TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har kjøpt meg Skoda...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #29733  av jan-erik

neida, MR2-en er ikke byttet ut. Derimot er konebilen, Nissan Primera, byttet ut med en 2001 Skoda Octavia 1.8Turbo L&K. Skikkelig lekker bil syns jeg med beige skinn interiør og greier, samt skikkelig sprek til å være "familiebil". Spørs vel om jeg ikke kommer til å låne konebilen litt av og til :-D

Synd ikke Toyota selger stasjonsvogner med litt motor her i landet, og til en vettug pris. Så da må man lete blant andre merker enn mitt favoritt merke :-)

Bare så synd at første bilen min med turbo ikke ble Mk3 konvertert til turbo.
Vedlegg
Skodainnvendig.jpg
Skodainnvendig.jpg (18.65 kiB) Vist 781 ganger
Skodautvendig.jpg
Skodautvendig.jpg (22.44 kiB) Vist 781 ganger
 #29735  av chris

jan-erik skrev: Synd ikke Toyota selger stasjonsvogner med litt motor her i landet, og til en vettug pris. Så da må man lete blant andre merker enn mitt favoritt merke :-)
Jeg har sansen for nye Honda Accord stasjonsvogn jeg. med 2.0 eller 2.4 liter DOCH i-VTEC. Nydelige biler å kjøre!

#29736  av Mr2 Mk2

Grattis da!!Bare pass på så det ikke blir dene som får styling og trim :lol:
 #29738  av jan-erik

chris skrev: Jeg har sansen for nye Honda Accord stasjonsvogn jeg. med 2.0 eller 2.4 liter DOCH i-VTEC. Nydelige biler å kjøre!
Accord har alltid vært kjent for å være gode å kjøre, så stemmer nok det. Men ble litt vel dyrt for meg.

Nå blir vel dessverre VTEC låten litt annerledes i en Accord enn f.eks en Integra eller S2000. Effekten blir tatt ut litt annerledes i disse.

#29739  av jan-erik

Jostein skrev:Grattis da!!Bare pass på så det ikke blir dene som får styling og trim :lol:
Takk. Blir nok ikke noe styling på denne iallfall.

Når det gjelder trimming er det iallfall mye mye mye billigere å trimme den enn MR2-en. Til Octavian får du chip som gir ca. 205HK, om du får en proff til å gjøre det som kjører bilen på rulla også. Til MR2-en må jeg nok ut med 40-50.000 for et turbokit.

Må få på stylingen på MR2-en først, så får vi se om det kanskje blir turbo etterhvert :D

#29740  av Christian

Gratulerer med ny bil da :) Håper denne er bedre enn skoda'en som dama hadde før, har aldri sett så mye dritt på en bil og måttet skru så mye :?
En 96mod (tror jeg) Felicia 1.6L, med 60.000km på telleren, gubbekjørt og strøken.
I løpet av ett år bytta jeg begger drivledda, 1 mansjett, bremsene fremme, girkassa lakk som ei sil i pakningen, stereoen kom og gikk og alt var generelt "bære lækkert" :roll:
Alt på den bilen var smått og under dimensjonert :shock:

#29744  av larsst185

menneh hvorfor gå da når du kan kjøre skoda :lol:
 #29748  av chris

jan-erik skrev:
chris skrev: Jeg har sansen for nye Honda Accord stasjonsvogn jeg. med 2.0 eller 2.4 liter DOCH i-VTEC. Nydelige biler å kjøre!
Accord har alltid vært kjent for å være gode å kjøre, så stemmer nok det. Men ble litt vel dyrt for meg.

Nå blir vel dessverre VTEC låten litt annerledes i en Accord enn f.eks en Integra eller S2000. Effekten blir tatt ut litt annerledes i disse.
Joda, men Accord stasjonsvogn kan ikke helt sammenlignes med S2000 heller da. Blir som å sammenligne Avensis og MR2 det :P
2,4 literen har forresten 192 hester, sparker mycket bra ;)
Men som du sier, de koster litt mer da..

#29750  av chris

Christian skrev:Gratulerer med ny bil da :) Håper denne er bedre enn skoda'en som dama hadde før, har aldri sett så mye dritt på en bil og måttet skru så mye :?
En 96mod (tror jeg) Felicia 1.6L, med 60.000km på telleren, gubbekjørt og strøken.
I løpet av ett år bytta jeg begger drivledda, 1 mansjett, bremsene fremme, girkassa lakk som ei sil i pakningen, stereoen kom og gikk og alt var generelt "bære lækkert" :roll:
Alt på den bilen var smått og under dimensjonert :shock:
Ja, er mindre problemer med Octaviaen enn Felicia. Octavia er forresten bygget på VW Golf plattformen, om dere ikke visste det :P
Kompis av meg har Octavia, og han har slitt mye med den. Men har grunn til å tro at han har vært uheldig..

#29775  av @lpher

Grattis med ny trønder-registrert bil ;-)

@lpher

#29779  av supratt

Nå har jeg forstått det slik at alle som har eller har hatt problemer med VW.Audi og Skoda ALLE har vært uheldige, forstå det den som kan. :wink: ?????????

Han som lakkerte og fikset litt på Supraen min har jobbet som uavhengig bilmekanikker i minst 25år og han har bare en ting og si om VAG produkter og det er et ord jeg ikke skal utdype her, men jeg regner med dere forstår hva jeg mener.
Det som er litt gøyalt da er jo at en jeg kjenner jobber på et VAG verksted og han sier akkurat det samme. `æv%¤ dr&ttb#¤er.

Ting som går istykker på VAG produkter tror jeg faktisk det ikke er plass til og få skrevet ned på denne serveren. :lol:

Håper du får en mer positiv opplevelse av Skoda enn MANGE andre har fått da. :)

#29780  av chris

supratt skrev: `æv%¤ dr&ttb#¤er.
Hehe :mrgreen:
bra sensurering der du :D :D

#29833  av CelicaGT

Har jobba på vag verksted og fytti #%#¤#% masse drit som var innom...
Nesten nye Passata som knirker som ein gammal gyngestol (som oftast ein reprasjon på ca 10 000 på hjulopphenget av typen multilink)
Skoda var faktisk meir sjelden inne. Kjøre vanlig mcp oppheng og bilane funker greit. Grei bil du har kjøpt som konebil :)

#29838  av Mr2 Mk2

også så enkelt det er å ta av f.eks bunnpanna,hvertfall på a4 :roll: Hehe i motsetning til Yota...

#29852  av jan-erik

Må nok bare leve med "hvorfor kjøre Skoda når man kan...." vitsene :-)

Kjenner også noen som jobber på et VAG verksted, og de er ikke spesielt snille i omtalene av bilene de skrur på. Men Octavian var vist av de bedre sammenskrudde VAG bilene, og de ga den en 7-er av 10 poeng, hva nå de sammenligner med.

Nå er ikke Toyota alltid noen feilfri bil heller, men de fikser som regel ting på garanti og kundene klager ikke. På min MR2 har jeg etter 40000km og 3 år byttet en slags stramme/justeringssak til ventilene (VVT-I) eller hva nå de kalte det som gjør at noe ventil støy ble borte, er fortsatt litt igjen. Og AC kompressor og noen rør foran til den er også byttet. Alt på garanti, men er jo likevel litt kjedelig å måtte levere inn bilen.

På Autofil sidene til NRK ligger alle programmer som er sendt til visning, og fant reportasje om Octavia-en der, helt lik min modell. Faktisk samme farge også. Ble skrytt opp i skyene av Jan Erik Larsen, noe han også gjorde av MR2 Roadsteren i reportasjen fra Artic Circle Raceway. Meget god omtale fikk MK1 som bruktbil i en annen reportasje, og MK2-en til Markus vet jeg vil få god omtale når den skal testkjøres. Så da har elle MR2 modellen blitt godt likt i Autofil, ikke at det var noen overraskelse da.

At bilen har trønderskilt er jo bare noe en må leve med :mrgreen: *Dukke*