TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal jeg kjøpe en IS250 nÃ¥.. eller vente ett Ã¥r?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #293579  av Kebab gud

SÃ¥.. jeg har et dillema..

Jeg er av den typen som ikke klarer å ha en bil mer enn 2 år, og jeg har nå hatt min Grønne Is200 i nettop 2 år..
Så da lurer jeg på om jeg ikke skal slå til på en 499.000 kroners IS250 som står i Porsgrunn..

Men hvis jeg gjør det så må jeg ta et lån på 10 år for å ha ca like mye penger igjen etter alt er betalt som nå.. pluss litt slingringsmon hvis renta går opp..
Men 10 år er ganske lang tid å ta ett bil lån på.. faktisk så mye renter blir det av det at jeg MÅ ha bilen i minst 5 år for å i det heletatt håpe på å ikke sitte igjen med lån etter den er solgt..
Men! Bilen jeg har nå.. og min forgje og den før der var alle dårlig utstyrt da den var ny.. og VELDIG dårlig når jeg kjøpte de.. mens denne er VELDIG godt utstyrt etter helt ny bil standard tilogmed.. med alt fra Radarstyrt Cruise controll til Ryggekamera.. og det er "Sport" med "skinn" seter..
Med andre ord.. det er en bil man kan ha lenge..

Det pluss at den ser fedt ut og har en SWEEEEET motor og kasse...

Så er spørsmålet.. skal jeg slå til på ISen nå eller ta en annen bil som jeg ser på (BMW 520i med ca halvparten av utstyret og effekten)
 #293584  av Geir

Selv om du tar opp et lån over ti år betyr ikke det at du ikke kan avslutte det etter f.eks. syv eller få solgt bilen etter to eller tre uten å sitte igjen med et lån på mer enn du selger for. Har du en økonomi som er god nok til at du kan betale mer enn månedsbeløp på lånet, så har du jo noen muligheter...;)

Jeg var faktisk i samme situasjon som deg. Hadde en IS200 med laveste utstyrsnivå og som var gjeldsfri, men nå har jeg en topp utstyrt IS220d hvor jeg måtte låne 50% av kjøpssum. Jeg er også av den oppfatningen at dette er en bil jeg kan ha i mange år, men realiteten og fornuften sier at jeg bør selge om ca tre år, eller før den har gått 100.000 km. Bil har aldri vært en fornuftig investering, og kommer aldri til å bli det. Hadde heller ikke tenkt til å ha billån noen gang, men ønsket om en 2.gen IS ble for stort til at jeg hadde tålmodighet nok til å vente til jeg hadde 100% EK.

Jeg ville gått for IS'en dersom økonomien tillot det. Livet er ikke langt nok til at vi har tid til å vurdere ting i "syv lange og femten brede" :-)
 #293616  av Zepticon

Vent til vi er et stykke ut i neste stortingsperiode før du kjøper "ny" bil. Har en følelse av at vi kommer til å få borgerlig regjering og avgiftslette på kjøretøy :)
 #293626  av Geir

Uten å vite hvor gammel kebab gud er, så er han vel ca 75 år før politikerne eventuelt skulle finne på noe sånt, og da er det for sent ;)
 #293628  av Kebab gud

Zepticon skrev:Vent til vi er et stykke ut i neste stortingsperiode før du kjøper "ny" bil. Har en følelse av at vi kommer til å få borgerlig regjering og avgiftslette på kjøretøy :)
Selv om FRP fikk 100% av stemmene vil det andrei bli noen merkbar avgitslette på norske biler.. er for mye penger som går til statskassa

Ser du litt på FRP sitt partiprogram så kan man ikke gjøre noe annet en å lure på hvor faen de har planer om å hente frem pengene fra..
 #293631  av Zepticon

Kebab gud skrev:
Zepticon skrev:Vent til vi er et stykke ut i neste stortingsperiode før du kjøper "ny" bil. Har en følelse av at vi kommer til å få borgerlig regjering og avgiftslette på kjøretøy :)
Selv om FRP fikk 100% av stemmene vil det andrei bli noen merkbar avgitslette på norske biler.. er for mye penger som går til statskassa

Ser du litt på FRP sitt partiprogram så kan man ikke gjøre noe annet en å lure på hvor faen de har planer om å hente frem pengene fra..
Hva med fra de 500miliardene som norge går med overskudd hver år?
 #293650  av Kebab gud

Zepticon skrev:
Kebab gud skrev:

Hva med fra de 500miliardene som norge går med overskudd hver år?
Ja.. å ta fra oljefondet er jo en genial ide.. (aldri vert på 500 milliarder i året forresten)... for da vil vi jo ha det bra når vi nærmer oss pensjons alderen..
 #294522  av 94CelicaGT

som om vi får se ei krone i pensjonsalderen :roll:

da er det hus i spania og margarita på stranda til man stryker med...skal aldri bli gammel i Norge!

og FRP vinner valget..hvertfall så lenge halvorsen og co driver og setter opp drivstoffprisene.

men tilbake til topic.. har du en link til denne 250`n ? Manuell håper jeg?

lånet over 10år sier seg selv at ikke er det mest lønnsomme..men hvis du selger på rett tidspunkt til rett pris så kan man sitte igjen med utgangspunktet..men dette krever jo at man betaler inn litt ekstra hvis man har mulighet til det.