TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilke hjulmuttere mÃ¥ jeg ha til disse rare felgene?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #263585  av pragmatikeren

Hei.
Jeg kjøpte disse felgene idag og har tenkt å ha dem på en Carina E. Det er visst originalfelger til en Celica, ukjent årsmodell. Ikke akkurat siste mote, men de matcher det litt kjipe Carina-imaget, synes jeg.
Mål på felgene er 6,5" x 15", boltsirkel 5x100, ET39.
Boltsirkel / innpress og senterringen passet bra, men jeg ble i tvil om hvaslags hjulmuttere jeg skal bruke. Originalmutrene til Carinaen er kone, men her er "ytterkanten" på felgen mot mutteren helt rett (ikke kon). Felgen var også tykkere enn de jeg har fra før, så jeg er i tvil om hjulboltene mine er lange nok. Her var det mye uklarheter. Oppsummering:

1) Hvor mye gjenger må jeg ha på hjulboltene (utenfor felgen) for at hjulene skal sitte skikkelig?
2) Hvaslags hjulmuttere bør jeg bruke?
Vedlegg
Rette (ikke kone) hull
Rette (ikke kone) hull
CelicaFelgDetalj.jpg (60.51 kiB) Vist 2706 ganger
Slik ser felgen ut
Slik ser felgen ut
CelicaFelgHele.jpg (58.53 kiB) Vist 2706 ganger

#263593  av Daniel_hoy

Du må ha noen orginale hjulmuttere fra toyota. Tror at Celicaturbo la ut bilder og muligens delenummer på en slik en gang men fann ikke den posten. Mutteren går inn i hullet på felgen så jeg tror at boltene er lange nok. Men kan ikke garantere det. Du får høre om det er noen som har slike muttere liggende for jeg tror dei var ganske dyre.

#263623  av csstian

Slik ser di ut.Har en masse av di.SÃ¥ gis bort ved avhenting :lol:
Vedlegg
Hjulmuttre 001.jpg
Hjulmuttre 001.jpg (82.98 kiB) Vist 2332 ganger
Hjulmuttre 002.jpg
Hjulmuttre 002.jpg (75.45 kiB) Vist 2327 ganger

#264741  av pragmatikeren

Tok en tur innom Toyota-forhandleren igår. Joda, slike muttere blir visst brukt til ganske mange Toyota alu-felger. Delenummer er 909420103330 og prisen er ca. 30,- per stk.
Takk for gode tips og velvilje!