TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er galt med bilen? IS200 blinker den hele tiden

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #301336  av grizzly

I dag har det tordna og regnet noe helt for jæ... Etter at jeg hadde kjørt hjem fra jobb i masse regn, låste bilen og gikk, men da jeg kom ut igjen ett par timer senere så så jeg at varsellysene blinka. Akkurat som når man låser opp bilen. Jeg låste bilen og låste opp igjen, men de blinka fortsatt. Da jeg satt nøkkelen i tenninga og vrei om så slutta det å blinke, tok jeg ut nøkkelen så blinka det igjen. Etter at nøkkelen hadde stått i litt 1 min ca, så blinka den ikke mer når jeg tok ut nøkkelen. Var ute å kjørte litt og parkeret hos en kamerat. Etter 30 min så begynte den å blinke igjen. Jeg gikk ut å leste litt om alarmen i bilen, vet ikke om det er noe alarm i den men det stod noe om alarm; hvis du låser bilen uten å bruke knappen, altså bruker nøkkel hullet å låser med så skal ikke alarmen aktiveres. Jeg gjorde dette og etter 30 min begynte den å blinke i blinklysene igjen, da gikk jeg ut og tok sikringen til blinklyset, så problemet er sånn sett løst. Er det noen her inne som har peiling på hva dette kan være? Er det en sensor som er gåen? det var ikke noe vann/fuktig i sikringsboksen eller noe sånt heller. Håper noen kan hjelpe
 #301355  av QuiNlan

Hadde samme problemet, bare 10 ganger værre. Min sluttet ikke å blinke når jeg stappa nøkkelen i, og den blinket ikke sånn som den vanligvis skal. Skulle tro den gikk på speed eller noe. Jeg hadde lekkasje i frontruta, og vannet rant nedover A stolpen. Vannet rant også ned under dæsjbordet. På venste side under dæsjborde sitter sikringsboksen. Jeg hadde da tydeligvis fått en kortslutning i og med at vannet fosset inn. Jeg gikk til innkjøp av silikon, og stapped det nedi hullet jeg så for meg at var problemet. Det har ikke runnet en dråpe vann inn siden da.

La bilen stå og tørke litt. Sørg for at pakningen i frontruta er 100% tett.
 #301366  av rx300

grizzly skrev:Takk for tipset.
Det er oppholds i dag, så jeg får ta å sette sikringen i igjen senere i dag og se om det har slutta. Kan jo (ikke) kjøre uten blinklys.
Nei, da vil jo folk tro at du kjører Audi... :twisted:
 #301368  av grizzly

He he, nei det vil jeg IKKE ha på meg. Men er det noen som vet om det er alarm på disse bilene? Siden den slutta å blinke når jeg satt i nøkkelen og at den slutta helt når nøkkelen hadde stått i mer enn 1 min ca.
 #301888  av grizzly

Har fått bytta frontrute på bilen nå. Du hadde rett i at det var lekkasje. Vinduet hang ikke oppe og på sidene så hang det ca 70% sa de på hurtigruta carglass. Dette hadde selvfølge gjort at det hadde rent vann inn i bilen når det hadde regnet uten at jeg hadde sett det. Så nå er bilen tørka opp og nytt vindu på plass og ikke noe blinklys problemer. Takk for tipset
 #301902  av grizzly

Man tar det på forsikringen hvis du har delkasko/fullkasko. Da er det egen andelen du betaler og den er forskjellig fra selskap til selskap. hos gjensidge kosta det 2000kr i egenandel. Du mister heller ikke noe bonus. Jeg betalte 1200kr for det men jeg fikk rabatter da. Hvis du ikke tar det på forsikringen koster ruta rundt 4000kr, og jobben 1500kr ca.
 #301903  av QuiNlan

Ok. Egenandelen ved skade på min bil er 10000,-, har hørt at den skal være halvparten eller noe ved bytte av frontrute. Så, da kan jeg vel egentlig bare ta det utenom forskringa uansett. 5500 er overkommelig. Må tenke litt på det.
 #301915  av grizzly

Tror det er egne priser på bilglass. Hvis du ringer hurtigruta eller Riis bilglass så forteller di deg hvor mye det er i egenandel. Vanlig at det er 2000 selv om man har 10 000 i egenandel ved skade.
 #301924  av lexusmann

Bytta ruta på rollan i våres tror jeg det var...kom en stor sprekk i den....betalte 2000 i egenandel, fikk veldig bra service hos Riis bilglass i Haugesund... :D Fikk rute med "skygge" i øvre kant av ruta, litt stilig og praktisk :wink:Fikk også låne bil den dagen det stod på...
men dette er vel noe off topic?? :wink: