kristian da, JSI holder jo til i Haugesund og Bergen! :) Tlf, JSI: 97 67 67 77 Kjetil. Tror de kan ta inn motorer ja.

Ellers kan Import-tuning skaffe motor.

Felles for disse er at de ikke har på lager, og de importerer fra Japan. Sikkert prismessige forskjeller men leveringstid vil vel være noenlunde lik. Kan nok ta tid...

Hjemmesida til Gadbjerg, de har jo på lager. Hvis du mailer dem på adressen MR2Pål la ut kan det hende de har no snop som ikke står på sidene deres. Christian kan sikkert fortelle mer om kundeservicen der..

#2168  av CelicaTurbo

hm, i Bergen? hvor da? :) men det var en bra liste over steder som kan hente motorer det der ja, men, alle de som ikke har på lager vil nok bruke like lang tid som fensport om ikke lenger. Det tar tid å sende slikt med båt fra Japan..

hadde jeg vunnet nok i lotto hadde jeg fått meg hus med bra garasje og handlet meg en 3. gen 3S-GTE motor som jeg kunne ha overhalt og bygget fullstendig før den ble satt i bilen.. jepp hepp, drømmer er lov :)

#2169  av Christian

Adressen til Gadbjerg er http://home19.inet.tele.dk/motorimp/index.htm
Jeg er kjempefornøyd med de, ikke no tull og hyggelige folk :D
Sjekka siden deres i sted, og de har nok ikke den 99mod motoren som står der, (lite oppdatering) men ring ham og hør.
Ser at du havna i det jeg var redd for med Fensport, syntes nok de virka litt lite kundevennlige.
En annen som virker rimelig seriøs er http://www.realpower.dk
Planen var å kjøpe av ham, men etter at jeg så posten mr2pål hadde lagt ut ble det droppet.
Han trenger også endel leveringstid :(
Ellers, motoren min går som ei klokke!
0-200 på ca 1700m i meget svak motbakke, flekka i alle fall calibra'en til en kamerat av meg, 4x4 turbo med 270hk :twisted:

#2171  av erling

CelicaTurbo skrev:hm, i Bergen? hvor da? :)
De er to brødre, han ene bor rett utenfor Haugesund, han andre bor i Bergen. De importerer biler på fritida og har vanlig jobb utenom, iaf enn så lenge. Tror ikke de har spesiellt tilholdssted utenom "hjemme".
CelicaTurbo skrev: hadde jeg vunnet nok i lotto hadde jeg fått meg hus med bra garasje og handlet meg en 3. gen 3S-GTE motor som jeg kunne ha overhalt og bygget fullstendig før den ble satt i bilen.. jepp hepp, drømmer er lov :)
Det hadde vært utrolig kult ja. Må til med noen prosjekter i fremtida... *Slikke seg rundt munnen*

Når det gjelder Gadbjerg Motorimport kan det virke som de har fått ny hjemmeside: http://www.motorimport.dk den ser mer oppdatert og "fancy" ut. :)

#2172  av arild

Et lite tips kan være Roy Aasheim, han importerer biler og motorer fra japan på hobbybasis. Noen husker han kansje fra jappse treffet.. det var han som kjørte den digre Eunos Cosmos'en.

epost: roy.aasheim@hovellast.no - telefon til jobben hans: 64 84 04 98

#2174  av CelicaTurbo

husker den Cosmoen ja, grombil det :)

#2175  av PwRmAd

det finnes flere enn bare Fensport i UK som har genIII motorer.
Kjøp nyeste Banzai Mag. og Japanese Performance hos Narvesen, gjerne Max Power og Redline også, ta opp telefonen og begynne å ringe rundt...

Det er tatt inn så mange "greyimport" genIII-> og nyere modeller til England, såå det burde ikke være noe prob.

Også prøv med IMOC UK legg inn en post der, burde få noe utav det.

Chris

#2179  av CelicaTurbo

hørtes ut som gode ideer allt det der, og det letteste stedet å finne en slik motor er nok england ja.. med mindre de danskene har en motor inne da (Det stod en Celica 3S-GTE motor 2. gen i listen men den er litt forskjellig fra MR2'ens motor så det blir ekstra jobb med en slik.. dynamo står feil og et par andre ting..)

#2183  av Bjørni

En del gode tips ja! Takker samtlige for gode tilbakemeldinger!
Snakket med Egon idag, han hadde to motorer liggende klar. Men det er bare motor og girkasse, og jeg trenger jo en del andre ting også (ECU, driverk, bensinpumpe etc....). Men han hadde en bakende påvei, men den var det tre til fire uker ventetid på, det skal jeg klare!
Nok en gang, takk for hjelpen, alle!
:D :D :D

#2187  av CelicaTurbo

ventetid er vel bare å gjøre regning med ja, og du trenger nok en hel bakende ja.. noen ide om hvilken pris han ønsker?