TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nøkkel til IS 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #249332  av Tjuls

Noen som aner om det er mulig å deaktivere en nøkkel på noe vis? Det vel mulig å programere om fjernkontrollen, men bare et skudd i blinde. Er det mulig å gjøre dette med selve nøkkelbladet uten å bytte låser? Er det en elektronisk sperre på reservenøkla, eller er det fysisk forskjellige nøkkelblader på de 2?

Noen som aner hva det ville ha kosta å bytte ut hele låssystemet?

#249346  av csstian

Du har startsperre i nøkklene.Men om du mister alle masterkey så må du bytte ut hele systemet med ecu.Å det er dyrt.En enkel masterkey koster 2400 + koding av startsperre mener jeg.

#249420  av Tjuls

Jeg har mistet den ene nøklen. Det er den som du kan låse deg inn i bilen, og starte bilen med.

Den jeg har igjen er den med fjernkontroll som man ikke får starta bilen med, men jeg har jo den ekstranøklen som ikke har fjernkontroll, men du bare får starta bilen med. Er det ikke slik det fungerer?

Det jeg vil, er at den nøklen som er mista(masterkey) ikke skal fungere. Er dette mulig uten å bytte ut alt av låser og dritt?

#249432  av Varnes

Jeg har 3 nøkler, en uten fjernkontroll, å 2 med. Funker fint å låse opp å igjenn, og å starte bilen med begge disse.. Rart om du har en nøkkel som ikke kan brukes til å starte bilen :?

#249437  av Tjuls

Det funker faktisk ikke å starte bilen med den andre masterkey'en nei.. men du får brukt sentrallåsen(fra fjernkontrollen) med den.

Fant akkurat det jeg spurte om her: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=27284

Her sier de at det ikke er noe stress. Men får jeg gjort dette selv om den nøkkeln jeg har ikke starter bilen ?

EDIT: Er det den lille grå nøkklen som er masterkey? Da har jeg i så fall missforstått..

#249468  av csstian

Den grå er subkey.Det skal gå ann å starte å åpne med begge masterkey.Du kan slette alle som ligger i minnet,å legge inn di du har på nytt.En ny masterkey må kodes både på startsperre og før fjernstyrt sentralås.Det må du få gjort hos en Toyota førhandler.Di går inn med it tester å gjør det.

#249472  av csstian

En ting til.Når du drar for å kode dem,må du ha med alle nøkler du har sånn at alle blir lagt inn på nytt.Så det som anbefales til dem som bare har en masterkey,er å bestille seg en ny å få kodet den.For mister du begge di så blir det dyrt for å få nye.

#249498  av Tjuls

Jeg får åpnet og startet bilen med subkey, men ikke startet bilen med den andre masterkeyen.. Skjønner mindre og mindre jeg. Får finne en forhandler som kan se på det. Ikke at det er så lett i ferien..

#249525  av csstian

Subkey er det ikke fjernåpner på.Den er grå.Men hvis du får kodet startsperre på den andre nøkkelen så ska det gå ann å starte med den.Så lenge den passer i tenningslåsen.Men hvis du drar for å kode nøkklene,så må du hyske å ta med alle nøkklene du har.

#249538  av Tjuls

Nøkkelen min ble funnet og levert til politiet, så nå har jeg funnet igjen den og jeg kan puste lettet ut. Skal gå å fikse den masterkey'en jeg har med en gang. Lexus Oslo mente at den jeg hadde var ubruklig da det var startsperre på den. Kan jeg kode om den selv? Fant en fremgangsmetode på nettet for dette..

#249564  av csstian

Du kan altids prøve selv.Om du har funnet en metode.Trudde man måtte til med tester.Hvorfor skulle det være ubrukelig ifølge lexus?

#249573  av Tjuls

Du kunne tydeligvis ikke legge til startsperrekodene på en ny nøkkel uten å ha en masterkey med de kodene fra før av. Den jeg har får jeg ikke starta bilen med, så den har ikke de kodene lagret. Han på Lexus var villig til å prøve, men tvilte på at det fungerte.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk starta bilen med subkey. Dette er da bare et blad, er det ikke?

Jeg skal teste selv etterpå. Vet ikke om det er akkurat det denne fremgangsmåten gjør, men skal lese litt mer i artikkeln bare jeg finner igjen URL'en. Legger den også inn her hvis noen andre trenger.

#249577  av Tjuls

1). With driver's door open put programmed key into ignition, do not turn, then remove it.

2).
Within 40 seconds:
Press LOCK and then UNLOCK on driver's door switch 5 times at 1 second intervals.
Close and open driver's door.

3). Within 40 seconds:
Press LOCK and then UNLOCK on driver's door switch 5 times at 1 second intervals.
Insert key into ignition and switch ON and OFF:
once to keep original remotes,
twice to erase original remotes.
Remove key from ignition.

System will now lock and unlock:
once if originals kept,
twice if originals erased.

4). Within 40 seconds:
Press LOCK and UNLOCK buttons on remote simultaneously for 1.5 seconds.
Within 3 seconds press any button on remote for 1 second.
Locks should then lock and unlock once.
If locks lock and unlock twice restart procedure.

5). Within 40 seconds:
Repeat step 4 for additional remotes up to a maximum of 4.

To exit programming insert key into ignition or close driver's door.

#249580  av csstian

Dette er får å kode fjernstyrt sentrallås.Ikke startsperre.Ja det stemmer at du må ha en masterkey som fungerer før det går ann å kode flere nøkkler.Derfor jeg nevnte tidligere i denne posten at hvis du mistet den ene nøkkelen så bør man skaffe seg en ny å få lagt till så fort så mulig.Men det skal gå ann å starte bilen med subkey.Da har den mistet startsperreminnet eller no.Hvordan nøkkel bruker du nå før å starte bilen med da?

#249589  av Tjuls

Jeg bruker subkey til å starte bilen, da det ikke funker med den masterkey'en jeg har. Den andre masterkey som nå er henta av en kamerat starter bilen.