TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hovedservice Toyota Yaris, noen erfaringer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #297882  av GomerPyle

Har vært så heldig å bli eier av bilen som Mac Gyver her inne eide, en 2005 Yaris Turbo. Ser også at Gica har samme bil, så mulig han kan svare på spørsmålet mitt : Hva koster en hovedservice gjort av merkeverksted på denne?

Ellers strålende fornøyd med bilen, ren moro med en liten gocart rundt på Vestlandets veier!
 #298020  av ErikG

Du kan jo høre hva Møller skal ha for en hovedservice på en av deres biler;)
 #298032  av Fred

Mener en 30000km service ligger på ca 4500.-
 #298239  av Lørnings

Yaris er jo verdens letteste bil å ha service på da :wink: Skift olje ofte, bremsevæske og luftfilter innimellom så er du på nett :wink: Hovedservice på Yaris består av skifte av olje,bremsevæske,luftfilter,friskluftfilter og vindusviskere. +sjekk av lys og justering, og smøring av dører. Ferdig!=) Man kikker jo over bilen og hører etter ulyder, men sjeldent det er noe gærnt, isåfall er det lenkearmer foran eller rust på skiver! Lykke til! :wink:
 #298249  av GomerPyle

Hehe, jeg glemte å nevne at jeg er imbesil når det gjelder biler. Kan peile olje, fylle bensin, bremsevæske, kjølevæske og vindusspylervæske.

Smurte dører for en uke siden, og vet at det er litt rust på skivene. Har KN-filter som forrige eier satte på, regner med de ikke skifter det. I tillegg nevnte han som så på bilen før jeg kjøpte den at "klikkstag" foran må skiftes snart, uten at det sier meg noe som helst ;)
 #298256  av Fred

Lørnings skrev:Yaris er jo verdens letteste bil å ha service på da :wink: Skift olje ofte, bremsevæske og luftfilter innimellom så er du på nett :wink: Hovedservice på Yaris består av skifte av olje,bremsevæske,luftfilter,friskluftfilter og vindusviskere. +sjekk av lys og justering, og smøring av dører. Ferdig!=) Man kikker jo over bilen og hører etter ulyder, men sjeldent det er noe gærnt, isåfall er det lenkearmer foran eller rust på skiver! Lykke til! :wink:
Hva med bremser? Blir det ikke tatt opp bremser foran og bak og rengjort/ justert?
Er jo det som er største jobben!
Blir gjort på hver hovedservice på hver bil hos oss ihvertfall.
 #298262  av ErikG

Hos oss også!! Skal gjøres på hver hovedservice. Vaske og smøre bremser bak og justere håndbrekk.
 #298274  av Fred

Men har inntrykk av at ikke alle gjør det.
Hender det kommer biler inn som har vært andre steder, hvor det er lett å se at ting aldrig har vært tatt opp...
Det kan være en grunn til at "servicen er jo mye billigere i sverige"...
 #298276  av Lørnings

Tar du opp skivebremser og smører på hovedservice?? Hvis det ikke er skeivslit og ikke piper? Det er en t-sport vi snakker om her da gutter! :wink:
 #298280  av Fred

Lørnings skrev:Tar du opp skivebremser og smører på hovedservice?? Hvis det ikke er skeivslit og ikke piper? Det er en t-sport vi snakker om her da gutter! :wink:
Jepp, alle biler, foran og bak, alltid.
Klosser blir tatt ut, slipt, smurt opp sleider satt inn med fett og montert. Også bak, uansett om det er håndbrekk på skiva eller i trommel.
Alle tromler blir tatt av, vasket reint, smurt og justert.
 #298294  av Fred

Jepp, meldte de på kurset ihvertfall, jeg har ferie, men minna dem på å reise...
På kurset du også el?