TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus Test Drive Event Bergen

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #301829  av rx300

Ja, da har jeg fått kjørt fra meg med alle Lexus-modellene :-) Overraskende få hadde møtt frem foran Grieghallen, men helt greit for meg og kona for da ble det desto mindre kø for å prøvekjøre.

Først GS450h. Du hendelse... for et skyv! Testruten gikk fra Grieghallen, ut og gjennom Fløyfjellstunnelen, ned med Sandviken Sykehus, tilbake gjennom Fløyfjellstunnelen og tilbake, ca 10-15 minutter avhengig av lyskryssene. Som forøvrig var veldig morsomme ;-) En pussig følelse å kjenne det voldsomme trykket i ryggen som aldri ga seg, mens lyden holder seg jevn og lav hele veien.

Deretter var det IS220d. Den ble litt kjip i dette selskapet, og manuell og Lexus hører ikke sammen spør du meg. ;) Har tidligere prøvd IS220d sport, dette var en vanlig og var utrolig høyt gearet. 6.gear er egentlig ubrukelig før 120 km/t, vel 1000 omdreininger ved 100km/t er ikke motoren så veldig glad i..

Så var det RX400h. Har tidligere hatt en 1.gen RX300 og prøvekjørt nye RX300, så det var mye kjent, men hybridteknologien gjorde jo at det var litt ekstra futt i denne, da :)

Så var det tid for avduking av IS-F, og litt motorrusing.. Hvilken lyd! Musikk på høyt plan!

Men mens alle var opptatt av IS-F'en, så ble LS600h'en ledig, så da prioriterte jeg kjøring selvsagt ;-) Snakker om luftskip, vi kunne snakke sammen selv med den laveste hvisking. Og jammen flyttet det på seg også :) Komfort-modus, og brosteinen forsvant nesten, mens med sportsmodus så ble den relativt kontant, til å være så diger. Og alt utstyret.. Utstyret.. Må nok ha en slik om en 20 års tid ;-)

Deretter var det IS250'en sin tur. Og jeg må si det var en vesentlig mer dynamisk kjøremaskin enn IS220d, automat og bensin passer bedre til denne bilen etter min mening. Automatkassen var rask, motorlyden fin, og den ligger som støpt på veien. F1-gearknappene på rattet var litt i overkant "harry" synes jeg, og jeg skjønner ikke helt vitsen all den tid automatkassen var lynrask. Men smak og behag.

Deretter var det kanapéspising, vi fikk en pose med noen effekter og en flott flaske med Voss-vann, og vi kunne gå mette hjem. Men jeg kunne fornøyd konstantere at det tross alt ikke var vondt å kjøre hjem i den gamle Camry GX'en, selv etter å ha kjørt så mange andre vidundre. :)

Har lagt ut noen bilder på http://www.riisoen.net/lexustestdrive/
 #301848  av lexusmann

Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…hhhh.....misunnelig, ja... :lol: flotte bilder.... :wink:
 #301867  av a_amland

Hadde håpet på et litt bedre oppmøte, men virket som de som dukket opp var førnøyd vertfall :)
Noen flere bilder:
Vedlegg
lexus test drive.JPG
lexus test drive.JPG (137.94 kiB) Vist 1470 ganger
lexus test drive 2.JPG
lexus test drive 2.JPG (120.65 kiB) Vist 1468 ganger
lexus test drive 3.JPG
lexus test drive 3.JPG (103.21 kiB) Vist 1470 ganger
lexus test drive 4.jpg
lexus test drive 4.jpg (99.76 kiB) Vist 1470 ganger