TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Is250 kontra 220

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #299047  av csstian

Til dere som har kjørt disse bilene.Går med tanker om å kjøpe ny bil.Men er veldig usikker på om det skal bli 250 eller 220.Har egentlig lyst på bensin,men di som er til salgs hær til lands er bare med automat.Men er mest gla i manuell.Nå har jeg ikke prøvd noen av bilene så det kan godt hende det automatkassen er helt rå.Så om noen har erfaringer å komme med så hadde det vært flått.Er det noen som vet om det finnes chip til 220? Toyota leverer ikke (tte).
 #299048  av Geir

Kan ikke svare for hvordan kassa i 250'n er, men chipper finnes til 220'n. I snitt får du 205 hk og 500 nm. 500nm drar godt i en "liten" sedan. Disse chippene koster alle rundt 7000,-.
 #299083  av larspronne

autokassa er vel det beste jeg har prøvd, bortsett fra ISF kassa.

- av andre biler i samme klasse har jeg da prøvd; is200, is300, bmw 3, infinity g35, nissan g35..osv osv...

les litt på sider som clublexus og lexusownersclub så får du et bra inntrykk av hva folk som har kjørt begge mener - spes lexusownersclub.co.uk om du ser etter sammenligning på 220/250.

for min del ville det vært helt uaktuelt å pense over på 220d - men det er min personlige mening.

du får følge med litt fremover - eneste jeg vurderer er om jeg selger nå på høsten eller venter til våren ( kun for å erstatte med en ny IS XXX)

Lars.
 #299085  av Geir

Må bare få legge til at de problemene britene har hatt med 220'n ikke gjenspeiles på norske eller tyske modeller. Britene har hatt en del sære problemer med IS220, dessverre. Mye bruk av garanti der borte, gitt.
 #299128  av Gt-4-Ever

Is250 med automat er helt suverent å kjøre. Hadde uten tvil valgt en is250 aut. istedet for en 220. Den automatkassa er det beste jeg har kjørt med. Hadde sannsynligvis valgt aut. om jeg hadde kjøpt 250'en ny også.
 #299130  av Geir

Det blir vel egentlig bare en prioritetssak dette.

Jeg hadde selv mest lyst på IS250, men setter du en 220 og en 250 opp mot hverandre, med samme utstyr, samme km stand og årsmod, så er det ca 100.000 kr som skiller dem (correct me if you disagree). Money talks.
Sist redigert av Geir den 25 aug 2008 15:08, redigert 1 gang totalt.
 #299133  av celicagt4205nord

Geir skrev:Det blir vel egentlig bare en prioritetssak dette.

Jeg hadde selv mest lyst på IS250, men setter du en 220 og en 250 opp mot hverandre, med samme utstyr, samme km stand og årsmod, så er det ca 100.000 kr som skiller dem (correct me if I'm wrong). Money talks.
så er ikke bensinmotoren noe kjappere enn dieseln heller...å chipper du dieseln så blir den jo markant kjappere enn bensin..skal du skremme 250`n så blir det vel med kompressor,å du går vel ikke ned den gata igjen stian? :D
 #299140  av larspronne

prøvekjør begge uansett - så finner du ut fort hva som passer deg best!
 #299194  av csstian

Takk for svar. Ja skulle jo ha prøvekjørt begge.Men er lite sånner biler hær i nord.Går en is 220 på leknes.Tror hvis jeg spørrer fimt at jeg får prøve det:-) Å Lars,du kan jo gi meg et vink når du skal selge.Med tanke på motor effekt,så vil jo mye ha mere så det heter:-) Så kompressor på 250 hadde vært greit det:-) Vet ikke om noen som leverer det ennå da.Men har ikke sjekket så veldig.
 #299880  av dca

chippen til is0 gir 200 hk og 455nm...dette er kcr som skal fungere veldig bra:) bestiller meg en til uka tenker jeg:)
 #300787  av k_one

dca skrev:chippen til is0 gir 200 hk og 455nm...dette er kcr som skal fungere veldig bra:) bestiller meg en til uka tenker jeg:)
Da hadde jeg kikket litt på TS-Racing også hadde jeg vært deg...hos de får du 212hk og 480nm til 7500,- :wink:
 #301012  av supratt

Har bare en ting å si her jeg. Les månedens digresjon rundt temaet DIESEL i siste utgave av autofil...Say no more 8) Som om jeg skulle skrevet det selv :P