TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus Touring car.

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #294022  av Zupra

Noen som vet om det finnes noen Lexus som har blitt kjørt i BTCC. evt. annet
in racing.. JTCC.

Bilder info osv. vil bli satt stor pris på.. :)
 #294024  av Geir

Lexus hadde et team i BTCC i 2006 eller 2007, og de gjør visst comeback nå etter å ha jobbet en del med bilen. Etter det jeg har skjønt skal de være med neste sesong, sponset av HPI, men jeg finner dem ikke på BTCC's offisielle sider...

http://www.bebo.com/BlogView.jsp?Member ... 5923526643
 #294065  av harared

Her finner du noe info om bilen de brukte i BTCC 2001-2004.

http://www.totalmotorsport.com/Features ... .asp?ID=18

Det ble kjørt en egen serie i Japan med disse også. Er jo to av disse Japan Tuning hadde med seg til ACR.
Var vel JDM Garage som importerte inn til Norge fra Japan. Sikkla litt på en sånn en :)

Fant faktisk en til salgs i Norge (scrolle ned): http://www.motorsportavisen.no/WEBShop/ ... salgs.html
 #294122  av Zupra

Ok.. SÃ¥ en utfordring.
hvem klarer og lete frem noen som selger noe sånt widebodykit?

Har leitet lenge.. men finne liksom ikke noe jeg synes ser bra nok ut.. Sliter litt med for lite bredde på dekk
bak.. Trenger ikke være så jævli bred widebodykittet. Men bør jo se bra ut.. :D
 #301689  av celicagt4205nord

det kittet så jo bra ut,de patetiske felgene ødela hele inntrykket,se for deg det settet med skikkelige felger :D
 #301752  av DanielJ

det der hadde vært noe vegard! ser for meg kittet i svart farge, karbonpanser, svær karbon vinge og felger med kant :twisted:
 #301759  av harared

DanielJ skrev:det der hadde vært noe vegard! ser for meg kittet i svart farge, karbonpanser, svær karbon vinge og felger med kant :twisted:
Ja tror bilen hans ville kledd dette kittet. Er jo brutalt med motor i den så det ville ha matchet utsende :D

Forøvrig er det BN-sport kittet som er til salgs ca halv pris av butikk pris.... Lurer på om det passer helt da jeg synes snuten på bilen som er avbildet virker lengre.. mulig det er gjort noe med panseret også?

Bilde
 #301776  av DanielJ

hvis jeg ikke tar feil så er vegard ute etter et bredde kit slik at han får inn breiere dekk... så det BN kitet bygger ikke så mye ut :roll:
 #301782  av ErikG

Er ihvertfall bredde skjermer foran
 #302669  av Zupra

Hei.

Takk for mye gode svar og innspill. Vil jo forøvrig ha mulighet for litt bredere dekk bak. Slik at jeg kan kjøre Time Attack også,.!! :mrgreen: :mrgreen: Lexus IS200 er jo en altmulig bil. Med bra oppsett på dekk og understell så kan det fort rundt banen. selv med "lett" hjulspin. Men har funnet ut at det går ikke så fort rundt banen med ekstra "lufting" til blokken. Så prøver og unngå dette til neste år. :D

Danjel er inne på noe må ha mulighet for bredere dekk også skal det se bra ut. Det første kittet kan være noe og tenke på.
Har også tenkt på og sette på breddere fra en BMW 3serie. f.eks M3 breddere. kanskje det kan la seg gjøre med en del modifikasjoner og se bra ut.!

Har enda ikke funnet ut hvilken farge jeg skal ha på bilen. Den skal mest sannsynlig til lakking i løpet av vinteren så er veldig usikker på fargen evt fargekombinasjonen.? Så kom gjerne med forslag. Men ønsker racingpreg på den.
SÃ¥ ikke alt for mye greier. litt som slagordet til Rema 100. "Det enkle er ofte det beste".! :D
 #302703  av galx

Hehe, ser du er i gang igjen.
Ser for meg bilen din i farge ala 240'en til teamkompisen din + diverse gromme carboninnslag :D
Breddet rundt baut (senket er den jo allerede). Sort halvblank/matt kombinert med carbon er bestandig en fin kombinasjon. Litt kromfolie med "Sommertreff" langs siden, hehe. Mørke 6-eik felger med solid kant. :twisted:
En skikkelig nordnorsk Knight-rider :twisted: :twisted:
Passer ikke helt med femi-innslag på et slikt monster av en IS.
 #302736  av Zupra

galx skrev:Hehe, ser du er i gang igjen.
Ser for meg bilen din i farge ala 240'en til teamkompisen din + diverse gromme carboninnslag :D
Breddet rundt baut (senket er den jo allerede). Sort halvblank/matt kombinert med carbon er bestandig en fin kombinasjon. Litt kromfolie med "Sommertreff" langs siden, hehe. Mørke 6-eik felger med solid kant. :twisted:
En skikkelig nordnorsk Knight-rider :twisted: :twisted:
Passer ikke helt med femi-innslag på et slikt monster av en IS.
Hehe. ja er igang igjen!!!
Det er det som har vært tanken helt fra begynnelsen matt sort altså. Men bilen er ikke lakket ennå. Og er åpen for andre ideer vis noen skulle ha noen på
lager. Altid artig og høre andre sine tanker og ideer.

Gleder meg til neste sesong og håper virkelig at jeg for alt til og fungere denne gangen. Viste seg at det var en liten svakhet i blokken jeg hadde frafør av.
Er en tidligere blokk fra Supramannen i sverige. Og det viste seg at denne har vært havarert tidligere.
Det har ikke den blokken jeg skal bruke neste sesong, så håper på bedre tider.. :D

nei blir ikke noe femi-innslag på denne. :wink:

vi snakkes...