Side 1 av 2
Vurderer IS200
Legg innLagt inn:03 mar 2007 11:02
av 94CelicaGT
trenger noen tips/råd til hvorfor jeg bør kjøpe meg en IS 200.
liker bilen meget godt men trenger noen godord fra folk som har eller har hatt samme bil hvorfor jeg bør velge en. og er de like pålitelige driftsmessig som toyota? og er det noe forskjell på enn 99mod i forhold til f.eks en 2001 mod?
å har noen her inne en til salgs så blir jo det også vurdert. helst i midt-norge en plass

Legg innLagt inn:03 mar 2007 11:20
av tunamgu
Burde jo være Toyota kvalitet siden det er deres bil.
Legg innLagt inn:04 mar 2007 11:18
av lexusrider
ikke dumt!! bra bil... hehe.. ingen fare å kjøpe lexus nei... men kan jo kome ann på tidligere eigere..
så vidt e veit så er 99-01 like mens etter 02 er den andre baklykter og xenon... og mindre detaljer innvendig...
Legg innLagt inn:04 mar 2007 11:55
av tunamgu
Vi har 02mod,og utvendig er oransje glass fjernet,sota baklykter(krom før),litt finere stoffseter og litt dugg i frontlykta som irriterer meg!
Legg innLagt inn:04 mar 2007 12:27
av MacGyver
hvorden er kvaliteten på driv verk ol.
tåler dette kompressor og leking ?
Legg innLagt inn:06 mar 2007 17:31
av lexusmann
Er jo flere her som har/har hatt presse...ikkeno'problem...

Legg innLagt inn:07 mar 2007 16:28
av alpinelexus
Eneste er vel at clutchen blir letter slitt ved litt brutal bruk, men det må man jo bare regne med!!
Legg innLagt inn:07 mar 2007 16:29
av alpinelexus
Eneste er vel at clutchen blir letter slitt ved litt brutal bruk, men det må man jo bare regne med!!
Legg innLagt inn:07 mar 2007 17:06
av MacGyver
hm, noen med presse og autolat kasse ? er jo endel mere påkjenning for konverteren da. litt mere nm å holde styr på liksom.
Legg innLagt inn:09 mar 2007 00:03
av Varnes
Automat-kassene tåler som regel litt mere motor enn manuelle. Og kittte til tte er uansett utviklet for å brukes på denne bilen uten noen modifikasjoner, bolt-on

så trur det skal gå bra uansett

Legg innLagt inn:09 mar 2007 07:49
av alpinelexus
Men det er ikke noe tøft når man har manuell og clutchen virker som konvertern.
Legg innLagt inn:09 mar 2007 11:50
av 94CelicaGT
hvordan er lyden i motor`n siden det er en 6`er egentlig?
6`ern til supra med effektanlegg er som musikk for mine ører,men vil et gromt effektanlegg på en 2liter 6`er gi noe i nærheten når det gjelder lyd?
går en kompressormatet is200 her men han er aldri å se så får ikke hørtom det er noe brukbar "støy" ved gasspådrag

Legg innLagt inn:09 mar 2007 12:16
av rx300
94CelicaGT skrev:hvordan er lyden i motor`n siden det er en 6`er egentlig?
6`ern til supra med effektanlegg er som musikk for mine ører,men vil et gromt effektanlegg på en 2liter 6`er gi noe i nærheten når det gjelder lyd?
går en kompressormatet is200 her men han er aldri å se så får ikke hørtom det er noe brukbar "støy" ved gasspådrag 
Det er jo rekke-6'er, så lyden er musikk den. Jeg har 4 seksere, IS'en, V6'en i Camryen, og R6 i begge Crownene. IS'en har "tettest" lyd hvis du skjønner, er vel pga det lille motorvolumet. Camryen har litt grovere lyd, og Crownene lyder nesten som en liten V8'er. Sammen blir det en symfoni, kommer aldri til å orke å gå tilbake til 4'er igjen tror jeg

Legg innLagt inn:09 mar 2007 12:26
av csstian
Du mister litt av 6er lyden ved montering av kompressor.Jeg har byttet bakpotte,å det er fin lyd ved gasspådrag.Bytta headers og racepipe og da ble det litt volsomt etter min smak.Så det er demontert igjen.
Legg innLagt inn:09 mar 2007 14:33
av lexusmann
Hvis man har TRD effektanlegg blir det knall lyd av den..var i alle fall på den jeg hadde...