TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Adapter for oljegiver fra Biltema?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #301174  av ErikG

Noen som har montert adapter for oljegivere fra Biltema?
Bilde

Noen som vet om dette er noe tess, elelr bare søppel?
 #301180  av ErikG

Hehe gull, da blir det mere deler til starleten;)
 #301183  av sindrejl

bombe at den var blåfarget.. hihi

Men så fancy ut den saken der :)
 #301298  av Helgeland

jeg kjøpte denne nettopp til og koble opp oljetrykgiver på.. det eneste jeg er usikker på er om det holder tett?? men håper det..
 #301303  av James

Helgeland skrev:jeg kjøpte denne nettopp til og koble opp oljetrykgiver på.. det eneste jeg er usikker på er om det holder tett?? men håper det..
hehe, jah det bør den gjøre.. visst ikke kan det bli dyrt!
 #301304  av ErikG

Hvordan er det å koble oljetemp der? Ser de fleste har det i bunnpanna.
 #301313  av James

ErikG skrev:Hvordan er det å koble oljetemp der? Ser de fleste har det i bunnpanna.

Har selv oljetemp i distansestykket under oljefilteret. Nå har ikke jeg kommet så langt at jeg har fått koblet måleren til følerene ,men den passer i stykket. ...
Har hørt man kan få feil temp på på måleren da føleren er i varme omgivelser (downpipe, turbo, manifoil),men om dette stemmer vet jeg ikke...
 #301411  av Helgeland

den eneste grunnen jeg har hørt for at folk setter oljtempen i bunnpane er pga. slipper varme fra eksos verfall mr2.. og at i bunnpanne får du mest riktig temp. sies det..
 #301419  av mr2storbrua

Vil varmepåvirkninga fra eksos være like stor på 3.gen som 2.gen? Har montert min oljetemp- og oljetrykksmåler på en slik adapter, men har ikke fått kobla til oljetempen enda...