TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2JZGTE til IS200??

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #290634  av QuiNlan

Hvis man har en komplett IS200 motor fra før av, og kjøper en slik 2JZGTE blokk. Hva trenger man å gå til innkjøp av/ evt. bytte over fra IS200 motor (dersom dette er mulig) for å få denne 2JZGTE i live? Hva består en slik blokk av? Kunne sikkert surfa i ukevis for å finne rett informasjon, men jeg gidder ikke for øyeblikket. Disse blokkene er jo relativt billige og, særlig fra USA.

-QuiNlan
 #290659  av csstian

Er vell ingenting som passer overens på di to motorne så vitt jeg vet.Så tror du må ha kompett motor med ledningsnett og ecu og gearkasse.
 #290686  av Bugster

Siden jeg gadd å søke for et år siden da jeg hadde IS :P , kan jeg hjelpe deg med følgende glitrende link:

2JZ-GTE VVTi Swap Doc:
http://my.is/forums/f114/aristo-2jz-gte ... oc-348449/

Jeg ser det står VVTI. Dette er nok fordi (etter hva jeg har lest meg til), at det er lettere å koble opp en VVTi motor i ISn en enn eldre 2JZ-GTE uten VVTi. (VVTi-utgaven kom på senere versjoner av Supra/Aaristo. Dette kan sikkert andre her mer om enn meg...)
Såvidt jeg har lest, så har de som har brukt 2JZ-motorer uten VVTI benyttet originalhjernen fra donorbilen, og koblet denne slik at den kjører parallelt med IS'n sin originale hjerne. Altså kjører du to hjerner samtidig, og sensorene til originalhjernen må vel da settes opp slik at hjernen tror det er originalmotoren som går. Mye jobb. Toyparts har erfaring med det.
 #290824  av @lpher

Bugster skrev: Jeg ser det står VVTI. Dette er nok fordi (etter hva jeg har lest meg til), at det er lettere å koble opp en VVTi motor i ISn en enn eldre 2JZ-GTE uten VVTi. (VVTi-utgaven kom på senere versjoner av Supra/Aaristo. Dette kan sikkert andre her mer om enn meg...)
Toyota Aristo V300 (også kalt vertex edition) produsert etter aug. 1997. har VVTi
Er usikker på om Supra TT fikk VVTi i (prod. år) 1996 eller 1997...mest sannsynligvis samtidig som Aristo...Aug. 1997.
 #290843  av QuiNlan

Takker for svar og hjelp, selv om jeg er temmelig grønn på dette feltet. Er greit å vite at det blir en helvettes mye arbeid uansett. :)