TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med FjernlÃ¥sen pÃ¥ nøkkelen min.. :/

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #300507  av egotrip

Her om dagen sluttet senderen min i nøkkelen å fungere. Trodde det bare var batteriet, så byttet disse..

Men nå får jeg bare låst bilen, fjernkontrollen fungerer ikke på å låse opp lenger.. :(

Noen som har vært borti dette problemet ? og evt hvor mye det kommer på å få byttet ut radiosenderen i nøkkelen ?

Dette er til en avensis 98 mod.

hilsen Espen
 #300514  av KennethA

Jeg har samme problem på min orginale fra 97 corolla. Tar jeg den opp, retter på batteriet og pakningen så funker den igjen i en uke. Regner med at hele greia er slitt. Ting sitter ikke der de skal og tror enten batteriet eller den metallsaken som ligger under batteriet ligger feil etterhvert. Har dog ikke sjekket opp pris, da jeg vurderer komplett defa anlegg på bilen, (varmer+alarm) Dette gjelder altså radiosenderen som ikke er integrert på nøkkelen. Men er nok noe ala samme system, bare at du har den integrert i nøkkelen.
 #300565  av 2fast4u

Vanlig feil med disse nøklene var at dem "mistet" minne eller koden, da fungerte senderen som din, kunne låse bil men ikke åpne eller omvendt.
Prøv å reprogrammere nøkkelen før du bestiller noen ny. Er en forholdsvis enkel prosedyre for dette.

:wink:
 #300612  av egotrip

heldigvis hadde jeg den fra forrige eier :) så nå funker den gull igjen

sitte i bilen i med åpen fører dør, sette nøkkelen i tenninga og vri til on, la den stå der 10 sekunder deretter trykke på lås/lås opp knappen Presto !

:)