TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mulig kjøp her

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #220090  av guffen85

har en celica gt4 cs nå. å kan mulig bytte i en mr2 turbo. men denne er en orginal gti som er ombygd å go kjent.motor og gear/drivaksler er bytta. han vil bytte gjevnt med min. hva tror folk om dette.

#220157  av hmsilset

Hvist han har betalt avgifta for de hestene(rundt 40.000kr) på mr2`en
så er det vel en grei handel da.
Om ikke duger den ikke til annet enn delebil :P (litt ironi da;)

I annonsen skriver han at dette er en turboverson,og det er vanskelig
å få tak i.Det stemmer ikke.Både i Norge og utlandet finnes de nesten alltid til salgs en eller flere.

#220160  av Master

Ville sjekka om den er godkjent med de økte antall hester (at det bl.a står 220 hk i vognkortet)

#220174  av guffen85

ja men stemmer litt at det vanskelig å få tak i lette som en gal i sommer etter en sånn hehe :P så det er også noe til folk her skal dere selg en sånn send pm med en gang:D

#220177  av guffen85

å noen som har noen linker til utenlands sider jeg kan sigle litt på en mr2 turbo ? sjekker priser osv

#220182  av sindrejl

mange på forumet som selger, men tror ikke alle har godkjent. dog de fleste har en 3-gen 3sgte som er endel sprekere.

#220198  av Larsen

Ser ikke noe galt med den. En orginal mr2 med turbo går normalt for ca.150k. Så lenge bilen er godkjent ombygd så skal den ikke være verdt noe mindre!

#220203  av guffen85

men uansett si i fra. må ha en sånn før sommeren :D hehe
ingen som har noen linker til utenlands sider da?? å kan om det er noen som vil bytte i min så er jeg åpen for det også:D

#220208  av guffen85

hva er forskjellen på gen2 og gen3??

#220209  av injee

3 gen. = 245hk
2 gen. = 225hk.

:-)

#220214  av guffen85

injee skrev:3 gen. = 245hk
2 gen. = 225hk.

:-)
hehe :P
men hvordan er motoren ellers da??? er det noe mere forskjell ?? innmat osv?

#220236  av jumbo

Larsen skrev:Ser ikke noe galt med den. En orginal mr2 med turbo går normalt for ca.150k. Så lenge bilen er godkjent ombygd så skal den ikke være verdt noe mindre!
Helt korrekt.

En ombygget GTi er på ingen måte noe dårligere valg enn en original MR2 Turbo, bare viktig å sjekke at godkjenning er 100% i orden

(gå igjennom vognkortet grundig før du kjøper)