(Utdrag fra dagbladet)
Småbil- og miljøbilkjøpere: Bilavgiftene legges om.
Som forventet endres avgiftssystemet for personbiler, slik at små biler som forurenser lite blir billigere. Samtidig erstattes slagvolum med CO2-utslipp som beregningsgrunnlag i den såkalte engangsavgiften (tidl. importavgiften) fra nyttår, og engangsavgiften blir noe mindre.
- De som kjøper en rimelig normal familebil til 200.000 - 300.000, med moderat motor, vil tjene på dette, kommenterer Stordrange.
Føler meg litt dum, men skjønte ikke dette helt.. F.eks hvis jeg finner en supra med max lite co2 utslipp, får jeg den billigere?
teit eks men men..
Småbil- og miljøbilkjøpere: Bilavgiftene legges om.
Som forventet endres avgiftssystemet for personbiler, slik at små biler som forurenser lite blir billigere. Samtidig erstattes slagvolum med CO2-utslipp som beregningsgrunnlag i den såkalte engangsavgiften (tidl. importavgiften) fra nyttår, og engangsavgiften blir noe mindre.
- De som kjøper en rimelig normal familebil til 200.000 - 300.000, med moderat motor, vil tjene på dette, kommenterer Stordrange.
Føler meg litt dum, men skjønte ikke dette helt.. F.eks hvis jeg finner en supra med max lite co2 utslipp, får jeg den billigere?

o Bmw 325 1991 mod kebab
x 1993 Toyota Celica GTI ST182
x 1993 Toyota Celica GTI ST182