TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny eier av lexus is200 :)

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #295515  av angrykid

Da har jeg gått til anskaffelse av en lexus is200 jeg også. Kjøpte KK-MA70 sin sølvgråe 2001 modell. Den er definitivt noe av det beste jeg har kjørt i mitt syndige liv som bilsjåfør. :) Knirkefri handel, og alt er bare bra. Bilen ble tatt på en liten prøvetur i dag opp til storlien, og jeg satt å gliste heeele veien, tur retur. I morgen bærer det nordover, der jeg skal tilbakelegge 100 mil på ca 3 dager. Litt stopp må man innvilge seg når man har ferie, eller hva? :)

Håper å få tatt noen bilder av bilen mens jeg er nordpå, slik at jeg får en liten mappe av den også etterhvert.

Tror forresten KK-MA70 var litt vemodig når jeg kjørte ut derfra i dag. Han sto med hodet sånn litt på skakke og hendene i lomma... :) Har lovet han at han skal få komme å klappe litt på bilen innimellom. Hehe..
 #296520  av angrykid

Da var 280 mil tilbakelagt i ny bil. Og jeg er enda strålende fornøyd. Har aldri i mitt syndige liv kjørt noe så behagelig så langt. Ja, for all del, mr2 er en morro bil. Men når det kommer til komfort så når den ikke is200 opp til sålene engang. :D

En liten ting som jeg har funnet ut, dog. Har dere andre is200 eiere oppdaget noen form for vibrasjon i bilen når dere ligger i rundt 100 og ikke har hverken pådrag eller sluppet gassen? Altså, dere ligger og kjører i nevnte hastighet, og så slipper dere neeesten gassen helt. Jeg har en form for vibrasjon da, og jeg klarer ikke å skjønne hvor det kommer fra. Men så snart jeg da gir litt gass (det er ikke snakk i bånn fjøl, det er bare nok til at motoren og gearkassa jobber bittelitt) så er den vibrasjonen borte.. Noen som har noen formening om hva dette kan være for noe?

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen, og tidligere eier(e) skal ha all mulig skryt for vedlikehold av bilen. Den er en drøm å kjøre, og jeg angrer ikke ett halvt nanosekund på kjøpet. :)
 #296590  av Shorty28

Du høres nesten ut som alle som har kjørt is for første gang ja :) vi kaller det bare lexus syndromet ;) velkommen i klubben og grattis med kjempe bil. Men den vibrasjonen du snakker om har jeg ikke merket noe til. jeg har en viberasjon i venstre side foran men det kommer av bremse skiva som har et lite kast så tror ikke det er det samme.
 #296670  av Geir

angrykid skrev:En liten ting som jeg har funnet ut, dog. Har dere andre is200 eiere oppdaget noen form for vibrasjon i bilen når dere ligger i rundt 100 og ikke har hverken pådrag eller sluppet gassen? Altså, dere ligger og kjører i nevnte hastighet, og så slipper dere neeesten gassen helt. Jeg har en form for vibrasjon da, og jeg klarer ikke å skjønne hvor det kommer fra. Men så snart jeg da gir litt gass (det er ikke snakk i bånn fjøl, det er bare nok til at motoren og gearkassa jobber bittelitt) så er den vibrasjonen borte.. Noen som har noen formening om hva dette kan være for noe?
Har du den i sjettegir når dette skjer?
 #296682  av angrykid

Til geir:

Jeg har ikke spekulert så veldig i hvilket gear jeg har den i når jeg har oppdaget det.. Men jeg kan fremprovosere det ned Okstadbakkene her i trondheim veldig enkelt. Jeg gjorde det senest i dag, og da vet jeg med sikkerhet at jeg hadde den i sjette gear. Jeg kan dog ikke garantere at jeg har hatt den i noe annet gear tidligere og hatt denne ristingen i bilen. Er det noe spesifikt du tenker på når du spør?
 #296756  av Geir

angrykid skrev:Til geir:

Jeg har ikke spekulert så veldig i hvilket gear jeg har den i når jeg har oppdaget det.. Men jeg kan fremprovosere det ned Okstadbakkene her i trondheim veldig enkelt. Jeg gjorde det senest i dag, og da vet jeg med sikkerhet at jeg hadde den i sjette gear. Jeg kan dog ikke garantere at jeg har hatt den i noe annet gear tidligere og hatt denne ristingen i bilen. Er det noe spesifikt du tenker på når du spør?
Ja, det er en grunn til at jeg spør. Min IS200 fikk en form for vibrasjonslyd dersom jeg hadde den i sjettegir på et noe lavere turtall enn det bilen åpenbart var fortrolig med. Gira jeg ned til femte forsvant det :)
 #296768  av angrykid

Ah, nei det er ikke noen sånn form for vibrasjon. Hadde du også lest litt på min første post, så hadde du sett at dette hender i området rundt 100km/t.. :) Så det er ikke pga for lavt turtall på motoren at jeg får denne vibrasjonen.

Jeg kan fremprovosere den i både 4, 5 og 6 gear i en slak nedoverbakke eller flat mark. Oppoverbakke går det ikke an, for da får bilen aldri "hvile" mellom pådrag og motorbrems.. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tro det er for noe. Er så sykt vanskelig når jeg ikke vet eller kan noe om biler sånn generelt sett.. :)

Så om noen har noen tips å komme med, så feel free. :D
 #296801  av KK-ma70

? Kan ikke huste å ha merket dette selv... Hørtes litt merkelig ut, sikker på at det ikke er motorbremsen som slår inn da? For avstanden mellom ikke gass og gass er utrolig kort. Det har du sikkert merket i kryss, trår litt på gassen så har du 3000rpm med en gang :D Plagsomt til tider da men...
 #296827  av angrykid

Nei, jeg merket det jo ikke under prøvekjøringen heller, og det tok faktisk ei god stund og over 150 mil før jeg fant det ut selv. :) Men jeg skal ikke plage deg med noe av dette om det kommer noe kostnader med det.. Bilen er kjøpt og betalt og alt er i beste velgående. Har fått byttet dekk på bilen i dag, skal ta den med til 4-hjulskontroll neste torsdag, så da regner jeg med å få bukt med slitasjen på innsiden av dekkene.. Er jeg kjempe kjempeheldig, så er det dette som også er grunn til vibrasjonene som jeg opplever. Hvis ikke, så får jeg høre med noen på LOC om de har hatt samme problemene.. :)

Ikke at det er ett problem, det er bare litt plagsomt de få gangene man er over 100 i slake nedoverbakker. :)
 #297785  av angrykid

Og så lang tid gikk det før noen faktisk fant det for godt å rygge på bilen min, og bare dra uten å legge igjen en lapp.. :(:(

Ble en grei skade framme på høyre frontfanger. Ikke noe knekk i metallet, så kan hende det går å bøye det ut igjen uten noe problem, men festeørene på frontfangeren er ødelagt/knekt. Muligens en skrape i lakken på frontfangeren.

Noen som har ett bra oppretterverksted som kan ta på seg dette for meg? jeg er ikke nevenyttig når det kommer til slikt som dette. Da tar jeg meg heller ett par dager overtidsarbeid på jobben, for å dekke inn verkstedkostnadene. :)
 #297791  av Geir

Faens idioter. Jeg hater "hit and run". I fjor betalte jeg 4500,- av min egen lomme pga slike jæveler.

Jeg anbefaler deg å dra rundt til forskjellige opprettere for å sammenligne priser. De er faktisk ganske forskjellige. Hør også med kompiser, familiemedlemmer og kolleger med tanke på referanser. Ellers gjelder det å tenke litt over hvor man parkerer. Det er aldri spesielt smart å stå "midt i tønna" med en mengde sild rundt ;)
 #297813  av angrykid

Jeg parkerer _aldri_ midt i tønna. Det har jeg aldri gjort heller, med mindre jeg kjører en bil jeg ikke bryr meg om. :) Da går det jo greit. Men fan, jeg hater slike personer jeg også..

Jeg har fått ett par referanser, så får se hva som blir å skje. Jeg håper jeg finner ett billig verksted. Har fått høre at Heimdal Autoservice (??) har fått gode referanser fra i allefall tre personer. Utover det, så regner jeg sterkt med at jeg har en kompis som jobber som biloppretter som kanskje kan se på dette svart også, men vi får se hva tiden bringer. :)
 #298296  av angrykid

Den vibreringen som jeg hadde i bilen ved en gitt hastighet, er nå borte. jeg har nylig byttet dekk og hatt 4-hjulskontroll på bilen, og etter det forsvant også vibreringen. Regnet i grunnen med at det var pga skjevslitasje på dekkene. :) Så ville bare informere de som eventuelt har fulgt med på dette, om at det var en grei og lett løsning på det.. :)