TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica st205 vs supra

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #200375  av celica4ever

Jeg vurderer og selge celicaen til sommeren og skaffe meg enten supra tt med høyreratt eller en celica st205.

Prisene er ganske like siden supraen er fra japan.

Men jeg er litt i tvil om hvem jeg skal velge når den dag kommer.

Celicaen er mer sjelden bil en supraen ser det ut som, hvem hadde dere valgt hvis dere hadde glemt at supraen hadde rattet på andr siden?

GÃ¥r det ann og ha det morro med en standard celica st205?(ligge breit osv.)

og er det bare wrc modellen til celicaen som er limited edition?

#200379  av dca

vanskelig valg!
celicaen er jo bilen på vinterstid da...4wd og vinter er jo morro som faen... tviler man kan ligge breit med den på sommerstid men....
supra er jo bare rått! :)
 #200403  av @lpher

celica4ever skrev:
Celicaen er mer sjelden bil en supraen ser det ut som,
Eh...hæ? ;)
 #200416  av sindrejl

celica4ever skrev:Jeg vurderer og selge celicaen til sommeren og skaffe meg enten supra tt med høyreratt eller en celica st205.

Prisene er ganske like siden supraen er fra japan.
nåja, du får venstrestyrt st205 til 200.000+ og venstrestyrt supra 350.000++.
Så får du høyrestyrt st205 til 150.000+ og høyrestyrt supra til rundt 250.000++++

så å sammenligne prisene er svært vanskelig og jeg vil ikke akkurat påstå dem er lik. Jeg snakker her selvsagt om supra tt og regner med det er det du spør om forskjellen på?
celica4ever skrev: Celicaen er mer sjelden bil en supraen ser det ut som, hvem hadde dere valgt hvis dere hadde glemt at supraen hadde rattet på andr siden?
mellom supra n/a og st205 hadde jeg tatt celicaen da den går raskere, og er svært mye kjappere i svinger og da feks rundt bane. Men mot en tt hadde jeg vært mer i tvil. Dog koster en tt ganske mye mer en st205 og da blir spørsmålet mer om hvor mye penger man har. har man nok cash hadde jeg tatt supra tt egentlig. Kan spøle mer med, ligge bredt og leke seg mer med. Skal love deg at du KAN donutte med st205 på sommeren men da er det bare å vinke byebye til drivverket etter kort tid, på vinter eller bløtt føre er det mycket morsomt med 4wd og sperra diff på celicaen :D full fart bortover, inn med clutch, dra brekk og fullt rattutslag, så ut med clutch og full gass.... bilen slutter ikke å ligge sidelengs om du gjør det :D

og JA, st205 er mer skjelden enn supra, uansett hva alfie sier her. Ser snart supra på hvert gatehjørne (høyreratta som oftest, og ofte med prøveskilt) i trheim, men jeg er eneste med st205 feks.
 #200418  av @lpher

sindrejl skrev: og JA, st205 er mer skjelden enn supra, uansett hva alfie sier her. Ser snart supra på hvert gatehjørne (høyreratta som oftest, og ofte med prøveskilt) i trheim, men jeg er eneste med st205 feks.
Skal man sammenligne celica og supra...så må det bli på samme premisser vettu ;) Ser jo vanlige celica på annet hvert gatehjørne da...som for en ikke-kjenner ser temmelig lik ut ;) MEN...som sagt...like premisser....vil da være å sammenligne ST205 med Supra TT....og dermed fks utelate NA'en...som jo mange av HRD-Supraene jeg regner med du refererer til er ;)

#200430  av chris

Folk ser ikke forskjell på supra na og supra tt, men folk ser definitivt forskjell på "vanlig" celica og st205.

Som det blir nevnt her, så er det jo prisforskjeller, og det er to biler som ikke kan sammenlignes.. så man må jo nesten bare se hva man har råd til, og hva slags biltype man er på jakt etter. jeg hadde nok valgt supra tt fremfor st205 hvis jeg hadde hatt råd. :)

Men at det er en på hvert gatehjørne, den var jo å ta i litt da :P

#200591  av Andy_Celica

St205 er en artig bil, og den blir fort leken bare det blir litt fuktige veier (regner) da kan du ligge breit over alt, men eller sitter densom klistra, Jeg er enig med det som blir sakt over her at celicaen er mere skjelden en supraen, er jo bare produsert 2500 av den.

Men hvis du er mere ute etter drifting og breing over alt hadde jeg nok gått for supraen hvis du vil legge så mye penger i en bil da :D

#200676  av celica4ever

jeg tenkte på venstrestyrt celica st205 mot høyrestyrt supra tt..

supraen er kanskje litt dyrere , men ikke så stor forskjell da:)

og som andy celica også skreiv over, så er det kun produsert 2500 st205 så den er nok litt er sjelden :wink:

#200679  av ST205RR

celica4ever skrev: så er det kun produsert 2500 st205 så den er nok litt er sjelden :wink:

2500 WRC ja..

#200691  av sindrejl

celica4ever skrev:jeg tenkte på venstrestyrt celica st205 mot høyrestyrt supra tt..

og som andy celica også skreiv over, så er det kun produsert 2500 st205 så den er nok litt er sjelden :wink:
2500 er jo kun av WRC versjonen.. finnes relativt mange fler vanlige st205 ;)

men st205 mot supra tt.. kjøp supra! :)

#200702  av ST205RR

celica4ever skrev:jeg tenkte på venstrestyrt celica st205 mot høyrestyrt supra tt..

gå for st205 :D

#200705  av celica4ever

sindrejl skrev:

2500 er jo kun av WRC versjonen.. finnes relativt mange fler vanlige st205 ;)

men st205 mot supra tt.. kjøp supra! :)
åå det er det ja.. :wink: må undersøke mere nøye fra nå av da :P