TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• corolla e10 ginza instrumenter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #301050  av lexusmann

Ikke sikker, men tror kun nettopp ginza'en har hvite instrumenter...ihvertfall i e10....er det på min '97 ginza... :wink:
må somle meg til å få på alu ringene snart... :roll:
 #301103  av 2000 ST

Jeg har en 96 ginza. der er det ikke....
Min modell har mørkere seter enn de med hvite instrumenter.....
Kan hende de kom i 97 da?
 #301335  av Pathan

lexusmann skrev:Ikke sikker, men tror kun nettopp ginza'en har hvite instrumenter...ihvertfall i e10....er det på min '97 ginza... :wink:
Det syns jeg du skal få somla deg til å gjøre :P Det blir en del tøffere da :D jeg har også bytta ut pærene med blå dioder 8)
 #301429  av lexusmann

Pathan skrev:
lexusmann skrev:Ikke sikker, men tror kun nettopp ginza'en har hvite instrumenter...ihvertfall i e10....er det på min '97 ginza... :wink:
Det syns jeg du skal få somla deg til å gjøre :P Det blir en del tøffere da :D jeg har også bytta ut pærene med blå dioder 8)
Hehe, festlig at du skriver "somla", nemlig det vi sier på vår dialekt... :D
Ang. blå pærer så har jeg tenkt litt på det ja, når jeg likevel har speedo'n oppe...men da må jeg vel bytte pærer i resten av dashbordet også(for vil jo ha det likt)...noe som jeg vil tippe er en del mer arbeid...tenkte bare tilbake til da jeg satte cd spilleren i...

Hvis det finnes ginza'er uten hvite skiver, ja da vet ikke jeg når de kom...trodde det hørte til ginza med hvite skiver, startsperre, elektriske vinduer fremme osv...er kanskje bare meg som sammenligner med den '93 modellen jeg hadde tidligere, som hadde veldig lite utstyr... :lol:
 #301495  av Pathan

Det skaper jo et bedre helhetsintrykk med likt lys over det hele,
Hovedgrunnen til at jeg skiftra pærer er at jeg har blått lys i CDspiller`n og da skar det seg litt med orginal belysning i instrumentpanelet.
Har ikke skifta i resten av dashen, og må inrømme at jeg ikke har helt oversikt over hvor mange pærer og evt hvor di sitter. :P men vil vel tro at det meste sitter i midtkonsollen, og den tror jeg ikke er så vanskelig å ta ut, men jeg kan ikke garantere noe da jeg ikke har gjort det selv :|
 #301537  av lexusmann

Var jo det jeg tenkte jeg også med helhetsinntrykket... :D Tror jeg får se til helgen om de alu ringene...Her er vogna forresten..har montert blanke side-og framlykter etter at bildet ble tatt...pluss øyelokk... :wink:
Tar med ett med nye framblinkersene... Hvis du zoomer litt inn så ser du at det er noen skrammer på høyre forskjerm..lurer på om jeg skal få den lakkert opp igjen(må vel sparkle litt), blir finest da, men også dyrest :lol: Lakker speilene også da hvis jeg gjør det....
Vedlegg
Syns sedanen er finest jeg da...
Syns sedanen er finest jeg da...
Nye rollan....jpg (323.38 kiB) Vist 195 ganger
Syns de ble veldig fine :-)
Syns de ble veldig fine :-)
Nye blinklyså....jpg (297.28 kiB) Vist 196 ganger
 #301575  av Pathan

Nice :D

du har ikke vurdert andre pærer i blinklysa dine? Personlig så liker jeg ikke orange pærer i hvite blinklys :P
Har chrom pærer i sida og dioder foran, men nå har jeg bliklysa der parklysa sitter orginalt :P
 #301644  av lexusmann

Pathan skrev:Nice :D

du har ikke vurdert andre pærer i blinklysa dine? Personlig så liker jeg ikke orange pærer i hvite blinklys :P
Har chrom pærer i sida og dioder foran, men nå har jeg blinklysa der parklysa sitter originalt :P
Joda, ser slayer her på forumet har billige chrome pærer... :wink: tror jeg skriver en pm til han og bestiller et par... :D men er da bedre enn originalt?? :lol:kanskje jeg må ha to par, har jo gule pærer i sideblinkersene også...
Har du bilde av de framlyktene dine?
 #301676  av Pathan

Det er det ingen tvil om.

Har ikke fått tatt noe bilde av dem på bilen enda :P men jeg har støtt på et lite problem. for formen på de amerikanske lysa er ikke helt lik de vi har her i europa, så grillen passer ikke.
Det ligger mange griller til salgs på ebay, men har enda ikke funnet noen som sender til Norge. Alle sender bare internt i USA evt. Canada. :evil:
Vedlegg
halo headligths.JPG
halo headligths.JPG (37.02 kiB) Vist 361 ganger
 #301686  av lexusmann

Så da må du få ny grill også??hehe, sjelden en ulykke kommer alene... :wink: har sett de lyktene der på ebay ja...men synes de blir litt "over the top"....lurte også på framlykter, men så er det elektrisk høyderegulering på mine, så vet ikke om det ville fungere på ettermarkeds lykter...men bak har jeg lurt i noen "lexus lykter" med svart innfatning som realcar.no har...ganske bra pris også...står at de er e-merkede, er de lovlige/godkjente da??
 #301926  av lexusmann

Monterte til slutt aluringene i dashen her på lørdagen...står på dioder.no at man skal slippe å bruke å lime dem på, men de to små ringene var for løse/små i forhold til hullet at jeg syntes jeg måtte lime dem. Hadde vel litt lim(Lynlim) på en av de store ringene også...men det ble ganske bra da... :D

Hvis trådstarter vil skyte meg for off topic, så go ahead... :wink: