TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Deler som kan tilpasses AE86

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #299206  av apehest

Er den stolte eier av denne:
Bilde

Nå er det snart høsten og da skal hele vogna plukkes ned, sandblåses, sveises og lakkeres. En hel masse deler har jeg, men noen er rett og slett ikke å få tak i. Bilen skal se rimelig original ut og alt av breddere og anna tull er uintressant. Så da blir det litt ekstra jobb på karosserifyren som skal gjøre jobben for meg. Enten må han lage alt selv, eller så må jeg kjøpe inn deler han kan tilpasse. Han er veldig dyktig og kan nok bare lage delene selv, men mener det blir en del mindre jobb (les: billigere for meg)å finne deler som ligner og tilpasse de.
Noen som har forslag til bilmodeller som har deler som det er rimelig praktisk å få tilpasset? Trenger blant anna kanaler, bakskjermer, deler av bakplata og gjerne bakre hjulkasser og bakre innerskjermer.
 #299256  av Kjakan

Det første som slår meg er Corolla EE80 to-dørs hatchback/kombi, eller en 5-dørs liftback. Ble sikkert produsert nesten side om side i sin tid.
 #299292  av apehest

De delene hos wolf steel er ikke tilgjengelig lenger, sjekka det før se :P
 #299353  av Morten

Har du sjekka med Danco IRL som det står nevnt på siden der? De holder til på Irland, og har inntrykk av av de både restaurerer noen 86'er og bygger rallybiler, så mulig de har noen urgamle indianertriks som kan hjelpe på veien?
 #299389  av Lørnings

Du skal jo bytte hele karroseriet jo, hakke vurdert å importere et strøkent chassis? å enten bruke delene fra det eller sniki deg til en ørliten sveisejobb på chassisnr :P Jeg mener, hvis du skal bytte kanaler,hjulkasser,innerskjermer,bakskjermer og bakplate, så er det jo så og si nytt metall i hele bakre del av bilen..=)
 #299392  av apehest

Liker den jeg har, og får meg ikke til å ta livet av en tilsvarende bil. :P
 #300696  av k_one

+ at strøkne AE86 chassi ikke akkurat er det er overflod av...her lett litt selv...så hvis noen har ett så er det bare å skrike ut.
Sorry, litt OT.
(Men jeg er i utgangspunktet ute etter akkurat det samme som deg, så dette er vel forumets mest spennede tråd for tiden..hehe)
 #300701  av apehest

Nei er vel samme rustproblemer på de aller aller fleste.
Nå er det ikke alt det som er råttent på bilen min. Når jeg først har den i småbiter vil jeg bytte så mye som mulig. Har planer om å ha bilen helt til en av oss går i grava så da gjelder det å gjøre grundig jobb.
 #300706  av k_one

apehest skrev:Nei er vel samme rustproblemer på de aller aller fleste.
Nå er det ikke alt det som er råttent på bilen min. Når jeg først har den i småbiter vil jeg bytte så mye som mulig. Har planer om å ha bilen helt til en av oss går i grava så da gjelder det å gjøre grundig jobb.
Da deler vi samme tankegang ;)