TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mest fornuftige oppgraderinger pÃ¥ en is200?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #299105  av angrykid

Heisann folkens. :) Jeg er råfornøyd med bilen, men synes den er en liten smule slapp. Er dette ett normalt fenomen, eller er det noen små enkle triks jeg kan gjøre for å forbedre ytelse på 6'ern som står i?

Pr i dag så er det vel ikke gjort stort med bilen, annet enn å montere tte-senkesett samt tte-vinge. Dette gjør at bilen får en liten facelift som jeg liker veldig godt. tte-senkesettet er vel designet for å brukes med originale dempere. Er det andre enn meg som synes dette er litt slapt? Synes bilen krenger en del i enkelte svinger, mens andre holder den seg dønn stødig i..

Men vil jo også gjerne gjøre noe med performance delen på bilen. Vil jo at den skal gå noe bedre enn det den gjør.. For tiden har jeg ikke råd til å kjøpe kompressor eller gjøre de heeelt store utskeielsene. Så om noen har ett par enkle tips om hva som kan gjøres, så rop gjerne ut. :)
 #299106  av Amund

Eg kjører Bilstein dempere på TTE senkesettet, og vil sterkt anbefalle andre å kjøpe disse demperne og. Då blir den passe stiv, som bruksbil vel og merke. Så dempere kombinert med TRD eller TTE stabstag er ikkje ein dum oppgradering.
Eventuelt, så er det denne kompressoren då. Den er litt dyr, men kanskje om ein slår seg sammen og kjøper fleire samtidig, så kan ein spare litt penger på det?...
 #299109  av angrykid

Jeg har lest endel på lexusownersclub.co.uk om flere som har fått rådene knekt etter å ha montert tte kompressor på disse bilene, og vet ikke om jeg helt vil ta sjansen på det. :) Men ja, det er vel ingen umulighet å få til noe group buy på ett sånt oppsett hvis man er flere som er interesserte. Dog, det produseres visstnok ikke flere tte kit etter at de siste nå er utsolgt. :| Så da må man lete andre plasser etter kits..

Men er det andre ting? Hva med eksos? luftfilter? svinghjul? er det noe av dette som kan være å anbefale?
 #299118  av galx

Heisan :)

Vil bare tipse deg om at det er ganske mange tråder som omhandler oppgraderinger/prosjekt her på forumet. Hvis du leter så finner du lett.
Brukere som: Quinlan, Neo, Geir, csstian, meg selv+ + + Alle har vært der du-er-nå. De fleste har lagt ut litt linker, lagt ut bilder og informasjon :wink:
Ta en titt på prosjektene. Det står bra forklart om hvorfor, hvor henne, hvor mye osv osv. Det er gjerne en link under brukerne som sender deg rett til bl.a. dette du lurer på :D .

PS. TTE's senkefjærer er et meget bra kjøp, bare husk firehjulskontrollen etterpå :wink: .

Good luck !