TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min tur Ã¥ bli uten lappen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #201771  av memo

Joda, 94 i 60sonen..

Selvsagt er det teit og alt det der, så den som kommer med noen moralpreken får et spark i ræva :)

Det jeg derimot lurer på er disse reglene jeg har noe mye om og men om..

Er de pliktige til å ha laseren montert på stativ?
Og kanskje viktigst, er de pliktige til å vise meg målingen?

Han påsto han viste meg målingen, men han mente jeg muligens lette etter vognkortet akkurat da.. Det er jo hans problem, men er dette noe jeg kan bruke for å om ikke få fjernet straffen, kanskje redusert?

Just asking :)

#201779  av lasse

Jeg mener de er pliktige å vise deg målingen.
Trodde det først var i 95 i 60 sone lappen røyk jeg, ville undersøkt litt hvis jeg var deg...

#201780  av FireWalk

Skam deg! og slutt og syt! *Ekte TS-ogn moral her.. Not*

Føler med deg, syntes straffene er alt for høye og terskelen alt for lav.. Men det har jeg sagt så mange ganger før at det er ikke vits i å skrive noen ny tale om det nå.

klart, 50 og 60 soner er jo litt på kanten, men 80+ soner syntes jeg bare er latterlig... Hvorfor skal en få 8500 kr i bot, miste lappen i et halvt år og miste arbeids inntekt, sosialt liv og bli hemmet på så å si alle måter i dette "anti-urbane landet med store avstander mellom alt og alle" ? for å ha kjørt 30 km/t for fort.. Mens de som virkelig er kriminelle får 5000 kr i bot og 2 uker betinget fengsel.. eller 30 timer samfunnstjeneste.......

Vet ikke om de er pliktig til noe som helst faktisk.. Det er regler for hvordan de kan skyte deg, f.eks kan de ikke stå oppe på en bro å måle deg da vinklingen vil gjøre at målt hastighet blir større (de skal helst skyte deg så rett på som mulig). Laseren måler egentlig ikke fart, men avstand x antall ganger i sekundet over litt tid, og klarer utifra det å finne ut hva farten din er. Jo større grader vinkling jo mer feilmålt blir farten..

Når jeg ble tatt spurte han om jeg ville se målingen eller ikke. Kan hende de er pliktig til å spørre, om ikke annet.. ?

#201799  av TOYPARTS

føler med deg, har mistet den 3 ganger p å10 år, lenste straffen var 13mnd for 10år siden, lappen ryker i 86 i 60 sonen, de er pliktig til å vise deg målingen, tviler på at du kommer noen vei, men det skader ikke å prøve, jeg vant frem etter 10 dager uten lappen i fjor, ble tatt i 86 med rader, og måtte i retten og greier.

#201805  av BrennaRacing

Det er kjipt...Hvor mye fikk du i bot?? å Hvor lenge må du gå uten lappen??

Jeg ble ikke vist målingen når jeg ble tatt...Politimannen bare ropte opp "lasermannen" å fikk oppgitt målingen derifra..

Jeg hadde ikke giddet å gått videre med det hvis jeg var deg...Hvis du taper i retten må du vel betale saksomkostninger å alt som er..Å det kan fort bli dyrt

#201808  av Johansen

Føler med deg...

Letteste er vell å ta kontakt med en advokat og forklare saken.
Spør hva han mener er lurt å gjøre, så får du jo se. Dem er jo vant til slikt og vet fort når det ikke lønner seg osv.

#201846  av Akopley

Kan hend det står litt info her

Politi lover/regler

#201912  av sindrejl

går du rettens vei må du faktisk betale for advokatutgifter og saksomkostninger SELV om du vinner.. norge i et nøtteskall.. finnes ikke rettssikkerhet

#201913  av jumbo

lasse skrev:Jeg mener de er pliktige å vise deg målingen.
Trodde det først var i 95 i 60 sone lappen røyk jeg, ville undersøkt litt hvis jeg var deg...
Den ryker på 86 i utgangspunktet, modifiserbart i begge retninger avhengig av forhold og humøret til de du stoppes av.

Og ja, tror de er pliktig å fremvise resultatet, uten at dette er annet en spekulasjon fra min side

#201989  av chris

De er IKKE pliktig å vise deg målingen, med mindre du ber om det. Om du SPØR om å se målingen, er de såklart pliktig, med mindre man allerede har signert papirene.

Laser SKAL stå på stativ, enten på bakken, eller i vinduskarmen på bil.