TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica turbo

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#206  av CelicaTurbo

Noen som har peil på hvordan en Celica 4x4 Turbo er sammenliget med MR2, med hensyn på følelse og ytelse (mot MR2 Turbo). Antar at følelsen er mindre sportslig siden motor er fremme og snuten da ikke er like villig, og at firehjulstrekket stjeler en del av kreftene ved aks?

#212  av CelicaTurbo

Har da kjørt Celica Turbo og den var egentlig bra.. ikke så sportslig egentlig, men fint drag med turboen.. behagelig å kjøre og styringen var helt ok.. mye mer praktisk enn min nåværende så slik det ser ut nå kjøper jeg meg heller en slik en enn en annen MR2 (pga det praktiske og ikke pga at bilen egentlig er bedre for det er den ikke). Men, først selge min egen, usj, i et vanskelig marked   ???

#213  av PÃ¥l

javel, så du vil heller ha en celica enn en mr2. litt rart, siden du starta dette forumet, men... så lenge det er toyota så... :) er enig i at bilen er mye mer praktisk, ganske svært bagasjerom osv.

#214  av CelicaTurbo

jeg har kjørt toseter i to år nå og kanskje det er nok? Det er ganske ofte at jeg føler at jeg har behov for flere seter eller bagasjeplass, og, jeg tenker "you gain some, loose some" og jeg håper jeg kan bli like glad i en Celica som jeg er i MR2en.

Men jeg er helt enig at det er rart siden jeg startet dette forumet. Jeg gjorde det pga at jeg kunne det, og det eksisterte ikke i landet fra før og jeg tenkte det var interessant for folk. Det er nok andre folk som er mer trofast til MR2 enn meg men jeg prøver å tenke litt på fremtiden. Og for å være helt ærlig, det har ikke blitt så populært her som jeg hadde håpet og det er alt for liten aktivitet her til å holde folk interesserte over lang tid.

#216  av PÃ¥l

Ja det er liten aktivitet, men jeg setter veldig pris på sida, og håper du holder den oppe fremover. Kjekt å diskutere med norske folk som har mr2 og veit litt om disse, pluss alle de bra artiklene her. Celica er en knallbra bil når det gjelder kompromiss mellom sportslighet og praksis ja. Min far har en 96 modell 1,8 Celica som jeg får låne av og til. Har kjørt den i to år, og er ikke lei i det hele tatt! Det var faktisk den bilen som fikk meg interessert i japanske sportsbiler, og da spesielt Celica og MR2!

#218  av CelicaTurbo

egentlig er det trist om jeg bytter ut MR2'en med en Celica men jeg tror jo at jeg kommer til å bli like glad i Celicaen da.

Og jeg kommer til å drifte disse sidene så lenge det er interesse for det for det er noe vi savner her til lands. Og jeg venter egentlig at aktiviteten tar seg opp etterhvert som flere og flere folk tar det i bruk og ser at det er aktivitet her. Det er også mulig jeg gjør noen forandringer for å åpne mer opp for Supra og Celica for å øke kundegruppen i en større grad. Jeg tror ikke noen MR2-eiere vil ha så mye imot det :)

#222  av PÃ¥l

Helt enig, du burde åpne sidene for Celica og Supra eiere også, blir mye mer interessant da. Men selvfølgelig adskilte artikler, diskusjonstemaer osv, slik at det ikke blir rot. God ide! I tillegg til MR2 og Celica har jeg en stor respekt for Supra, ikke minst pga en helt ekstremt trimmingsvennlig 3 liter rekkesekser med to turboer :)

#223  av CelicaTurbo

jotakk, har sett en sølvgrå Supra her i byen (av den nyere modellen med de store frontlyktene og svære ræven) og da den kjørte forbi bilen fremfor meg så vandrer ræven litt ut pga spinning i noe som såg ut som ca 160km/t.. våt vei, men det er allikevel rimelig bra gjort ja.. Men så er det en helt annen prisklasse bil enn våre biler er da..

#224  av PÃ¥l

din heldiggris! har selv aldri set Supra MKIV med mine egne øyne, bare MKII og MKIII. Det er visst bare et par MKIV i Norge, så man skal være heldig som får se en! Hadde jeg vært rikere hadde jeg nok skaffa meg supra. Åssen går det med Celicakjøp?

#225  av CelicaTurbo

Har bare sett den to ganger og jeg aner ikke om den egentlig hører hjemme i Bergen eller ikke.. men den så brutal ut og var overraskende stor, og, lyden var helt suveren når den gav gass bortover flaten i den forbikjøringen..

men, jeg kommer ingen vei med kjøpet pga at jeg ikke får solgt min egen. Et par interesserte men jeg regner med at de er drømmere, og motorbørsen rotet vekk annonsen min og nå ser det ut til at autobørsen har gjort det samme  ??? Til og med en fyr som ringte og bød meg 100.000 for bilen og det er rimelig frekt spør du meg og jeg synes jeg strekker meg rimelig langt med den prisen jeg krever allerede. Har ikke sett en eneste 92-modell til så lav pris i landet. Markedet er vanskelig rett og slett  ???

#226  av thoos

har du sett en supra? åhh for et syn det må ha vært  :D
kjedelig at det er vanskelig å få solgt mr2en din.. men en kjøper vil dukke opp tror jeg. 100 store for bilen din? det var frekt ja :angry:

#227  av CelicaTurbo

Har også fått et innbytte tilbud på 100.000 nå men jeg lurer på om jeg rett og slett skal drøye litt og få inn noen skikkelige annonser.. Både autobørsen og motorbørsen klarte å rote vekk annonsen min i denne omgang så jeg er en smule misfornøyd med det.. men, innen neste lønning som er om ca tre uker tenker jeg at jeg skal finne meg en løsning, enten jeg resignerer til 100.000 eller får solgt den for litt mer.. all finansiering er egentlig ordnet men jeg synes det er for dumt å bare få 100.000 for den liksom.. selv om jeg blir litt lei av rotet med annonsebladene og fristet til den summen så er jeg fremdeles stolt av bilen min og litt mer glad i den enn som så.. jeg bare håper at det er noen Celica Turboer igjen i landet om disse tre ukene da  ???

har gått ned i pris til 115.000 nå.. usj, deprimerende billig egentlig  :(

#229  av PÃ¥l

Jo det var veldig billig. Veldig fin bil. Hvis jeg ikke har råd til turboen, får jeg nøye meg med en GTI, og da står den bilen der høyt på lista! Men ikke vent med å selge den av den grunn, jeg sikter mot turbo i første omgang. Hvis jeg har nubbekjangs til å få råd, slår jeg til.

#230  av CelicaTurbo

joda, bilen er fin og jeg hadde ikke hatt noen dårlig samvittighet om jeg hadde solgt den til deg; men du får først jakte etter den turboen din og hvis jeg husker rett er det fremdeles en stund til du satser på å kjøpe bil er det ikke? Og da håper jeg at det er for sent for min bil uansett.. (altså at bilen min da er solgt)..

jeg prøver motorbørsen og autobørsen på nytt så jeg får håpe på bedre lykke da og at de denne gangen klarer å ta inn annonsene.. motorbørsen mast bildet (som ligger på websidene deres fremdeles) mens autbørsens unskyldning har jeg ikke hørt enda men de prøvde å ringe meg på fredag uten at jeg fikk det med meg så de har kanskje gjort litt bedre jobb enn motorbørsen tross alt (motorbørsen gav ikke beskjed om prob før jeg ringte de)..

#231  av CelicaTurbo

det er ikke så gale med salget som det høres ut som da.. det er flere som har meldt interesse men som vanlig hører jeg ikke så mye mer fra folk.. de sjekker vel forsikringen og blir skremt tenker jeg.. og budene jeg har fått har vært for dårlig mener nå jeg ihvertfall..