TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chipping av IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #297228  av ingo83

Vurderer sterkt å kjøpe meg en Lexus IS200.

Men.... Chipping. hva får man ut av en chip og et evt. effektanlegg på bilen. Åpent luftfilter? Etc.?

Chipping har jeg tittet litt på. har hørt om en chip som heter "Camcon" , men vet ikke hvor jeg får tak i den. Noen som har noen gode forslag? Og hva med luftfilter. Finnes det spesialtilpassede åpne luftfiltere til IS200? Og hva får man ut av et nytt eksosanlegg på bilen?

Evt. Er det en vrien jobb å montere denne såkallte camcon chippen? må den justeres på noe vis? eller er den ferdig justert for å passe IS200? Bile er jo litt daff på hestene frem til 4500rpm. Hvilket er litt trist.

Lurer også på om noen har no pris på hva det koster å dytte inn en kompressor. Og... om topp evt må byttes? eller tåler denne et trykk på 0,3 - 0,5 bar ish?
 #297337  av gissgass

ingo83 skrev:Vurderer sterkt å kjøpe meg en Lexus IS200.

Men.... Chipping. hva får man ut av en chip og et evt. effektanlegg på bilen. Åpent luftfilter? Etc.?

Chipping har jeg tittet litt på. har hørt om en chip som heter "Camcon" , men vet ikke hvor jeg får tak i den. Noen som har noen gode forslag? Og hva med luftfilter. Finnes det spesialtilpassede åpne luftfiltere til IS200? Og hva får man ut av et nytt eksosanlegg på bilen?

Evt. Er det en vrien jobb å montere denne såkallte camcon chippen? må den justeres på noe vis? eller er den ferdig justert for å passe IS200? Bile er jo litt daff på hestene frem til 4500rpm. Hvilket er litt trist.

Lurer også på om noen har no pris på hva det koster å dytte inn en kompressor. Og... om topp evt må byttes? eller tåler denne et trykk på 0,3 - 0,5 bar ish?
skal handle camcon selv. http://www.prolex-uk.com/store/product_ ... cts_id=382... den kan justere slik at ventile åpner på 2000rpm i steden for 4500.....

snakket med tte i dag om komp selv, 4 stk på lager,her er mailen med pris....

The price for IS 200 Compressor kit is 5.686,08 € excluding VAT.
Additionally please consider around 700,-€ for replacement of the genuine ceramic per-catalytic converters against new steel cats.
That's necessary because of exhaust temperature.
We still have 4 kits in stock as last supply. After they are sold it will be not available anymore.

kompressoren er plug and play og ladder med 0.3 etter det jeg har forstått.....:)
 #297342  av lexusmann

Selv om det er veeeldig mye penger, blir det en skikkelig morrobil etterpå!!! :D :D
 #297371  av csstian

Syns ikke det ble spesiellt morro bare med orginal kompressor.Ble egentli veldig skuffet.Men etter alt jeg har gjort nå begynner det å komme seg.Hadde jeg hvist det jeg viste i dag hadde det stått supramotor i min nå.
 #297420  av gissgass

csstian skrev:Syns ikke det ble spesiellt morro bare med orginal kompressor.Ble egentli veldig skuffet.Men etter alt jeg har gjort nå begynner det å komme seg.Hadde jeg hvist det jeg viste i dag hadde det stått supramotor i min nå.
ser du har lagt den ut til salgs no. jeg handler glatt kompressoren din på dagen:)

supra motor hadde jo vært knall i lexusen:)
 #297427  av QuiNlan

Hvordan er det med å få supramotor godkjent i IS200 egentlig? Og, når man putter i supramotor, bør man vel egentlig skifte gear og? Hvor mye tåler f.eks. den orginale automatgearen til IS200? Hadde vært artig og visst. Lurer på om jeg ikke skal skaffe meg en reservebil i nærmeste framtid, istede for å kjøpe kompressor :D
 #297455  av ingo83

Gårt da ann å få godkjent en supramotor i en IS200, men man må jo forsterke understell, drevknuter, akslinger, større bremseskiver, bremser. annen type fjæring etc. Så strengt tatt blir det jo en ny bil. Så spørs det hovr mye arbeid man gidder legge i det. Men kan sette inn en helikoptermotor å få det godkjent. Men resten av bilen skal være dimensjonert til formålet da.
 #297471  av csstian

gissgass skrev:
csstian skrev:Syns ikke det ble spesiellt morro bare med orginal kompressor.Ble egentli veldig skuffet.Men etter alt jeg har gjort nå begynner det å komme seg.Hadde jeg hvist det jeg viste i dag hadde det stått supramotor i min nå.
ser du har lagt den ut til salgs no. jeg handler glatt kompressoren din på dagen:)

supra motor hadde jo vært knall i lexusen:)
Selger kompressoren for 279000,men da følger bilen med :D
 #297475  av lexus Sondre

trur ikke jeg hadde tatt meg bryet med å få godkjent supra motor i is200. det vil koste MASSE penger og kunskap for at dette vil bli bra. da er det bedre å gi den orginale motoren mer effekt som csstian=)
 #297514  av QuiNlan

Å putte i supramotor er jo nesten billigere enn å kjøpe compressor, og alt det dillet som ccstian har :) Pluss at man får ufattelig mye mer krefter ;)
 #297644  av Neo

QuiNlan skrev:Å putte i supramotor er jo nesten billigere enn å kjøpe compressor, og alt det dillet som ccstian har :) Pluss at man får ufattelig mye mer krefter ;)
tror ikke du er klar over hvor mye arbeid det er snakk om og ikke minst penger.. ta deg en prat med han fra shs performance med sin ombygde IS200 med supra motor hvor mye jobb og mye penger det virkelig er snakk om, mye billigere med kompressor..
 #297721  av galx

Mener også det er snakk om MYE kronasje og enda mer jobb for å bytte om til 3-litersmotoren. Blir sikkert billigere om man importerer en kondem IS300 fra event. USA og overfører alt til sin egen bil.
Så gjenstår det en hel del til den norske stat og godsnakk med biltilsynet :? . Sluttresultatet blir sikker veldig bra, men tror det svir mer enn det smaker.
 #297761  av Alexus

gissgass skrev:
ingo83 skrev:Vurderer sterkt å kjøpe meg en Lexus IS200.

skal handle camcon selv. http://www.prolex-uk.com/store/product_ ... cts_id=382... den kan justere slik at ventile åpner på 2000rpm i steden for 4500.....

snakket med tte i dag om komp selv, 4 stk på lager,her er mailen med pris....

The price for IS 200 Compressor kit is 5.686,08 € excluding VAT.
Additionally please consider around 700,-€ for replacement of the genuine ceramic per-catalytic converters against new steel cats.
That's necessary because of exhaust temperature.
We still have 4 kits in stock as last supply. After they are sold it will be not available anymore.

kompressoren er plug and play og ladder med 0.3 etter det jeg har forstått.....:)

Hvordan monteres en slik Camcon? Dette høres ganske interessant ut. Hehe.
 #298169  av Lørnings

Er det ikke en vanlig 2jz-ge som sitter i is300? Ville trodd det bare var å få tak i motorfester og heise nedi? Så kan man få det godkjent og eventuellt bygge blåse etterhvert :wink: