TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2/Celica/Supra logos - link inside

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #35903  av @lpher

#35908  av angrykid

mk1 hood emblem hadde jeg på min mk1 mr2. jeg lurte alltid på hvor den var kommet fra, for jeg hadde ikke sett den tidligere.. :-|

#35913  av @lpher

Noen andre som vet hvor den ørna stammer fra eller? :-)

@lpher

#35917  av bose

Lurer jeg oxo på.har bare sett den på mr2 mk1

#35928  av CelicaTurbo

er/var det ikke en klubb som har/hadde den logoen da?

#35936  av Kenny

angrykid skrev:mk1 hood emblem hadde jeg på min mk1 mr2. jeg lurte alltid på hvor den var kommet fra, for jeg hadde ikke sett den tidligere.. :-|
Er ikke helt sikker men mener å ha hørt at det er en lotus (fuglen altså), fordi mr2 mk1 egentlig er en lotus x100, men siden lotus ikke hadde noe tro på prosjektet ble det solgt til Toyota... :)

Så alle mk1 eiere... vi kjører rundt i lotuser alle mann.. he he :lol: vet liksom ikke om jeg skal le eller grine... 8)

#35956  av MR2turbo

MR2 logoen er hvertfall til mk3...
Fuglen er vel på alle japanske mr2'er?

#35969  av CelicaTurbo

Det er det jeg også lurer på når jeg tenker på det, om de japanske MR2'ene ble levert med den fuglen som standard, men om alle MR2'ene eller kun mk1 ble det aner jeg ikke.. Jeg prøvde et søk på google i går men fant ingenting som kunne forklare noe sånn umiddelbart, men kanskje om jeg bruker "lotus" i søkestrenget istedet :)

#35982  av Speeder

Det er vel kun mk1 som lotus hadde noe inne i bildet å gjøre? Mk2 er vel ren toyota? Ut fra min synsing så, hvis faktisk fuglen heter "Lotus", så var Kenny sin forklaring ganske så logisk.

#36010  av Kenny

tror det er kunn mk1 som har disse emblemene, og ja det er kunn mk1 som lotus har hatt noe med å gjøre... :) Men tror de emblemene forsvant på 87 eller 88 mod og oppover.. er ikke helt sikker på det, men tror det ble byttet ut med et sånt toyota klistremerke på fangeren... ?
noen som vet noe om dette :?:

#36034  av Replik

Det jeg mener å ha lest om mr2 "ørnen" er at det rett og slett var en "logo" for bilen, at nettopp en "ørn" ble valgt kom nok av at MR2'ens største konkurrent Pontiac Fiero hadde det på panseret.. Skal ikke si sikkert om de siste revisjonene også hadde denne i fronten, vet decalen på bakfangeren ble mindre i 86-87 endringen.

PÃ¥ lotus/toyota debatten vil jeg anbefale

http://shell.deru.com/~sgn1/AW11/Intro.htm

Der også lotus folk har kommet med inspill.

#36055  av CelicaTurbo

Men ble ikke Pointac Fiera produsert etter at mk1 kom på markedet egentlig?

#36072  av CelicaTurbo

ok, da vet jeg det :)