TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lenge leve GT4!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1922  av @lpher
 
NÃ¥ er den eneste gjennlevende innkarnasjonen av Celica GT4/MR2 turbo
kommet i ny innpakning!

Toyota Cladina GT-T (Avensis stasjonsvogn MED 260hk turbo & 4wd)
Jeg håper dette blir neste genereasjon Avensis ihvertfall...
Nesten litt celica over den snuten...fra etpar vinkler ;-)

http://www.toyota.co.jp/Showroom/All_to ... p/caldina/

interiør:
http://www.toyota.co.jp/Showroom/All_to ... erior.html

eksteriør:
http://www.toyota.co.jp/Showroom/All_to ... erior.html


@lpher

 #1931  av CelicaTurbo
 
hm, stilig bil det der da :) har forresten hørt at toyota får ny rallybil til neste sessong, med understell og drivverk basert på GT4.. husker ikke hvilket karosseri de skulle bruke da..

 #1943  av Erlend
 
Cladina? Det må være japansk navn...er ganske sikker på at den heter Toyota Matrix i USA. Må ikke forveksles med Huyundai Matrix, som er støgg i forhold! Leste at Toyotaen allerede har fått en stor tilhengerskare i statene, som driver og trimmer og greier! Håper de tar inn noen til Norge :D

 #1961  av CelicaTurbo
 
tviler vannvittig sterkt på at de tar inn en så motorsterk variant ihvertfall for norske avgifter kommer til å herje villt med den bilen, men Caldina ellers kan de gjerne ta inn for den var jo stilig da :)

 #1988  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:tviler vannvittig sterkt på at de tar inn en så motorsterk variant ihvertfall for norske avgifter kommer til å herje villt med den bilen, men Caldina ellers kan de gjerne ta inn for den var jo stilig da :)

Som CelicaTurbo her sier så heter den selvfølgelig CALDINA,
og ikke Cladina som jeg feilskrev ;-)


@lpher
Som håper på no'n fler motorsterke Toyota'er fremover

 #1990  av Erlend
 
Cladina eller Caldina, er ganske sikker på at den heter Matrix i statene iallefall, for den her helt lik :D

 #1993  av CelicaTurbo
 
biler har ofte forskjellig navn i forskjellig marked så det forbauser ikke om den heter Matrix i USA, men tviler på at den da har 260hk :) og heller ingen turbomotor kanskje?

 #2000  av @lpher
 
Erlend skrev:Cladina eller Caldina, er ganske sikker på at den heter Matrix i statene iallefall, for den her helt lik :D
Nope, Caldina og Matrix er nok to helt forskjellige biler ja....
Caldinaen finnes (i japan) med 260hk og 4wd,
mens Matrix finnes max med 190hk 2ZZ-GE motor og ikke 4wd.

Matrix er kun for US markedet, og har foresten en tvillingbror ved navn Pontiac Vibe ;-)

@lpher

 #2001  av Erlend
 
Tenkte jo på karosseriet jeg da :) Er enig i at Matrixen ikke finnes i turboutgave meg alle de hestene... Det er mange biler i Japan som aldri blir importert til hverken USA eller Europa ser det ut til! Hadde vært moro å tatt en tur på en av de mange bilauksjonene der nede og sett... der finner du mye spesielt som ingen andre har :D

 #2003  av PwRmAd
 
Også kommer Caldina med siste gen 3sgte motor, 260hp :)
Den hadde vært noe å droppe i deucen

 #2004  av CelicaTurbo
 
ja takk hehe :D

 #2006  av erling
 
ct20b skrev:Også kommer Caldina med siste gen 3sgte motor, 260hp :)
Den hadde vært noe å droppe i deucen
Fort gjort å lokke 260 hk utav en 3s-gte på egenhånd oxo. :D

 #2007  av PwRmAd
 
Fort gjort å lokke 260 hk utav en 3s-gte på egenhånd oxo.
Sant det, men dette er en ny revisjon av genIII motoren, og veldig vanskelig å få fatt i, siden nesten alle motorene i Japan blir brukt til racing..(ikke 503/3s-gt motoren) Skal visstnok være mulig og hente enda mer hester 350+ med orginal innmat :D

 #2008  av CelicaTurbo
 
iogmed at basis-effekten er såpass høy så vil jo også potensialet til motoren være høyere enn en tidligere generasjon 3S-GTE så klart.. derfor hadde den motoren vørt gøy å fått henda på.. :) Hadde nok vært enkelt å kommer over 300hk bare med ny eksos og trykkjustering der ja :)

 #2010  av erling
 
ct20b skrev:
Fort gjort å lokke 260 hk utav en 3s-gte på egenhånd oxo.
Sant det, men dette er en ny revisjon av genIII motoren, og veldig vanskelig å få fatt i, siden nesten alle motorene i Japan blir brukt til racing..(ikke 503/3s-gt motoren) Skal visstnok være mulig og hente enda mer hester 350+ med orginal innmat :D
CelicaTurbo skrev:iogmed at basis-effekten er såpass høy så vil jo også potensialet til motoren være høyere enn en tidligere generasjon 3S-GTE så klart.. derfor hadde den motoren vørt gøy å fått henda på.. :) Hadde nok vært enkelt å kommer over 300hk bare med ny eksos og trykkjustering der ja :)
Greit nok alt det, men er den vanskelig å få tak i er den dyr oxo. Skal man ha mye mer enn 260 bygger man opp en motor selv med smidde stempel osv. Da får man jo motor som tåler 350++++. Ikkeno fali å pelle en motor i fra hverandre, det er jo bare gøy å gjøre det selv. :)

Menne, får man tak denne revisjonen til en grei pris(noe jeg aldri kan tenke meg), så er jo det helt klart det enkleste. Bilde