TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JE, Eagle noen som kjenner til?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #243140  av Kanakkas

Hei alle!
Go bilen skal få noen nye deler etter litt stempel opprydding.. :?
Noen som har erfaringer med JE-stempler og Eagle råder?
Har hørt at noen påstår at JE-stemplene kan bråke litt...

legger ved et bilde..
Takk for alle svar
Vedlegg
ett av stemplene
ett av stemplene
02052007171.jpg (251.72 kiB) Vist 184 ganger

#243156  av larsst185

jeg har je i min å det er en del skjørte bank med disse ja.er helt borte når motoren er helt varm.Har en liten mistanke om at dette forårsaker et litt høyt oljeforbruk i varmkjøringsfasen.sånn bortsett fra det så har stemplene tålt mishandlinga mi i snart to år nå uten noen problemer.kan trygt anbefales.. :)

#243161  av Larsen

JE er har vist både lavt silikon innhold og ikke "offset" pin. Vil vel si at de utvidder seg mer enn stempler med høyt silikon innhold og pin offset er om råden festet i senter eller ikke som vil som vist skal bety mer støy. Ifølge mr2oc så er det vist variert med oppfatning. Noen klager på støy, andre ikke. Personlig så prøver jeg å få tak i Arias til en ok pris.

#243199  av Kanakkas

celica_st185 skrev:Har ett sett med eagle råder liggendes hvis du vil kjøpe...
Nye?? Har vel egentlig fått en forholdsvis grei pris på butikk nye, men du kan jo send meg en PM med ditt ønske så kan vi jo se.
HKS-stempler må jeg ut med over dobbelte av prisen er det verdt det? Hvor best du HKS-stemplene dine fra?

Var det jeg var redd for ang skjørtebank, har jo ikke lyst til å "kjøpe seg" ulyder i motoren liksom.. Men er det snakk om mye lyd/oljeforbruk??

Veit jo at man stortsett får det man betaler for...... men budsjettet er ikke ubegrenset.

Takker for svar!

#243209  av Larsen

Her er det noen som har en fin pris på JE
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=22809

Angående det jeg skrev så var det vel ulyd som jeg konsentrerte meg om.

Lav silikon stempler utvider seg mer med varme. Dvs mer sjanse skjørtebank da den er kald , mer "blow-by" og oljeforbruk, men de tåler litt mer juling iforhold til høy silikon.
Høy silikon er motsatt. Altså tåler litt mindre juling men utvidder seg mindre slik at mindre klaring til sylinderveggen kan brukes med resultat av mindre "blow-by", mindre oljeforbruk og mindre sjans for skjørtebank på kald motor.

Begge to typene er fremdeles sterkere enn orginal stemplene

#243228  av Kanakkas

celica_st185 skrev:Har selv HKS sine og di fungerer utmerket :)
Hvor kjøpte du dine fra?
Larsen skrev:Her er det noen som har en fin pris på JE
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=22809
Ikke noe å si på prisen der, sendt de mail for å sjekke ut et par andre ting i samme slengen.

SÃ¥ dere kan alikevel anbefalle JE??
Eller har dere noen som leverer HKS til en grei pris i Norge.?

Takk for bra og raske svar!

#243229  av larsst185

bilen min er gått ca 70 000 med je stemplene.De har overlevd elendig kjøling med tenningsbank,sprengt toppakning ect som resultat.Kan trygt anbefale de og har en følelse av at firma som driver med bygging av motor i stor utstrekning bruker disse.

#243231  av erling

Silikon...? :| Smidd aluminium er logisk nok mer kompakt/har høyere massetetthet enn usmidd alu, og har derfor en større termisk utvidelse. Derfor må tåleransen mot sylinder med smidde være høyere ved kald motor enn med usmidde stempel. Typisk kan smidde stempel leveres som 93,93 mm dersom de orginale er 94,00 mm. Da blir det som regel litt ekstra "skramle lyd" som det sies, til motor er varm :)

#243335  av Kanakkas

ah.. visste faktisk ikke det med tillsettingstoffet, bra lesning :)

Tror det blir JE kan umulig være så gæli. Ikke grisekjører jeg med kald motor og ikke blir det blod trimming heller, og prisen på de passer nok meg bedre fortiden. Går mye penger i huset nå på våren.... :?

SÃ¥ takker for bra feedback fra motorfolket!
Håper å få best deler til uka og blokk blir levert til borring.

Har vel egentlig ikke vist fram doningen heller.. legger ved et bilde for de som er int.

Ps! dårlig kvalitet, er tatt med mobil......
Vedlegg
18012007079.jpg
18012007079.jpg (289.52 kiB) Vist 179 ganger

#243341  av Larsen

SÃ¥ jo pen ut den da!

#243364  av lexusmann

Merkelig farge,eller ble det bare feil utseende med mobkameraet?ellers så den fin ut...