så oppimot 460+ i motor da.. artig det, og han kan vel skru trykket enda høyere?
Men hvorfor er det så få 3S-GTE'er som kjører høyt trykk? Jeg mener, andre kjappe biler kjører ofte opp i 2 bar trykk mens USA folket er redde for å bevege seg forbi 1.2bar selv med stålpakning og smidde stempler? Og de er flinke til å klage over oktanen i bensinen men er det virkelig det som er grunnen.. og jeg lurer på om det er tryggere å kjøre høyere for oss nordmenn jeg med tanke på tenningsbank? Har også sett flere ganger at amerikanere har argumentert for at deres 92 oktan tilsvarer vår 98 oktan pga at utregningen er forskjellig (USA oktan er basert på gjennomsnitt av to tall)..
kort sagt: Med stålpakning og smidde stempler, burde ikke jeg egentlig kunne kjørt 1.5 bar eller litt mer uten problemer (forutsatt bra bensin og motorstyring).
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
Ja, den biler er bare utrolig gjennomført, men så er også Jim en perfeksjonist... det finnes vel ikke en del på den bilen som er urørt.
Tror det blir mer i 380hp klassen, siden mr2 har rundt 18-20% tap i driv verket.
1.2 bar tilsvarer 17.4 psi
1.5 bar tilsvarer 21.75 psi, og det burde funke.
Ble litt forvirra angåend det du sa om bensinen, jeg hadde intrykk av at det var motsatt vei, og med cali. lovene så ligger 91 oct på noe som ville tilsvare 87-88 oktan hos oss... men dette er jeg ikke sikker på.
jeg mente 370hk ikke 470 og angående oktanen vet jeg ikke men jeg har sett diverse diskusjoner på det hvor noen mener at RON er gjennomsnittet av to verdier slik at 92 RON tilsvarer vår 98 oktan omtrent.. men det er så mye forskjellige meninger rundt at det er ikke godt å si hva som stemmer.. synes så ofte jeg ser personer på det internasjonale MR2 forumet som er så påståelige mens de ofte prater bare bull..
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet