TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Greddy E-manage

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #286745  av Magne_F

Hei.
Jeg var blitt fortalt at jeg hadde Piggyback på bilen min, men under et lite stereo prosjekt fant jeg ut at den gamle ECU'n var byttet ut med denne.
Var ikke merket med noen logo, men med et lite klistremerke under hvor det stod GSC 11183.

Bilde
Bilde
Sist redigert av Magne_F den 21 jun 2010 11:07, redigert 4 ganger totalt.
 #286764  av Larsen

ArildM skrev:http://cgi.ebay.com.my/NEW-TRUST-GREDDY ... dZViewItem

Bilde

Ligna mye :)
Syns det står Greddy emanage på den også jeg...
Her er ihvertfall produktlink til den, da vi først skal poste linker. Ligger software på siden så du kan begynne å justere litt selv om du måtte ønske.
http://www.greddy.com/products/display/ ... ategory=48
 #286789  av ArildM

Ikke meninga å ta all kreditt for innlegget ditt Larsen skulle bare poste bilde som bekrefta at det nesten må være en E-manage boks.
 #286792  av Magne_F

ArildM skrev:Importbil? Kanskje forrige eier vet noe?
Er ikke importbil, men forrige eier var i tyskland og fikk gjort litt forskjellig med bilen. Bl.a. denne boksen. :-) Har hørt med ham, men han viste bare at de hadde satt inn en ekstra boks.
 #286793  av Magne_F

Takk for hjelpen sålangt. Den ligner helt klart på Greddy Emanage ja, men den mangler jo noen av "lampene" i fronten. Kanskje den jeg har er en eldre type? Er også usikker på om jeg har disse "rillene" på siden. Må ut å sjekke.

Står forøvrig på Greddy sine sider at dette er en Piggy-back. Jeg trodde piggy-back var noe man satt i tillegg til orginal ECU? På bilen min er den orginale ECU'n fjernet.

Er det trygt for en som ikke kan noe om dette å laste ned softwaren og koble seg på med USB kabel? Hva kan evt skje dersom det viser seg at det ikke er en Greddy? Er ikke så keen på å fjerne alle instillinger slik at jeg må kjøre bilen på henger til Tyskland for å få den til å fungere igjen. :-)
 #286799  av Magne_F

Larsen skrev: Her er ihvertfall produktlink til den, da vi først skal poste linker. Ligger software på siden så du kan begynne å justere litt selv om du måtte ønske.
http://www.greddy.com/products/display/ ... ategory=48
Hvor finner du software? Mulig jeg er blind, men det eneste jeg finner er en update fil. Går ut fra at jeg ikke vil oppdatere software på denne boksen sånn helt uten videre.
 #286802  av Amund

Magne_F skrev:Takk for hjelpen sålangt. Den ligner helt klart på Greddy Emanage ja, men den mangler jo noen av "lampene" i fronten. Kanskje den jeg har er en eldre type? Er også usikker på om jeg har disse "rillene" på siden. Må ut å sjekke.

Står forøvrig på Greddy sine sider at dette er en Piggy-back. Jeg trodde piggy-back var noe man satt i tillegg til orginal ECU? På bilen min er den orginale ECU'n fjernet.

Er det trygt for en som ikke kan noe om dette å laste ned softwaren og koble seg på med USB kabel? Hva kan evt skje dersom det viser seg at det ikke er en Greddy? Er ikke så keen på å fjerne alle instillinger slik at jeg må kjøre bilen på henger til Tyskland for å få den til å fungere igjen. :-)
Uten at eg har studert kablene så mykje i mr2 mk3, så vil eg tru at du finner ecu ein plass oppunder der. Orginal ecu pleier å ha ein skog med ledninger, mens den boksen der "kun" har ein halv skog :P hehe.
 #286803  av Magne_F

Amund skrev: Uten at eg har studert kablene så mykje i mr2 mk3, så vil eg tru at du finner ecu ein plass oppunder der. Orginal ecu pleier å ha ein skog med ledninger, mens den boksen der "kun" har ein halv skog :P hehe.
Vel. Nå skal det sies at det ligger en haug med kabelsko etc der inne. Videre så er det også et feste som ser veldig ut som det er tilpasset ECU'n, og dette er tomt :-) Kan ta flere bilder jeg.
 #286804  av Magne_F

Var ute sjekket nå, og det er riller på sidene (slik som på E-Manage'n). På meg kan det derfor virke som jeg har en E-Manage uten "Air-Flow Adjust" i fronpanelet.

Når jeg sjekket nå så har det sluttet å blinke rødt i statuslampen. Lyser nå grønt som det skal, så da kan jeg i alle fall slappe litt mer av. :-)

Men om noen har mer info så er det bare å fyre løs.. :P
 #286824  av celica_st185

Har kjørt med e-manage selv, eneste problemet jeg hadde med den var tilkobling til PC. Brukte en gammell laptop med com-port for det meste, for kabelen inn i e-managen er usb, men com i andre enden... Du kan laste ner softwaren og koble deg til uten at du ødelegger noe, trykker bare "Import data" i softwaren.

Men som nevnt over, Funker bilen helt greit er det ikke noe poeng i å gjøre noe med det :)