TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kan noen hjelpe meg med et blinklysproblem?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #298088  av torjusrr

Jeg styrer litt med et problem med blinklysene på bilen min.
Venstre blinklys fungerer som normalt, men høyre blinker ikke. Det lyser bare konstant.
I bilen er det kun et blinklysrelè og når jeg tar det ut fungere ingen av lysene.
Skjønner ikke helt hva som er galt.
Hvis det har noe å si, så er det er kun to poler på relèt.
Dette er en 2er feil på Eu så må ha det fikst
Hjelp!
 #298162  av lexusmann

Bytt releet, var det første jeg kom på.... :wink: pris vet jeg ingenting om....men kan ikke tenke meg det er så alvorlig dyrt...er også veldig vanlig med jordingsfeil, men da får man det motsatte resultatet, nemlig dobbel hastighet på blinklyset...
Gammel(hvilken) bil forresten?
 #298312  av torjusrr

det ordnet seg med nytt relè. ikke skjønner jeg ossen, når det er to polet relè, men samma faen.
turte ikke si ossen bil det var. hehe.
Har fått låne en chrysler voyager 90 modell av en kompis på ubestemt tid til surfervan, så jeg måtte bare ta imot.
feil som var på eu
blinklys(fikset med nytt relè)
bremselys(måtte bare snu pæra)
batteri må festet(ikke gjort enda)
nedslitte dekk
bremeskiver
bremserør forran(dette ser jeg på som det værste og dyreste og løse, men det ordner seg nok)
 #298640  av Pathan

Jeg har et annet "problem" med bliklysene mine. Etter at jeg skifet lykter som har mindre pærer så får jeg turboblink på begge sider.

Tror dette skyldes at de nyepærene har for liten effekt. men jeg har ikke funnet små nok pærer som trekker mer effekt. Er det andre måter og løse dette på?? f.eks et relè som ikke krever at det trekkes like mye effekt som det som sitter der nå for at det skal blinke normalt og ikke "turbo"
 #298702  av Larsen

Pathan skrev:Jeg har et annet "problem" med bliklysene mine. Etter at jeg skifet lykter som har mindre pærer så får jeg turboblink på begge sider.

Tror dette skyldes at de nyepærene har for liten effekt. men jeg har ikke funnet små nok pærer som trekker mer effekt. Er det andre måter og løse dette på?? f.eks et relè som ikke krever at det trekkes like mye effekt som det som sitter der nå for at det skal blinke normalt og ikke "turbo"
Du kan koble inn Resistorer (elektrisk motstand) paralelet med pærene for at den skal trekke litt mer strøm.
 #298716  av Pathan

Larsen skrev: Du kan koble inn Resistorer (elektrisk motstand) paralelet med pærene for at den skal trekke litt mer strøm.
Ahh, det tenkte jeg ikke på 8)
Slike får man vel kjøpt på biltema e.l. og det koster vel heller ikke allverden?
 #298833  av Larsen

Pathan skrev:
Larsen skrev: Du kan koble inn Resistorer (elektrisk motstand) paralelet med pærene for at den skal trekke litt mer strøm.
Ahh, det tenkte jeg ikke på 8)
Slike får man vel kjøpt på biltema e.l. og det koster vel heller ikke allverden?
Clas olhson har det

Kjapp utregning sier meg at du skal ha
0,5 watts resistor må da være 14 - 18 ohm eller 0.25 watts resistorer må være på 28-32 ohm. Du kan koble flere resistorer parallelt til du får blinklyset til å blinke normalt.
 #301392  av Pathan

Kjøpte 2stk Motstand for diodeblinklys på biltema (en til hver side)
Koblet opp og med et var blinklyset tilbake i normal hastighet :D