TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jim Griffin's...The Beast

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2075  av PwRmAd

Bare for å skryte litt, jeg har hatt gleden av å kjøre denne....

Bilde

:twisted: :mrgreen:

eller kjørte The Beast meg?

Chris

#2079  av CelicaTurbo

lever den bilen fremdeles egentlig? Mente å huske at det skjedde noe med den, men mulig jeg tar feil der..

men en bra opplevelse å kjøre sikkert, hvor mange hest hadde den ca egentlig? :)

#2086  av PwRmAd

Joda, "beistet" lever i beste velgående. http://www.mr2beast.com
Jim Griffin er faktisk organisatøren av SE2002 ( og de andre SE treffene)

Sjekk ut siden hans, masse artig der, on gocart med jet motor og annet...
Tilogmed et lite bilde eller to av meg også..

Jeg kjørte bilen med 17 psi boost, noe sånt som 300-310 hp på hjula..

Chris

#2098  av CelicaTurbo

så oppimot 460+ i motor da.. artig det, og han kan vel skru trykket enda høyere?

Men hvorfor er det så få 3S-GTE'er som kjører høyt trykk? Jeg mener, andre kjappe biler kjører ofte opp i 2 bar trykk mens USA folket er redde for å bevege seg forbi 1.2bar selv med stålpakning og smidde stempler? Og de er flinke til å klage over oktanen i bensinen men er det virkelig det som er grunnen.. og jeg lurer på om det er tryggere å kjøre høyere for oss nordmenn jeg med tanke på tenningsbank? Har også sett flere ganger at amerikanere har argumentert for at deres 92 oktan tilsvarer vår 98 oktan pga at utregningen er forskjellig (USA oktan er basert på gjennomsnitt av to tall)..

kort sagt: Med stålpakning og smidde stempler, burde ikke jeg egentlig kunne kjørt 1.5 bar eller litt mer uten problemer (forutsatt bra bensin og motorstyring).

#2177  av MR2turbo

Dæven Chris!!! :D Du er jo heldig og da.. Det er jo en av de desidert mest gjennomførte prosjektene som finnes av MR2!

#2178  av PwRmAd

Ja, den biler er bare utrolig gjennomført, men så er også Jim en perfeksjonist... det finnes vel ikke en del på den bilen som er urørt.

Tror det blir mer i 380hp klassen, siden mr2 har rundt 18-20% tap i driv verket.

1.2 bar tilsvarer 17.4 psi
1.5 bar tilsvarer 21.75 psi, og det burde funke.
Ble litt forvirra angåend det du sa om bensinen, jeg hadde intrykk av at det var motsatt vei, og med cali. lovene så ligger 91 oct på noe som ville tilsvare 87-88 oktan hos oss... men dette er jeg ikke sikker på.

Kanskje noen andre som vet?

Chris

#2181  av CelicaTurbo

jeg mente 370hk ikke 470 :) og angående oktanen vet jeg ikke men jeg har sett diverse diskusjoner på det hvor noen mener at RON er gjennomsnittet av to verdier slik at 92 RON tilsvarer vår 98 oktan omtrent.. men det er så mye forskjellige meninger rundt at det er ikke godt å si hva som stemmer.. synes så ofte jeg ser personer på det internasjonale MR2 forumet som er så påståelige mens de ofte prater bare bull.. :?