TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vurderer IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #225814  av 94CelicaGT

trenger noen tips/råd til hvorfor jeg bør kjøpe meg en IS 200.

liker bilen meget godt men trenger noen godord fra folk som har eller har hatt samme bil hvorfor jeg bør velge en. og er de like pålitelige driftsmessig som toyota? og er det noe forskjell på enn 99mod i forhold til f.eks en 2001 mod?

å har noen her inne en til salgs så blir jo det også vurdert. helst i midt-norge en plass 8)

#225816  av tunamgu

Burde jo være Toyota kvalitet siden det er deres bil.

#225980  av lexusrider

ikke dumt!! bra bil... hehe.. ingen fare å kjøpe lexus nei... men kan jo kome ann på tidligere eigere..

så vidt e veit så er 99-01 like mens etter 02 er den andre baklykter og xenon... og mindre detaljer innvendig...

#225985  av tunamgu

Vi har 02mod,og utvendig er oransje glass fjernet,sota baklykter(krom før),litt finere stoffseter og litt dugg i frontlykta som irriterer meg!

#225992  av MacGyver

hvorden er kvaliteten på driv verk ol.
tåler dette kompressor og leking ?

#226484  av lexusmann

Er jo flere her som har/har hatt presse...ikkeno'problem... :wink:

#226691  av alpinelexus

Eneste er vel at clutchen blir letter slitt ved litt brutal bruk, men det må man jo bare regne med!!

#226692  av alpinelexus

Eneste er vel at clutchen blir letter slitt ved litt brutal bruk, men det må man jo bare regne med!!

#226702  av MacGyver

hm, noen med presse og autolat kasse ? er jo endel mere påkjenning for konverteren da. litt mere nm å holde styr på liksom.

#226956  av Varnes

Automat-kassene tåler som regel litt mere motor enn manuelle. Og kittte til tte er uansett utviklet for å brukes på denne bilen uten noen modifikasjoner, bolt-on :) så trur det skal gå bra uansett :)

#226969  av alpinelexus

Men det er ikke noe tøft når man har manuell og clutchen virker som konvertern.

#226989  av 94CelicaGT

hvordan er lyden i motor`n siden det er en 6`er egentlig?

6`ern til supra med effektanlegg er som musikk for mine ører,men vil et gromt effektanlegg på en 2liter 6`er gi noe i nærheten når det gjelder lyd?

går en kompressormatet is200 her men han er aldri å se så får ikke hørtom det er noe brukbar "støy" ved gasspådrag :lol:

#226993  av rx300

94CelicaGT skrev:hvordan er lyden i motor`n siden det er en 6`er egentlig?

6`ern til supra med effektanlegg er som musikk for mine ører,men vil et gromt effektanlegg på en 2liter 6`er gi noe i nærheten når det gjelder lyd?

går en kompressormatet is200 her men han er aldri å se så får ikke hørtom det er noe brukbar "støy" ved gasspådrag :lol:
Det er jo rekke-6'er, så lyden er musikk den. Jeg har 4 seksere, IS'en, V6'en i Camryen, og R6 i begge Crownene. IS'en har "tettest" lyd hvis du skjønner, er vel pga det lille motorvolumet. Camryen har litt grovere lyd, og Crownene lyder nesten som en liten V8'er. Sammen blir det en symfoni, kommer aldri til å orke å gå tilbake til 4'er igjen tror jeg ;-)

#226994  av csstian

Du mister litt av 6er lyden ved montering av kompressor.Jeg har byttet bakpotte,å det er fin lyd ved gasspådrag.Bytta headers og racepipe og da ble det litt volsomt etter min smak.Så det er demontert igjen.

#227008  av lexusmann

Hvis man har TRD effektanlegg blir det knall lyd av den..var i alle fall på den jeg hadde...